نگاه

به رنگ خدا و ترویج احکام

ماموریت برنامه‌های اذان‌گاهی با توجه به ‌عنوان‌شان مشخص است و باید به استقبال لحظات اذان برویم و نماز اول وقت، نماز جماعت و فضای مناجات را ترویج بدهیم. برنامه به رنگ خدا تم عصرگاهی و اذان‌گاهی دارد و متناسب با این دو ماموریت شامل آیتم‌های متنوع برای مخاطبان است. ما در این برنامه سعی می‌کنیم سبک زندگی مومنانه را با محوریت آیات و روایات ترویج بدهیم. در واقع یک هفته یک آیه از کلام ا... را مورد بررسی قرار می‌دهیم و هفته دیگر به یک حدیث می‌پردازیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۴۴

معمولا آیات و احادیثی مورد بررسی قرار میگیرند که در زندگی ما کاربرد داشته باشند. بهعنوان مثال در یکی از آیات قرآن به مبحث تجسس در زندگی دیگران اشاره شده و کارشناس با طرح این آیه به این موضوع میپردازد که نباید در حریم خصوصی مردم وارد شد و از زوایای مختلف این بحث را مورد بررسی قرار میدهد و تاکید بر حریم خصوصی دارد. یا در آیهای دیگر به پرهیز از شایعه تاکید شده است؛ کارشناس توضیح میدهد گوش دادن به شایعات به عواقبی منجر میشود، بنابراین قبل از شایعه پراکنی باید صحت و سقم یک مطلب را دربیاوریم.

کاربردهای اجتماعی آیات و احادیث را هم پیگیری میکنیم. خوشبختانه مردم هم در ارتباط با موضوعات برنامه نهایت همکاری را دارند و از طریق تماسهای تلفنی به مصادیق میپردازیم و همه ابعاد مورد بررسی قرار میگیرد. بنابراین ما در این برنامه عصرگاهی و اذان گاهی فقط به ترویج نماز اول وقت نمیپردازیم و در کنارش نگاه ویژهای به مباحث دینی داریم.

رسالت برنامههای اذانگاهی این است که در کنار ترویج نماز اول وقت و جماعت به احکام دینی هم بپردازند تا مردم آشنایی بیشتری پیدا کنند. ما موظفیم در رسانه ملی، مردم را نسبت به مسائل دینی آشنا کنیم. مسلما اگر نگاه ما اینگونه باشد حتما با اقبال مخاطبان هم رو به رو میشویم. یک هفته زمان مناسبی برای بررسی یک آیه و حدیث از ابعاد مختلف است و این برنامه میکوشد مثل یک معلم مهربان برای مخاطبان باشد تا برایشان کاربردی شود. بازخورد مردمی بهواسطه تماس تلفنی و پیامکها نشان میدهد مردم هم علاقهمند هستند و تشنه موضوعات دینی. بنابراین همکاران من در برنامه به رنگ خدا سعی میکنند اطلاعات لازم را به شکل مصداقی در اختیار شنوندگان بگذارند.

مجتبی تونهای

مدیر رادیو معارف

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها