گزارش جام‌جم از چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی «جام‌جم»

شب باشکوه تلویزیونی‌ها

به گزارش جام‌جم، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تولیدات تلویزیونی جام‌جم با حضور دکتر علی‌عسکری رئیس رسانه ملی، دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما، معاونان و مدیران شبکه‌های مختلف و جمع کثیری از هنرمندان همچون علی نصیریان، سیروس مقدم، داریوش اسدزاده، فرهاد آییش، مهدی سلطانی، آزیتا حاجیان، بهناز جعفری، اندیشه فولادوند، شبنم قلی‌خانی، همایون اسعدیان، داریوش کاردان، علیرضا خمسه، سیروس الوند، جمشید گرگین، سروش صحت، مرتضی حیدری و هرمز شجاعی‌مهر برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۸۴

مرتضی میرباقری، معاون سیما در بخشی از مراسم اختتامیه با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره جامجم گفت: هدف این است که از برنامه سازان و همکارانی که در چهار قالب انیمیشن، فیلم و سریال، مستند و مسابقات، برنامهسازی کردهاند و تنور تلویزیون را گرم میکنند، قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: ما در رسانه ملی بیش از 50شبکه استانی و ملی داریم که تمام جمعیت را تحت پوشش قرار داده و همه سنین میتوانند مخاطب برنامههای تلویزیون جمهوری اسلامی باشند. ما به همه ساختارهای برنامهسازی با موضوعات گوناگون در شبکههای مختلف سیما توجه میکنیم. 13 شبکه تخصصی هم داریم که مخاطب میتواند برنامههای مستند، معارفی، ورزشی و... را از آنها جویا شود.

میرباقری عنوان کرد: طبق آخرین نظرسنجیها 84 درصد مردم ایران مخاطب تلویزیون هستند. مردم حدود سه ساعت و 26 دقیقه تلویزیون تماشا میکنند و این مهم جز با تلاشهای شما برنامهسازان مقدور نیست.

وی با مخاطب قراردادن دولتمردان از آنها تقاضایی کرد و افزود: تقاضای من این است که آنها با رسانه ملی مهربانانه تر برخورد کنند. ما نیازمندیم که آستانه تحمل مسئولان و سعه صدر آنها افزایش پیدا کند و این باعث افزایش سعه صدر مخاطب در جامعه میشود و اگر همکاران ما خواستند انتقادها را در برنامهها بیان کنند، دچار معذوریت نشوند.

معاون سیما با اشاره به بودجه صداوسیما اعلام کرد: هرچند زمان بودجهبندی گذشته، اما تقاضای ما این است که همان بودجه ناکافی که به سازمان اختصاص پیدا میکند بموقع داده شود. اگر ما در تخصیص همین بودجه ناکافی با مشکل مواجه شویم، برنامهسازی و تولید آثار دچار اختلال میشود، حتی اگر بودجه مصوب کامل هم باشد همکاران ما دچار مضیقه هستند و تقاضای ما این است که یکباره در دسترس قرار بگیرد.

میرباقری ادامه داد: یک تقاضا هم از رئیس رسانه ملی که پشتیبانیهای ویژه مالی و معنوی او از حوزه تولید قرار گرفت، دارم که این پشتیبانی جدیتر باشد تا این رونق تولید ادامه یابد.

میرباقری خطاب به هنرمندان و برنامهسازان با اشاره به مشکلات آنها گفت: ما بهرغم همه تنگناها ناچاریم به عنصر انگیزه و خلاقیت خود اتکا کرده و برنامههای خوبی را برای مردم تولید کنیم.

برپایی یک جشنواره منظم

محمد احسانی، دبیر چهارمین جشنواره تلویزیونی جامجم در بخشی از این مراسم گفت: چهارمین دوره از جشنواره جامجم با تاخیری نزدیک به چهار سال شکل گرفت و امیدواریم از سال آینده این جشنواره با نظم بیشتری برگزار شود.

وی افزود: سیاست ما بر این اساس بود که در این دوره از جشنواره تلویزیونی جامجم فقط به چهار قالب بسنده و بقیه قالبها را در دورههای بعدی بررسی کنیم. هیأت انتخاب از شبکههایی بودند که این آثار را تولید کردند. انتخاب آثار از اول مهر تا پایان آذر به طول انجامید و پنج متخصص از این حوزه‌‌ها تمام کارها را بررسی کردند.

حاشیههای خواندنی جشنواره جامجم

دکور چهارمین دوره از جشنواره جامجم به صورت یک شب پرستاره طراحی شده بود که داخل آن سرو زرین جشنواره و نماد یک تلویزیون قدیمی بود.

بازار عکاسان و تصویربرداران تلویزیونی جلوی در سالن همایشهای رسانه ملی داغ بود و به محض آمدن هر هنرمند، صدای فلش دوربینها به گوش میرسید.

محمد سلوکی، مجری اختتامیه جشنواره در همان ابتدای مراسم تکلیف حاضران را مشخص کرد و تاکید داشت سعی میکند این مراسم به هیچ وجه خستهکننده نشود.

در ابتدای مراسم ترانه «یا فاطمه بنت نبی» با صدای زنده یاد ناصر عبداللهی پخش شد. همچنین پخش ترانه زیبا و قدیمی «مادر» با صدای مهرداد کاظمی از دیگر بخشهای مراسم بود که خاطرات قدیمی را برای حاضران زنده کرد.

با حضور دکتر علیعسکری و دکتر مرتضی میرباقری از خانواده شهید مدافع حرم خزاییان
قدردانی شد.

در این مراسم کلیپی از فعالان و هنرمندان تلویزیون همچون علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، عادل فردوسیپور، مرضیه برومند، رضا رویگری، مجید قناد، بیژن بیرنگ، احسان علیخانی، سیروس مقدم، مرتضی حیدری، جمشید مشایخی، داریوش فرهنگ، حجتالاسلام قرائتی، محمدرحمان نظاماسلامی، ثریا قاسمی، حسن فتحی، مهران مدیری، جواد خیابانی، مسعود جعفری جوزانی، گیتی خامنه، اقبال واحدی، علیرضا خمسه، هرمز شجاعیمهر، حاج صادق آهنگران، بهرام شفیع، حمید جبلی، ایرج طهماسب، اکبر عبدی، کاظم احمدزاده، کتایون ریاحی، فیتیلهایها (محمد مسلمی، علی فروتن و حمید گلی) افسانه بایگان، رامبد جوان، داریوش ارجمند، داریوش فرضیایی، مهدی فخیمزاده، فریبرز عربنیا، الهه رضایی و محمود پاکنیت پخش شد و حاضران با شنیدن نام هر هنرمند دست میزدند و دستها برای جبلی، طهماسب، نصیریان و مدیری محکمتر از بقیه هنرمندان بود.

در ادامه مراسم و پس از سخنان دکتر علی عسکری در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی جامجم از داوود میرباقری، خالق مجموعههای ماندگار تلویزیونی «امام علی(ع)»، «معصومیت از دست رفته» و «مختارنامه» تجلیل شد.

داوود میرباقری بعد از تجلیل گفت: من برای پیشتولید سریال سلمان سفری به مغرب داشتم و سوغاتی برای شما آوردم. کشور مغرب توانسته بافت تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کند و نکتهای که توجه مرا جلب کرد این بود که روی در بسیاری از خانههای قدیمی دو دست به شکل مینیاتوری حک شده بود و من وقتی سوال کردم، گفتند اینها دستان حضرت زهرا (س) است که اگر بر هر خانهای باشد آن خانه را از بلا حفظ میکند.

وی افزود: بخشی از جهان به بازخوانی افکار ما نیازمند است و ما باید در جهت افزایش استانداردهای تولید تلاش کنیم. امیدوارم همه دوستانی که با آنها درباره پروژه «سلمان» صحبت کردیم، سر قول و قرارشان بمانند. این روزها خیلی تلاش کردم خودم را بازسازی کنم و پر انرژی باشم.

کارگردان سریال «مختارنامه» تاکید کرد: سریال سلمان، سه پروژه تو در تو است که فقط بخش آخر آن (ورود به عربستان) به اندازه کل سریال مختار است و دو فصل اول آن در ایران و اورشلیم میگذرد. تا به حال آنچه از دستم برآمده انجام دادهام و در ادامه هم تلاش میکنم به بهترین شکل ممکن این سریال را پیش ببرم.

در پایان اعلام برگزیدگان بخش پویانمایی، مجری مراسم، یادی از زنده یاد وحید نصیریان و مجید عزیزی کرد.

رضا رویگری در حالی که با سختی و با کمک دیگران راه میرفت در این مراسم حضور داشت. همچنین فرهاد آئیش هم با کمک عصا در این جشنواره حاضر بود.

در بخش دیگری از این مراسم از اسماعیل شنگله تجلیل شد که اسماعیل شنگله روی سن آمد و گفت: سلام به رفقای قدیمی و دوستان جدید. بعد از 30 سال تمام خاطرات گذشته برایم زنده شد.

این هنرمند در نکوداشت روز زن بیان کرد: در جامعه ما هستند بانوانی که به دلایل مختلف همسرانشان را از دست دادند و بی اینکه به دنبال زندگی جدید بروند سعی کردند فرزندان خود را بزرگ کنند. من به این بانوان که هم نقش پدر و هم مادر را بازی کردند تبریک مضاعف میگویم.

دکتر علیعسکری بعد از صحبتهای شنگله او را تا پایین سن همراهی کرد.

محمدرضا شفیعی، تهیهکننده برگزیده بخش فیلم و سریال گفت: تلویزیون مهمترین رسانه کشور است و باید به تاثیرگذاری آن ایمان داشته باشیم. بنابراین این رندی است که وقتی از آنتن تلویزیون استفاده کرده و توسط آن به مردم معرفی میشویم، اعتماد رسانه را به خودمان فراموش کنیم. ضمن اینکه ما باید رسانه را برای نظام حفظ کنیم.

عزیزا... حمیدنژاد، برگزیده بخش کارگردانی هم عنوان کرد: من در ساخت همه آثارم بازیگران جدید معرفی میکنم. در چرخ فلک، فاطمه مرتاضی و زهره نعیمی را معرفی کردم و در سریال در حال تولید بانوی عمارت هم یک چهره جدید معرفی کردم که در آینده خواهید دید.

بهناز جعفری، برگزیده بخش بازیگری تصریح کرد: بعد از نام خداوند، نام مادر برای همه ما آرامشبخش است. من برای بازی در سریال زیر پای مادر از نام مادر و مهر او وام گرفتم و دوست دارم از مادرانی که اخیرا و در این مدت عزیزانشان را از دست دادهاند تقدیر کنم.

سیروس مقدم که در بخش نگاه مردمی جایزه بهترین سریال را برای پایتخت 4 دریافت کرد، گفت: از حضور در این مراسم بسیار خوشحالم و از قرار گرفتن کنار همکاران خوبم احساس خوبی دارم. دلم میخواست نام سعید سلطانی را به عنوان کارگردان میشنیدم. امیدوارم در سال آینده سریالهای خوبی از همه این عزیزان ببینیم. همچنین پایتخت 5 از اول فروردین پخش میشود و عیدی ما به شماست.

یک شب طلایی برای هنرمندان تلویزیون

پنجشنبهشب یک شب معمولی نبود، بلکه یک شب طلایی برای هنرمندانی بود که با آثار جذاب و تماشایی توانسته بودند برای مخاطبان تلویزیون بهترین ساعات را رقم بزنند و حالا این بار نوبت مدیران تلویزیون بود که با اهدای سروهای زرین از آنها در قالب برگزاری چهارمین دوره جشنواره تلویزیونی جامجم در شب میلاد بانوی دردانه نبی رحمت و مادر خوبیها حضرت فاطمه زهرا (س) قدردانی کنند. همه هنرمندان در بخشهای فیلم و سریال، مسابقه، مستند و انیمیشن در کنار مدیران رسانه ملی گردهم آمدند و این شب را برای همیشه در خاطراتشان ثبت کردند؛ شبی که انگیزهای مضاعف به آنها داد تا با علاقه و پشتکار بیشتر به فعالیتشان در عرصه هنر در روزهایی که پیش رو دارند، ادامه بدهند. به همین بهانه ما هم در این شب طلایی حضور داشتیم و با مدیران و هنرمندان به گفتوگوی صمیمانه نشستیم تا انعکاسدهنده حس و حال آنها از جشنواره باشیم.

قدمهای استوار هنرمندان

محمدرضا جعفریجلوه / مدیر شبکه دو

هر فعالیت هنری و هر تلاشگری در عرصه هنر به بازتاب فعالیتی که انجام میدهد، اثری که خلق میکند و به مخاطب عرضه میکند، بسیار اهمیت میدهد و علاقهمند است بداند درباره اثر او چه میگویند و مخاطب چه تاثیری گرفته و کیفیت کارش چگونه بوده است. به معنای دیگر، آثار هنری نیازمند دیده شدن و ارزشیابی است. مسلما وقتی هنرمند تشویق شود، سعی میکند ادامه راه بالندهتر باشد. ضمن اینکه هنرمند وقتی بازخورد خوب دریافت میکند در هر قدمی که پیش میرود، استوارتر خواهد بود. بنابراین باید هنرمندان را در جشنوارهها دید و کارشان را ارزیابی کرد. جشنوارهها در ادامه راه تعیینکننده هستند. تلویزیونیها، جمعی از هنرمندان و فعالان عرصه هنر هستند که با پشتکار و در سالیان متمادی کارشان را انجام میدهند. به همین دلیل بهتر است هرازگاهی در قالب جشنواره آنها را ارزیابی کرد و الان فرصتی است برای این روز.

انگیزه هنرمندان، عشق است

آزیتا حاجیان، نامزد بخش بازیگری

هنرمندان همیشه برای خلق آثار هنری انگیزه دارند و انگیزه آنها عشق است. برگزاری جشنوارهها امری طبیعی است که در همه جهان صورت میگیرد و وقتی تلویزیون چنین جشنوارهای برگزار میکند، میخواهد بگوید که ما میخواهیم آثارمان را ارزشیابی کنیم. بنابراین هنرمند چه جایزه بگیرد و چه جایزه نگیرد، انگیزه اش برای کار کم نمیشود، چون با عشق فعالیت میکند. جشنواره، ملاکی برای ارزشگذاری است و جایزه از آن هر هنرمندی شود، اتفاق خوبی است. ضمن اینکه برگزاری جشنواره جامجم این کارکرد را دارد تا در میان مردم این انگیزه را ایجاد کند با دقت به سریالها و فیلمهای تلویزیونی نگاه کرده و خودشان را در این ارزشگذاری شریک بدانند.

گرفتن جایزه همیشه کیف دارد!

بهناز جعفری، برگزیده بخش بازیگری

گرفتن هر جایزهای در هر سنی شیرین است، چون از کودکی یاد گرفتیم جایزه گرفتن خوب است و باید تلاش مضاعف داشته باشیم تا بتوانیم صاحب جایزه شویم. به همین دلیل گرفتن جایزه همیشه کیف دارد، حتی زمانی که بچه بودیم برای گرفتن یک کارت صدآفرین خیلی تلاش میکردیم و وقتی معلم آن را به ما میداد، کلی ذوق میکردیم. بنابراین گرفتن جایزه از جشنواره حس خوبی به همراه دارد. ضمن اینکه ما چیزی از سریالهای خارجی کم نداریم و میتوانیم قصههای بسیار جذابی را در تلویزیون به تصویر بکشیم. خوشحالم از اینکه جایزه این جشنواره را گرفتم و به خانهام میبرم و دلی از عزا درآوردیم! (با خنده)

با دلگرمی بیشتری کار میکنیم

سروش صحت، برگزیده جشنواره

هر جشنوارهای میتواند باعث انگیزه و ارتقای کاری هنرمندان شود. از سوی دیگر اصولا در جشنوارهها، کارها دوباره بررسی و مطرح و درباره آنها صحبت میشود. مسلما نامزد شدن و جایزه گرفتن حس خوبی دارد و باعث میشود هنرمند با دلگرمی بیشتری کار کند.

اجرای اختتامیه برایم خیلی جذاب بود

محمد سلوکی، مجری

اصولا هر نظام جشنوارهای و طراحیاش در فضاهای مختلف برای ایجاد انگیزه است. یکی از کارکردهای جشنواره همین مورد است و خدا را شکر میکنم بابت اینکه حجم تولیدات در صدا و سیما خیلی بالا بوده و متخصصان این جشنواره باید از میان انبوهی از تولیدات، بهترینها را انتخاب میکردند و همین کارشان را دشوار میکرد، اما از یک بعد هم ناراحتکننده است که چرا جشنواره جامجم با فاصله زمانی چهار ساله برگزار شد.

شاید از این بعد زمانی نگاه کنیم، ناراحتکننده باشد؛ اما یک معنای دیگر هم دارد و اینکه این حجم گسترده تولید باعث شده تا دوستان فرصتی برای قضاوت نداشته باشند و درگیر امورات اصلی تلویزیون باشند تا آنتن شبکههای مختلف سیما به بهترین شکل پر شود و برنامههای متنوع برای مخاطب آماده کنند. البته مدیوم تلویزیون با دیگر مدیومهای نمایشی تفاوت دارد. ما هر روز بازخورد مخاطبان را دریافت میکنیم، به همین دلیل برنده و بازنده بودن طبق فرهنگ بچههای تلویزیون خیلی معنا نداشته است، اما اگر نظام جشنوارهای جامجم به شکل جدیتر برگزار شود به برنامهسازان خیلی کمک میکند، زیرا به غیر از مردم که با قلب و احساساتشان آثار تلویزیونی را به تماشا مینشینند، میداند قرار است آثارش در قالب یک جشنواره و توسط تعدادی متخصص مورد ارزیابی قرار بگیرد. بنابراین توجه بیشتری به کار دارد. از سوی دیگر شاید مخاطب تحتتاثیر زرق و برق تبلیغ کار قرار بگیرد، اما این مساله روی متخصصی که کار را برای حضور در جشنواره بررسی میکند، تاثیر نمیگذارد. در مجموع برگزاری چنین جشنوارهای جذاب بوده و هیجان دارد. خوشحالم اجرای اختتامیه این دوره از جشنواره را به من سپردند تا در یک فضای دوستانه مراسم را اجرا کنم. امیدوارم این جشنواره مرتب برگزار شود و فضای رقابت بیشتر از دورههای قبل حاکم باشد.

جلوی دلسردیها را بگیریم

حبیب دهقاننسب، بازیگر مدعو

برگزاری چنین جشنوارهای از طرف صدا و سیما ضروری بوده، هست و خواهد بود؛ زیرا تولیدات صدا و سیما مورد داوری قرار میگیرد، بهترینها انتخاب میشوند و همین برگزاری منجر به شکلگیری رقابت سالم بین عوامل برنامهها از جمله برنامهسازان، نویسندگان، کارگردانان و بازیگران در جهت بهینه شدن و ارتقای کارهای تلویزیون میشود.

فقط مشروط به این است که داوریها منصفانه باشد؛ زیرا عدالت در داوری به برنامهسازان انگیزه میدهد و آنها را تشویق میکند دلسرد نشوند و با انرژی مضاعف کارشان را انجام بدهند. با توجه به این که حجم تولیدات صدا و سیما بالاست، بهتر است هر سال این جشنواره برگزار شود تا کارها روی هم انباشت نشود و این ارزیابی سالانه صورت بگیرد.

حس خوب و خوشایندی دارم

شبنم قلیخانی، نامزد بخش بازیگری

برپایی چنین جشنوارهای خیلی مهم است. در همه جای دنیا برای آثار تلویزیونی در رشتههای مختلف، جشنواره برگزار میشود و هنرمندان تجلیل میشوند. این مساله به هنرمندان انگیزه میدهد کارشان در تلویزیون با وجود انبوه تولیدات دیده شده و مورد رقابت قرار بگیرند. گرچه من جایزه نگرفتم، ولی همین که جزو نامزدها بودم، برایم کافی است. وقتی نام بازیگری در میان این همه بازیگر که در تلویزیون بازی کرده اند، جزو نامزدها قرار میگیرد، یعنی اینکه کارش را خوب انجام داده است. من هم حس خوب و خوشایندی دارم.

طعم شیرین جایزه زیر زبانم است

اندیشه فولادوند، نامزد بخش بازیگری

برگزاری جشنواره جامجم بسیار واجب و تاثیرگذار است. همه ما هنرمندان با هم خویشاوند هستیم. فرقی نمیکند هنرمند تازهنفس باشد یا پیشکسوت؛ اینکه در محفلی جمع میشویم تا ما را تشویق کنند،
حس خوبی دارد. برگزاری جشنواره به همه هنرمندان انگیزه بینظیری در جهان سرگرمسازی هنر میدهد. خوشحالم با دیده لطف به من نگاه کردند و همین حس خوبی به من میدهد.

گرچه در این دوره جایزه نگرفتم، اما در دوره سوم جایزه این جشنواره را به خاطر بازی در یک فیلم سینمایی به کارگردانی آقای فروزش گرفتم و با توجه بهاینکه سیما فیلم در این فیلم مشارکت داشت، این اثر در این جشنواره راه پیدا کرده بود. هنوز هم طعم شیرین این خاطره خوب زیر زبانم است.

برپایی جشنواره امیدوارکننده است

سعید سلطانی، نامزد بخش کارگردانی

جشنواره غیر از رنگ و لعابی که دارد، یک میزان و متر است. در طول سال فیلمها و سریالهای متنوعی تولید میشود و وقتی در جشنواره با نگاه عمیق به آثار توجه میشود، مسلما برای خود سازندگان و تولیدکنندگان آثار لذتبخش و امیدوارکننده است، زیرا کارهایشان دوباره مورد ارزیابی قرار میگیرد و از یک فیلتر ارزشیابی عبور میکند. بنابراین جنبههای مثبت زیادی دارد و در مجموع برپایی جشنواره اتفاق خجستهای است.

ایکاش همه بخشها دیده میشد

جلیل سامان، نامزد بخش کارگردانی

کیفیت برگزاری جشنواره اهمیتی ویژه داشته و بستگی به هیات داوران و انتخاب دارد. وقتی کیفیت خوب باشد، میتوان منتظر دیدن یک اثرگذاری قوی هم بود. در جشنواره جامجم در بخش فیلم و سریال همه رشتهها همچون طراحی لباس، طراحی صحنه، تدوین، تصویربرداری، صدابرداری و ... دیده نشده و همین منجر به دلسردی میان هنرمندانی میشود که در این بخشها فعال هستند. تاکید شده که در قالب جشنوارههای دیگر این بخشها دیده میشود، اما معلوم نیست چه زمانی برگزار شود. ما در سینما شاهد هستیم که با وجود تولیدات کم اما جشنوارههای متفاوت برای آن تعریف شده است. البته ما میدانیم تلویزیون بودجه ندارد؛ ولی وقتی قرار است چنین جشنوارهای برگزار شود، بهتر بود همه بخشها دیده میشد.

نامزد بودن هم دوستداشتنی است

مجید مولایی، نامزد بخش تهیهکنندگی

به هر حال رقابت در حوزه کارهای فرهنگی و هنری جایگاه شایستهای داشته و کمک میکند برای ایجاد انگیزه و این که کارهای با کیفیت بسازیم. این کارکرد جشنواره است که میتواند هم رقابت سالم شکل بدهد و هم اینکه هنرمندان را پرانگیزهتر کند. همیشه جایزه حس خوب میدهد و همین این که دوستان لطف داشتند و من را جزو نامزدها در بخش تهیهکنندگی قرار دادند، برایم جذاب و دوستداشتنی بود.

برای گرفتن جایزه مثل بچهها ذوق میکنیم!

اقبال واحدی، مجری مدعو

برگزاری چنین جشنوارهای اتفاق خجسته و مبارکی است و فرصتی میشود تا همکاران و دوستان را ببینیم. به هر حال مشغله زندگی مانع دیدن همدیگر میشود، اما برگزاری چنین جشنوارههایی این حسن را دارد. یکی دیگر از ویژگیهای این جشنواره ارزیابی درون سازمانی است که بسیار حرفهای صورت میگیرد و مطئمن هستم داوران این جشنواره با دقت آثار را مورد بررسی قرار داده و برگزیدگان را انتخاب کردند. بنابراین جایزه جشنواره جامجم برای برگزیدگان جذاب است. گرچه نام من در فهرست نامزدهای این جشنواره نیست (البته باید بگویم که من سال 61 نامزد کردم)، اما خوشحالم که به این جشنواره آمدم و جوانترها را تشویق میکنم، چون دیگر از ما گذشته است. البته باید بگویم جایزه گرفتن همیشه لذتبخش است و هر چه هم سن بالا برود، باز هم برای گرفتن جایزه مثل بچهها ذوق میکنیم!

جشنواره جامجم باید هفتگی شود!

علیرضا خمسه، بازیگر مدعو

من آدم جشن و جشنواره هستم و از گذشته تا به امروز از هر جشنوارهای استقبال کردهام و علاقهمند شرکت در آن هستم. البته باید کار آماری برای تاثیرات هر جشنواره انجام شود تا هر دوره بهتر از دوره قبل برگزار شود، اگر من تصمیمگیرنده این جشنواره بودم، حتما جشنواره جامجم را هفتگی برگزار میکردم و ما هم هر هفته دعوت میشدیم!

جشن تلویزیون متعلق به همه مردم است

داریوش اسدزاده، بازیگر مدعو

خوشحالم که امشب مهمان بچههای تلویزیون هستم. من در همه این سالها در سریالها و فیلمهای مختلف تلویزیونی شرکت کردم و حالا شرکت در چنین جشن تلویزیونی برایم خیلی جالب و زیباست. ما هنرمندان سالبهسال همدیگر را نمیبینیم، مگر این که در چنین جشنهایی کنار هم باشیم. البته این جشن متعلق به همه مردم است و برگزاری آن ضروری است.

فاطمه عودباشی

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها