نتایج ملی‌پوشاندر گرند اسلم‌هاراضی‌کننده نیست

تکوانــدو در رویاست

با کسب فقط یک مدال برنز در رقابت‌های گرنداسلم می‌توان گفت ناکامی‌های تیم ملی تکواندوی ایران همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۱۱۵۶۱۸

این تک مدال برنز در شرایطی به دست آمد که انتظارات از تکواندو به دلیل جبران نتایج ضعیف در رقابتهای گرندپری بالاتر بود، تا با کسب مدالهای خوشرنگتر، خاطرات نتایج ضعیف تکواندوکاران در گرندپریها فراموش شود اما این طور نشد.

زهرا پوراسماعیل، ناهید کیانی، ابوالفظل یعقوبی، میرهاشم حسینی، سجاد مردانی، فرزان عاشورزاده و ابراهیم صفری، هفت تکواندوکار ایران بودند که سهمیه حضور در رقابتهای گرنداسلم را برای ایران کسب کرده بودند، اما دستاورد آنها چیزی بیشتر از یک مدال برنز نبود. تک مدال برنز ایران در سنگین وزن و توسط سجاد مردانی کسب شد تا این نتیجه، تداوم ناکامیهای تکواندوی ایران در تورنمنتهای بزرگ سالهای اخیر را اثبات کند.

در سالی که گذشت تکواندوی ایران رنگ مدال طلا در دو تورنمنت معتبر گرندپری و گرنداسلم را به خود ندید و در مسابقات گرنداسلم هم نتایج کسب شده به مراتب ضعیفتر از گرندپریها بود. با این شرایط آیا وقت آن نشده است که فدراسیون تکواندو دلایل ثبت چنین نتایج ضعیفی را جست وجو کند و چشماندازهای بلند مدت را برای توجیه این شکستها بهانه نکند؟

با توجه به نتایج کسب شده در این رقابتها و چهار مرحله مسابقات گرندپری، میتوان گفت تکواندوکاران ایران از سطح نخست جهان فاصله گرفتهاند. بدون شک این نتایج نشان از ضعفهایی در پشت پرده تیمهای ملی دارد که سبب شده ملیپوشان ایران نتوانند آنچنان که باید روی شیاپچانگ خود نمایی کنند. مدیر تیمهای ملی تکواندو پیش از رقابتهای گرنداسلم، هدف از اعزام تکواندوکاران به رقابتهای گرندپری و گرنداسلم را آماده سازی برای نتیجه گرفتن در مسابقات المپیک اعلام کرده بود، اما از سوی دیگر باید به این مسئله توجه کرد که آیا ملیپوشان نیازی به جمع آوری امتیازات این مسابقات ندارند؟

فقط یک نفر مقصر نیست

پس از اتمام رقابتهای گرنداسلم در مورد نتایج کسب شده توسط تیم ملی تکواندو، ایسنا گفتوگویی با رضا مهماندوست، سرمربی اسبق تیم ملی انجام داد و نظر او را درباره تکواندوکاران جویا شد. مهماندوست گفت: درباره نتایجی که تیم ملی تکواندو ایران کسب کرده است نمیتوان تنها کادرفنی یا فقط خود تکواندوکاران را مقصر دانست. عملکرد تیم ملی به مجموعهای از فعالیتهای گروهی بستگی دارد که میتواند در راستای مثبت یا منفی باشد. من میدانم هم کادرفنی و هم تکواندوکاران تمام تلاش خود را انجام میدهند چون میدانند نوک پیکان آنها هستند. هر نتیجهای کسب شود ابتدا تیم ملی مورد بازجویی قرار میگیرد، به همین دلیل فکر نمیکنم کم کاری از سوی اعضای تیم صورت بگیرد و مشکل به همه اعضای خانواده تکواندو برمیگردد.

او ادامه داد: اگر میخواهیم در تکواندو به نتایج خوبی برسیم باید ابتدا تمام خانواده تکواندو، از آقای پولادگررئیس فدراسیون تا آن نفراتی که به تکواندوکاران چای میدهند وظیفه خود را بخوبی انجام دهند. اگر این اتفاق رخ دهد پیشرفت وجود دارد در غیر این صورت پیشرفتی حاصل نخواهد شد. کشورهای دیگر در بخش تکواندو سرمایهگذاری کلانی کردهاند و اگر مدال میخواهیم باید از رویاپردازی دوران گذشته خارج شویم و به تکواندوی روز دنیا توجه کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها