درگیری افراد آشوبگر تحت پوشش دراویش با ماموران پلیس در خیابان گلستان هفتم پاسداران با شهادت سه مامور پلیس و دو بسیجی و دستگیری 300 نفر از آشوبگران پایان گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۱۸

به گزارش جامجم، دستگیری دو سارق خودرو در محله پاسداران سرآغاز این آشوب بود. عصر روز دوشنبه ماموران گشت پلیس به دو مرد در محله پاسداران مشکوک شده و آنها را زیر نظر گرفتند. در ادامه مشخص شد آنها از سارقان خودرو هستند که هنگام تلاش برای سرقت خودرویی دستگیر شدند.

بعد از این سرقت، گروهی با تجمع در مقابل کلانتری، خواستار آزادی این دو سارق شدند. ماموران برای آرام کردن فضا با آنها صحبت کردند اما آزادی بیقید و شرط، تنها خواسته آنها برای پایان به تجمع بود. آنها حتی برای ماموران ضربالاجل هم تعیین کردند. این افراد تحت عنوان دراویش مدعی بودند یکی از سارقان از آنهاست .

زمانی که ماموران تسلیم خواسته غیرقانونی این افراد نشدند، شروع به آشوب و برهم زدن نظم عمومی کردند. پرتاب مواد آتشزا به سوی ماموران و تخریب خودروها و مغازهها از جمله اقداماتی بود که این افراد انجام دادند تا وارد درگیری با ماموران شوند.

ماموران پلیس که برای حفظ نظم عمومی در محل حاضر شده بودند، چند بار سعی کردند با مذاکره به این آشوب پایان دهند اما جواب اغتشاشگران پرتاب موادآتشزا بود.

با تاریک شدن هوا، نقشه اخلالگران وارد فاز جدیدی شد. آنها با قمه و چوب و چاقو به تخریب خودروها اقدام کردند. آشوبگران در ادامه وارد خانهها شدند و به خودروهای پارک شده در پارکینگها هم رحم نکردند. یکی از اهالی که با گذشت ساعتها از ماجرا هنوز صدایش از وحشت صحنههایی که دوشنبهشب دیده، میلرزد میگوید: پلیس چرا در برابر این برهم زنندگان امنیت، برخورد جدی و قاطع انجام نمیدهد. دیشب صحنههایی در این خیابان دیدیم که داعشیها پیش از این مرتکب آن میشدند. با اتوبوس و خودروهای سواری به ماموران حمله میکردند و آنها را زیر میگرفتند. آنها با رفتارشان کاری کردهاند که اهالی تصمیم بگیرند از این خیابان بروند.

یکی دیگر از شهروندان ادامه داد: خسارت اهالی را چه کسی میدهد. این افراد خودروهایی را که در کوچه و پارکینگها بود، تخریب کردند. اگر با پلیس مشکل دارند، چه کار به خودروهای مردم دارند. چند شب است این افراد آرامش ما را گرفتهاند.

آشوبگران در ادامه چند خودرو را نیز به آتش کشیدند که با ورود ماموران یگان ویژه به ماجرا آرامش به منطقه بازگشت که یکی از آشوبگران با سوار شدن به اتوبوسی به سبک عملیات تروریستی داعش، به سمت ماموران حرکت کرد و باعث شهادت دو مامور یگان ویژه و سرباز جوانی شد. آنها همچنین با خودروی سمند، یکی از بسیجیان را زیر گرفته و به شهادت رساندند و بسیجی دیگر را با ضربات چاقو آسمانی کردند.

گروهبان یکم محمدعلی بایرامی، گروهبان یکم رضا امامی و سرباز وظیفه رضا مرادی علمدار از ماموران ناجا و محمد حسین حدادیان از بسیجیان تهران توسط اشرار به شهادت رسیدند. هویت دیگر شهید این اغتشاشات اعلام نشده است.

سرانجام ساعت 4 صبح ماموران در اقدامی ضربتی این افراد را دستگیر کردند.

سخنگوی ناجا در این باره به جامجم گفت: از شامگاه دوشنبه افرادی در پی ایجاد اغتشاش بودند تا اینکه یکی از آنها با اتوبوس خود ماموران پلیس را در خیابان پاسداران زیر گرفت که در این حادثه سه مامور نیروی انتظامی از جمله دو نیروی یگان امداد و یک سرباز به شهادت رسیدند. در کسری از ثانیه عامل این حادثه شناسایی و دستگیر شد.

سردار سعید منتظرالمهدی ادامه داد: این افراد آشوبطلب درگیریها را به سمت خیابان گلستان هفتم بردند و نیمهشب با خودروی سمند به سمت ماموران دوباره حمله کردند که در این حادثه یک بسیجی به شهادت رسید. همچنین یک بسیجی دیگر با چاقوی این افراد به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه 30 مامور پلیس در جریان آشوب خیابان پاسداران مجروح شدند، گفت: با خویشتنداری ماموران پلیس هیچ یک از آشوبگران کشته نشدند و فقط تعدادی از آنها در درگیری مجروح شدند.

سخنگوی نیروی انتظامی از دستگیری بیش از 300 نفر در جریان حوادث شب گذشته خبر داد و افزود: راننده خودروی سمند که یک بسیجی را به شهادت رسانده بود هم در میان دستگیر شدههاست.

وی با بیان اینکه پلیس ساعت 4 بامداد را آخرین اولتیماتوم برای پایان آشوبگری این افراد اعلام کرد، گفت: افراد آشوبطلب و مخل امنیت مردم، از روی پشتبامها روی ماموران کوکتل مولوتف پرتاب کردند. همچنین از خانههای مردم برای ایجاد خسارت و درگیری استفاده میکردند. سرانجام پس از اولتیماتوم پلیس در ساعت 4 و 30 دقیقه صبح آشوبگری این افراد از سوی پلیس پایان یافت.

به گفته منتظرالمهدی، این افراد به چندین خودرو و موتور سیکلت مردم آسیب زده و آنها را به آتش کشیدند. این افراد به تخریب اموال عمومی و ساختمانها هم دست زدند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی درباره آخرین وضعیت مصدومان ناجا گفت: وضعیت تمام مجروحان مساعد است و تنها وضعیت یکی از مصدومان وخیم بود که عصر سهشنبه حال او هم مساعد شد.

اظهارات راننده اتوبوس

«م.ثلاث» راننده اتوبوسی که منجر به شهادت 3 مامور پلیس پایتخت شده بود دیروز در مصاحبهای گفت: در مقابل کلانتری تجمع کردیم که در یک لحظه عصبانی شدم و با اتوبوس به میان جمعیت رفتم. وی ادامه داد: من خود راننده اتوبوس هستم اما نمیدانم این اتوبوس متعلق به چه کسی بود. وی در پایان گفت: بهخاطر کاری که شده تسلیت میگویم!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها