رئیس‌جمهور آمریکا یک روز پس از اطلاع از تصمیم «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای دیدار با وی و گفت‌وگو در خصوص خلع سلاح اتمی، با ادبیاتی متفاوت درباره کره شمالی توئیت کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۷۰۷
ترامپ: کره شمالی قول داده که فعلاً آزمایش موشکی نداشته باشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» که تاکنون در صفحه توئیتری‌اش علناً کره شمالی را به حمله نظامی تهدید می‌کرد و یا از رهبر این کشور با الفاظی مانند «کوتوله خیکی» یاد می‌کرد، پس از اظهار تمایل طرف کره‌ای به مذاکره، از «پایبندی کره شمالی به تعهداتش» سخن گفت.

ترامپ در توئیتر نوشته: «ترامپ در توئیتر نوشت: کره شمالی از 28 نوامبر 2018 تاکنون هیچ آزمایش موشکی انجام نداده؛ آنها همچنین قول داده‌اند که تا زمان ملاقات ما (ترامپ و کیم جونگ اون) هم چنین کاری نکنند. معتقدم که آنها تعهدات خود را محترم خواهند شمرد.»

بامداد جمعه بود که «چونگ اوی یونگ» رئیس دفتر امنیتی رئیس جمهور کره جنوبی در واشنگتن با مقامات آمریکایی در خصوص نتایج سفر اخیر یک هیئت کره جنوبی به همسایه شمالی و دیدار با رهبر این کشور مذاکره کرد.

چونگ اوی یونگ پس از دیدار با مقامات آمریکایی به خبرنگاران گفت: «به رئیس‌جمهور ترامپ گفتم که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار اخیرمان( در پیونگ یانگ) گفت که او متعهد به خلع سلاح اتمی(کره شمالی) است. او متعهد شد که کره شمالی آزمایش اتمی و موشکی تازه انجام نخواهد داد».

این مقام کره جنوبی همچنین تاکید کرد که رهبر کره شمالی بر آمادگی خود برای دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا در اسرع وقت تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها