گزارش جام‌جم از آسیب‌های وارده به مردم در آشوب‌های اخیر

روی خط جنایت

تجمع‌های اخیر که با اعتراض گروهی از مردم به مسائل اقتصادی بویژه عملکرد برخی موسسات مالی و اعتباری آغاز شد در روزهای اخیر با حضور آشوبگران در برخی شهرهای کشور به اغتشاش کشیده شد.
کد خبر: ۱۱۰۸۹۹۰

در این اغتشاشات علاوه بر آسیب رسیدن به اموال عمومی و وارد شدن خسارت‌هایی به مردم، چند نفر هم تا کنون کشته شده‌اند که بار دیگر خاطره فتنه سال 88 را برای مردم زنده کرد.

در همین خصوص تعدادی آشوبگر روز یکشنبه با ارتکاب جنایت وحشتناکی در دورود، یک پدر و فرزند را به کام مرگ کشیدند. این افراد باحمله به خودروی آتش‌نشانی، این خودرو را در اختیار گرفتند و آن ‌را به بالای پل وحدت این شهر بردند و آن را خلاص و رها کردند که این خودرو پس از رهاسازی به روی یک خودروی سمند رفته و باعث مرگ پدر
30 ساله و فرزند 12 ساله وی شد. این آشوبگران حتی با سلاح سرد به خودروهای مردم خسارت وارد کرده و برخی اموال عمومی را نابود کردند.

علاوه بر این حادثه، دو نفر دیگر نیز در روزهای گذشته بر اثر تیراندازی در شهرستان دورود کشته شدند و این در حالی بود که ماموران نیروی انتظامی هیچ‌ تیراندازی به سمت تجمع‌کنندگان نداشتند.

در ایذه نیز نوجوانی 16 ساله به ضرب گلوله اغتشاشگران کشته شده که سه ضارب این نوجوان به گفته فرماندار ایذه توسط نیروی انتظامی بازداشت شده‌اند.

به گفته مصطفی سمالی فرماندار ایذه باوجود ادعای برخی رسانه‌های معاند برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه،‌ آرامش در خیابان‌های ایذه حاکم است و زندگی مردم روال عادی خود را طی می‌کند.

در تویسرکان در استان همدان نیز تعدادی اغتشاشگر که نقاب بر چهره داشتند و به‌نظر می‌آمد از اهالی بومی منطقه نیستند بعد از به آتش کشیدن و تخریب اموال عمومی، دست به آشوب زدند و در این ماجرا تیراندازی مشکوکی صورت می‌گیرد که سه نفر در صحنه کشته می‌شوند و سه نفر دیگر نیز در ادامه حوادث کشته می‌شوند.

در شاهین شهر اصفهان نیز اغتشاشگران با حمله به خودروهای مردم در کنار خیابان، اموال عمومی را به آتش کشیدند که در حوادث این شهر نیز سه نفر کشته شدند،‌ مسئولین شاهین‌شهر می‌گویند در این حرکت‌ها شیشه برخی مغازه‌ها نیز شکسته شده و دو تا سه بانک نیز مورد حمله قرار گرفته که هنوز از میزان خسارت‌های احتمالی برآورد دقیقی وجود ندارد. البته هوشیاری مردم در روزهای گذشته باعث شده این اغتشاشات بسیار محدود باشد و جمع‌بندی اتفاقات،حکایت از کاهش قابل‌توجه تعداد اغتشاشگران دارد و حرکت‌های ساختارشکنانه آنها با اقدامات نیروهای انتظامی مبنی بر برقراری نظم در خیابان‌ها کنترل شده است.

مردم اغتشاشگران را به 113 معرفی کنند

در همین حال وزارت اطلاعات از مردم درخواست کرد که ضمن حفظ هوشیاری خود، مانند گذشته معاندان، اغتشاشگران و آسیب‌زنندگان به اموال عمومی را از طریق تلفن 113 معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در این اطلاعیه آمده است: همان‌گونه که هموطنان عزیز و مردم فهیم کشور آگاه هستند، تجمعات چند روز اخیر که به واسطه طرح برخی مطالبات به صورت آرام انجام پذیرفت در ادامه به جهت حضور عناصر مشکوک و خشونت‌طلب تبدیل به برخی ناآرامی‌ها و موجب وارد آمدن خسارت‌های مادی و جانی به تعدادی از هموطنان و اموال عمومی کشور شد.

وزارت اطلاعات در این اطلاعیه افزوده است: ضمن تشکر از هموطنانی که هوشمندانه صف خود را از اغتشاشگران و اخلالگران نظم عمومی جدا کرده‌اند به آگاهی می‌رساند با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) و کمک‌های مردم عزیز در ایفای نقش اطلاعات 80میلیونی، برخی از عناصر و اغتشاشگران معاند و محرکان نا آرامی های اخیر، شناسایی و تعدادی از آنها دستگیر شدند و سایر عناصر نیز تحت پیگرد هستند که به زودی برخورد جدی با آنها صورت خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها