پارلمان رومانی روز دوشنبه با 282 رای موافق خانم ویوریکا دانچیلا 54 ساله را بعنوان نخست وزیر انتخاب کرد که اولین زن در این مقام در رومانی است.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۷۴
اولین نخست وزیر زن  در رومانی انتخاب شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، دانچیلا که عضو پارلمان اروپا می باشد در محافل سیاسی رومانی نسبتا ناشناخته است. وی سومین نخست وزیر رومانی می باشد که در کمتر از یک سال گذشته در این سمت از طرف پارلمان انتخاب شده است.
نخست وزیر کنونی رومانی طی سخنانی در مجلس این کشور گفت وظیفه وی این است که رومانی را تا سال 2020 در صدر قویترین کشور اتحادیه اروپایی به لحاظ اقتصادی قرار دهد و جوانان این کشور دیگر برای کار کردن به خارج نروند و آنهایی که رفته اند خواهان برگشت به کشورشان باشند.
دولت چپ گرا رومانی با اعتراضات و انتقادهای زیادی از طرف اتحادیه اروپا در رابطه با تصویب قانونی که پرونده های فساد مالی را دشوار می کند، مواجه است.
دانچیلا قبلا ازپیشنهادهایی که ممنوعیت استفاده از فیلم های صوتی و تصویری در پرونده های کیفری را ممنوع می کند، حمایت کرده است.
به گزارش ایرنا، میهای تودوسه نخست وزیر سابق رومانی در 26 دی ماه پس از 7 ماه که در این سمت فعالیت داشت به دلیل عدم برخورداری از حمایت سیاسی حزب حاکم سوسیال دمکرات این کشور، از سمت خود بعنوان نخست وزیر رومانی استعفا داد.
احزاب سیاسی در رومانی طی هفت ماه گذشته با عدم حمایت سیاسی از نخست وزیر موجب سرنگونی دو دولت در این کشور شده است.
برکناری دو نخست وزیر طی هفت ماه گذشته در رومانی نشانگر ادامه بحران سیاسی در این کشور عضو اتحادیه اروپا است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها