دکترینی بجز مقاومت سراغ نداریم

شورای مرکزی فلسطین در بیانیه پایانی بیست و هشتمین دوره نشست خود در رام‌الله واقع در کرانه باختری، کمیته اجرایی ساف را مامور تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل تا زمان پذیرفتن کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 از سوی اسرائیل کرد.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۳۶

اقدام سازمان آزادیبخش فلسطین در مورد اسرائیل را می‌توان مثبت ارزیابی کرد؛ زیرا همان‌گونه که در لبنان، یمن و سوریه شاهدیم مقاومت جواب داده است. امروز فقط لبنان نیست که یک نیروی مقاومت مانند حزب‌الله دارد بلکه سوریه نیز دارای یک جریان مقاومت مقتدر شده و عراق هم یک حشدالشعبی انقلابی پیدا کرده و در یمن نیز امروز چنین شرایطی در حال حاکم‌شدن است و به نوعی حزب‌الله و نیروی مقاومت اسلامی توسعه یافته و امروز به جای یک نیروی حزب‌الله، چهار نیروی حزب‌الله در منطقه وجود دارد و در این شرایط هر تهدید آمریکایی‌ها خطری برای خود آنهاست چون شرایط منطقه پس از داعش به کلی تغییر یافته و ملت‌های منطقه نحوه دفاع از خود را به خوبی آموخته‌اند. بازگشت به آغوش مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است؛ دکترین مقاومتی که انقلاب اسلامی آن را تدوین کرده، در کشورهای منطقه از جمله سوریه و یمن به خوبی جواب داده‌ و نابودسازی قلمرو داعش در خاک سوریه و عراق و ایستادگی مردم یمن در مقابل موشک‌ها و تحریم‌های اقتصادی شاهدی بر این ادعاست. دیپلماسی جهادی ابزاری مناسب برای مقابله با هجمه‌های وسیع دشمنان در عرصه‌های مختلف بوده و با پیوستن به جرگه مقاومت آرزوی دشمنان یکی پس از دیگری به یأس تبدیل خواهد شد. مسلمانان و دولتمردان اسلامی باید بدانند تنها راه آزادسازی قدس مقاومت جهان اسلام است و امروز دکترینی به جز مقاومت سراغ نداریم.

ضرورت وحدت جهان اسلام در برابر اسرائیل

در راستای اهمیت مقاومت، قطعا قطعنامه‌هایی از جمله اسلو که بوی سازش می‌دهند با روحیه مردم فلسطین، مسلمانان و فطرت پاک انقلابیون در تضاد است و به‌رغم مباحث نامربوطی که در مورد فلسطین مطرح می‌شود در نهایت عروس میدان فلسطین، مقاومت است. دو سال قبل رهبر معظم انقلاب پیش‌بینی کردند که رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید؛ الان که مدتی گذشته می‌توان با اطمینان گفت که شاید حدود 20 سال از عمر این رژیم باقی مانده و قطعا از بین خواهد رفت. رژیم صهیونیستی از روز اول تصمیم بر حذف نیروهای مقاومت داشته است؛ بنابراین آنچه مهم است این‌که گروه‌های فلسطین اختلافات را کنار گذاشته و علیه رژیم اسرائیل متحد باشند.

همچنین وحدت جوامع اسلامی می‌تواند جامعه اسلامی را به پیروزی برساند و با وفاق ملی می‌توانیم به هدف اصلی برسیم و اگر به وفاق و اتحاد معتقد نباشیم پیروزی نیز حاصل نخواهد شد؛ نباید اجازه دهیم درگیری و اختلافات، ما را از هدف اصلی یعنی خطر صهیونیست‌ها دور کند. در شرایط کنونی، وحدت جهان اسلام در برابر رژیم صهیونیستی بسیار ضروری است. اگر در برخی از مسائل با هم اختلاف نظر داریم، اما در مورد دفاع از قدس و آرمان فلسطین نباید اختلافی داشته باشیم. همه معضلات جهان اسلام از طریق گفت‌وگو قابل‌حل است. تنها از طریق وحدت اسلامی است که بهتر می‌توان از حقوق امت اسلام و قدس حمایت کنیم. باید موضوع فلسطین به موضوع اول جهان اسلام برگردد. کشورهای اسلامی با درک حساسیت موضوع باید موضع‌گیری انقلابی و عاشورایی را در قبال زیاده‌خواهی آمریکا و رژیم صهیونیستی داشته باشند و در مقابل استبداد سکوت نکنند.

روند مقاومتی مردم فلسطین متوقف شدنی نیست

مردم فلسطین با توجه به دستاوردهای مقاومت که رژیم صهیونیستی را در سال‌های اخیر متحمل شکست‌های متعددی در عرصه‌های نظامی و سیاسی کرده است یگانه راه نیل به آرمانشان را تداوم مقاومت و پایداری در برابر رژیم صهیونیستی می‌دانند. در این راستا روند تحولات فلسطین نشان داده روند مقاومتی مردم فلسطین نه تنها متوقف نمی‌شود بلکه مرحله به مرحله ابعاد گسترده‌تری یافته است. مقاومت گزینه راهبردی مردم فلسطین و حق مشروع مردم فلسطین برای مقابله با اشغالگری است، همچنین راهی جز ایستادگی همه دولت‌های اسلامی و اعتراضات گسترده عموم مسلمانان در سراسر جهان در حمایت از مقاومت ملت مظلوم فلسطین وجود ندارد. طبیعی است که ایران مقتدر اسلامی، با الهام از آموزه‌های امام راحل (ره) و با پرچمداری رهبری معظم انقلاب اسلامی از آرمان صیانت و آزادی قدس شریف حمایت همه‌جانبه خواهد کرد.

اسرائیل سال‌هاست که می‌کوشد با ایجاد جنگ و اختلاف، قدرت را در دست بگیرد، اما تاکنون سیاست‌هایش جواب نداده و فقط برخی هزینه‌ها را ایجاد کرده، مانند تلاش‌هایی که در سوریه، عراق، یمن و فلسطین داشته‌اند. نزدیک به هفت دهه از اشغال سرزمین فلسطین توسط صهیونیست‌ها و تشکیل دولت جعلی «اسرائیل» می‌گذرد. واقعیت این است که غاصبان پس از این سال‌ها از هنگام تأسیس که با اشغال توام با خشونت نظامی سرزمین فلسطین همراه بوده، امروز به سمت فروپاشی حرکت می‌کند. در این مسیر آن چیزی که بیش از پیش باعث افتادن این رژیم غاصب در این مسیر شد، خون شهدا و همچنین مقاومت مردم فلسطین بوده است.

منصور حقیقت‌پور - مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی

گفتگو از فاطمه امیری - خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها