جانشین معاون میراث فرهنگی و گردشگری استان؛

۴ هکتار از اراضی میراث فرهنگی در چهارباغ آزاد سازی شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 157 هزار متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های استان رفع تصرف شده است.
کد خبر: ۱۱۰۵۲۲۹

به گزارش ایسنا،«سعید سروری» اظهار کرد: تصرفات حاشیه رودخانه سبب افزایش قدرت و سرعت سیل می‌شود و در این میان اقدامات شرکت آب منطقه‌ای برای رفع تصرفات در واقع حفاظت از جان و مال مردم و زیرساختایی مانند پل‌ها، جاده‌ها و خطوط گاز است.

وی افزود: با اعمال تبصره‌های سه و چهار ماده دو قانون توزیع عادلانه آب و ماده 9 لایحه قانونی رفع تجاوز از تأسیسات آب کشور، پس از اخذ احکام قضایی و با همکاری نیروهای انتظامی، از ابتدای امسال تاکنون 157 هزار متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های استان رفع تصرف شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: بیشتر این تصرفات در رودخانه‌های شهرستان‌های بیرجند، خوسف و سرایان رخ داده است.

سروری یادآور شد: با طرح شکایت در مراجع قضایی و پیگیری‌های به عمل آمده، تصرف اراضی بستر و حریم این رودخانه‌ها که به صورت خاکریزی، ایجاد بنا، ملک کشاورزی و انحراف جریان سیلاب انجام شده است، شناسایی و پس از طی روال قانونی و اخذ احکام قضایی بازگشایی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها