مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه از بهبود شاخص‌های مدیریت آب در دشت‌های ساوه و نوبران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۹۴۱۵

به گزارش ایسنا نقی بهجت، متوسط افت منابع آب زیرزمینی در دشت ساوه را از 1.5 متر به هفت دهم متر اعلام کرد و افزود: کسری مخزن در این شهرستان نیز سالانه از 70میلیون متر مکعب به 60 میلیون متر مکعب کاهش یافته است که نشان از بهبود شاخصهای مدیریت آب در دشتهای ساوه و نوبران میدهد.

وی عنوان کرد: تلاش فعالان امور آب در جلوگیری از حفر چاههای غیر مجاز، اصلاح پروانه بهرهبرداری چاهها، نصب کنتور هوشمند، برخورد جدی با متخلفان آب و رسیدگی به آبهای سطحی در رودخانههای مزلقان و قرهچای و تنظیم روان آبهای سطحی و پایش شبانهروزی منابع آبی از جمله اقداماتی است که منجر به بهبود شاخصهای آب شده است.

بهجت اظهار کرد: بر اساس همین تلاشها و مدیریت در رودخانه قرهچای از سر شاخههای اصلی با راهبرد بسیار مناسب آب منطقهای مرکزی در راستای روانسازی آب در رودخانه مذکور موجب بهبود ذخیره آب در دشتهای شهرستانهای دیگر استان شده است.

وی با اشاره به کاهش 80 درصدی بارندگیها در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل، اظهار کرد: با وجود تقلیل فاحش بارندگی نسبت به سال گذشته و دراز مدت، مخزن سد ساوه بیش از 44 میلیون متر مکعب آب ذخیره و برای کشاورزی و شرب شهر تنظیم شده است که با توجه به خشکسالی امسال از بحران کمبود آب در تابستان سال آینده خواهد کاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها