شانزدهمین روز جستجوی جانباختگان هواپیما

6 تیم به ارتفاعات دنا اعزام شدند

معاون عملیات و امداد نجات جمعیت هلال احمر گفت: در حادثه سقوط هواپیما امداد و نجات همچنان ادامه دارد و نمی توان زمان مشخصی را برای پایان عملیات اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۳۳
جزییات حادثه سقوط هواپیما / زمان مشخصی را نمی‌توان برای پایان عملیات اعلام کرد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شاهین فتحی معاون عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نشست هم‌اندیشی که در خصوص اطلاع‌رسانی بحران برگزار شد در خصوص تشریح خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در حادثه سقوط هواپیما گفت: در حادثه سقوط هواپیما سازمان هواپیمایی کشور با ما در ارتباط بود و نماینده در زمان وقوع حوادث این چنینی بلافاصله در محل حاضر می‌شود.

وی گفت: قبل از اعلام زلزله نیز اطلاعات مربوط به زلزله را دریافت می‌کنیم و این اطلاعات پایش می‌شود.

فتحی ادامه داد: در زمینه حوادثی مثل سیل، طوفان یا سایر حوادث از مبادی ذی‌ربط به سازمان هلال احمر اطلاع‌رسانی می شود و از مرکز کنترل هماهنگی عملیات اطلاعات منتشر می‌شود که یک بخش از این اطلاعات در اختیار اصحاب رسانه قرار می‌گیرد.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر افزود: در این حوادث اطلاعاتی نیز از مردمی که با سامانه 112 برقرار می‌کنند دریافت می‌شود، برای حوادثی که بیش از دو فوتی و سه مصدوم داشته باشد د در فرآیند اطلاع‌رسانی آن مشخص می‌شود که آیا لازم است از مناطق دیگر نیروها اعزام شوند یا خیر.

وی گفت: حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج در تاریخ بیست و نهم ماه گذشته رخ داد، ظاهرا فرودگاه یاسوج از در زمان نشست و فرود هواپیما سختی را برای خلبان در پی دارد.

فتحی تصریح کرد: در این حادثه سازمان هواپیمایی کشور به ما اطلاع رسانی کرد و رییس سازمان دستور داد که تمام استان هایی که در مسیر قرار دارند در آماده باش قرار گیرند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر گفت: مرکز کنترل و هماهنگی سازمان به صورت 24 ساعته فعال است و در ابتدای وقوع حادثه ما منتظر تایید محل سقوط بودیم که بلافاصله پس از مشخص شدن نقطه حادثه نیروهای ما به محل اعزام شدند.

فتحی تصریح کرد: در این حادثه به دلیل مناسب نبودن شرایط جوی در مواقعی امداد رسانی متوقف شد اما نیروهای ما تمام تلاش خود را برای یافتن پیکرها به کار گرفتند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر افزود: نیروهای هلال احمر سپاه پاسداران و ارتش به منطقه اعزام شدند و 24 از این امدادگران در ارتفاعات 4000متری مستقر شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه به دلیل سخت بودن شرایط از خودروهای ارتباطی استفاده شد.

فتحی گفت: امداد و نجات همچنان ادامه دارد و نمی‌توان زمان مشخصی را برای پایان عملیات اعلام کرد، در حال حاضر نیروها در محل حادثه قرار دارند و تمام تلاش خود را برای یافتن پیکرها به کار گرفته اند.

معاون عملیات امداد و نجات هلال احمر افزود: اولویت ما یافتن جعبه سیاه نبوده است، نیروهای ما در ارتفاعات اقلامی را پیدا کردند که عکس آن ها را برای ارگان‌های مورد نظر ارسال کرده و تأیید شد که جعبه سیاه هواپیما کشف شده است و به مراجع قضایی نیز اعلام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها