رئیس سازمان غذا و دارو، از ساخت یک اپلیکیشن برای گزارش دهی عوارض دارویی بر روی گوشی های تلفن همراه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با نصب این نرم افزار، همه مردم می توانند عوارض دارویی را گزارش کنند.
کد خبر: ۱۱۰۹۸۶۰
عرضه اپلیکیشن ثبت عوارض دارویی بزودی برروی تلفن همراه
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وبدا، غلامرضا اصغری رییس سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی در شیراز، گفت: سالانه حدود ۶ هزار گزارش عوارض دارویی در کشور ثبت می شود که با توجه به جمعیت و میانگین جهانی، رکورد خوبی است.
وی با اشاره به اهمیت موضوع عوارض دارویی، افزود: یکی از نکات مهم در ورود یک دارو به فهرست دارویی کشور، موضوع هزینه-اثربخشی آن دارو است.
معاون وزیر، مشارکت تیم درمانی در ارائه گزارش از عوارض دارویی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این گزارش ها در سیاستگذاری دارویی کمک زیادی می کند.
وی افزود: خوشبختانه زیرساخت های خوبی در بیمارستان های کشور برای ثبت مصرف دارو وجود دارد.
وی با بیان اینکه اطلاعات ما از نسخ تجویزی کامل است، گفت: هم اکنون اطلاعات بیش از ۴۰۰ میلیون نسخه دارویی را در اختیار داریم.
رئیس سازمان غذا و دارو به اثربخشی داروها در اقوام مختلف اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه خود بیماران هم گزارش های خوبی از اثربخشی داروها ارائه می دهند، بنابراین می توان موضوع اثربخشی داروها در اقوام و جغرافیای مختلف را مورد توجه قرار داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها