سومین روز از کنفرانس امنیتی مونیخ، با اظهارات مقامات صهیونیستی و سعودی علیه کشورمان همراه بود و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که ید طولایی در اقدامات طنزآمیز در مجامع بین‌المللی دارد، این‌بار با در دست‌ داشتن آهن‌پاره‌ای مدعی شد این آهن‌پاره، قطعه‌ای از پهپاد ایرانی است که قصد تجاوز به سرزمین‌های اشغالی را داشته است.
کد خبر: ۱۱۲۳۶۰۶

به گزارش میزان، بنیامین نتانیاهو در سخنان خود با اشاره به اینکه اسرائیل اقدامات خود را برای ممانعت از حضور نظامی ایران در سوریه ادامه میدهد، ادعا کرد که در صورت لزوم نه فقط ضد متحدان ایران بلکه ضد این کشور اقدام خواهیم کرد.

او در ادامه اظهارات بیاساس خود، مدعی شده ایران بزرگترین تهدید جهان است؛ به ایران نسبت به آزمودن صبر اسرائیل هشدار میدهیم.

نتانیاهو با نمایش تکهای آهنپاره در کنفرانس مونیخ مدعی شده این قطعهای از پهپاد ایرانی است؛ آقای ظریف این را می‌‌شناسی؟ مال شماست!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری ادعا کرد: هدف اصلی من ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هستهای است؛ خواه از طریق توافق هستهای باشد، خواه از طریق دیگری.

ظریف: آمریکا و مشتریان محلی در حال عذاب هستند

به دنبال ادعاهای نخستوزیر رژیم صهیونیستی، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در سخنرانی خود در اجلاس مونیخ گفت: امروز شاهد یک سیرک کارتونی بودیم! اجازه دهید به موضوعات جدی بپردازیم. وزیر امور خارجه با بیان اینکه خواستار یک منطقه قوی هستیم، گفت: ما نمیخواهیم در منطقه هژمون باشیم؛ دوران هژمونی گذشته است و برای ساختن یک منطقه قوی باید واقع بین باشیم و تفاوتها را بپذیریم. ظریف تصریح کرد: آمریکا و مشتریان محلی آن از انتخابها و تصمیمات نادرستشان در حال عذاب هستند. وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه شکست داعش به معنی از بین رفتن افراطگرایی نیست، گفت: دلایل ریشهای افراط‌‌گرایی، بویژه تفکر مبتنی بر حذف و نفرتپراکنی، همچنان ادامه دارد و ممکن است هر زمان دیگر در جایی دیگر سر برآورد. ادعاهای نتانیاهو، انتقاد برخی دیگر از سخنرانان اجلاس مونیخ را نیز به همراه داشت.

کارل بیلت، وزیر خارجه سابق سوئد و رئیس کنونی اندیشکده «شورای اروپایی روابط خارجی» بلافاصله پس از سخنرانی سراسر ضد ایرانی نخستوزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس امنیتی مونیخ، لحن او را جنگطلبانه خواند. وی گفت: همانطور که انتظار میرفت نتانیاهو در مسیر جنگطلبی است و توافق هستهای ایران را با قرادداد 1938 مونیخ قیاس کرد. او دنبال صلح نیست.

نگرانی عربستان از صدور انقلاب ایران

عادلالجبیر، وزیر خارجه عربستان که کشورش در سالهای گذشته در مسیر خصومت با ایران و تفرقهاندازی در جهان اسلام حرکت کرده در سخنرانی خود در مونیخ، اتهاماتی را متوجه ایران کرد و گفت: عربستان به فشار خود علیه ایران ادامه خواهد داد تا رفتارش را تغییر دهد. وی در سخنرانی خود که بلافاصله بعد از صحبتهای ظریف در پنجاه و چهارمین اجلاس امنیتی مونیخ صورت گرفت؛ ایران را متهم به دفاع از تروریسم و انجام اقدامات تروریستی در منطقه و دیگر نقاط جهان کرد. جبیر در بخش دیگری از سخنرانی خود با ابراز نگرانی از این که ایران در پی صدور انقلاب خود است، مدعی شد: مشکلات منطقه همزمان با انقلاب ایران در سال 1979 آغاز شد. اگر ایران میخواهد با آن همانند یک کشور عادی رفتار کنیم، باید به قوانین و معاهدات بینالمللی پایبند باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها