بیا امشب که شب یلداست، متفاوت باشیم. بیا بررسی کنیم و ببینیم چگونه می‌توان یک همین امشب را جور دیگری رفتار کرد! همین امشب را فقط! بیا به چیزهایی بیندیشیم که در جریان این زندگی و روزمرگی و مشکلاتش حال و مجال فکر کردن به آن را نداشته‌ایم.
کد خبر: ۱۱۰۴۷۲۴

بیا نقاب‌ها و عینک‌هایی را که روزگار مجبورمان کرده بر چهره‌مان بزنیم، برداریم و ببینیم دنیا با همان مناظر همیشگی‌اش و آدم‌های روزمره و عادی که در اطرافمان هستند، چه شکلی است. خدا را چه دیدی شاید خیلی از قضایا آن‌طور که من و تو فکر می‌کنیم نباشد. شاید آدم‌ها جورهای دیگری هم باشند که ما تا به حال به آن فکر نکرده‌ایم. ایده‌های متفاوت و البته غریبی برای متفاوت بودن در همین یک شب وجود دارد که اجرایی کردنش گرچه کمی غریب است و شاید آدم قدری خجالت هم بکشد، اما اصلا سخت نیست. مثال می‌خواهی؟ مثال می‌زنم! تا به حال به پدرت نامه نوشته‌ای؟ شاید بعضی‌ها نوشته باشند و خیلی‌ها حتی فکرش را هم نکرده باشند که می‌توان به پدر که او هر روز می‌بینی‌اش، نامه نوشت، اما تو بنویس! ساده‌ترین و صمیمی‌ترین احساست را برای پدرت بنویس... اگر غرور داری که خب! خیلی از ما‌ها داریم و فراوانش را هم داریم که گاه به غدی می‌زند، برای همین امشب فقط، مقداری‌اش را بی‌خیال شو! چقدر به عمق نگاه بزرگ‌ترهایت توجه کرده‌ای؟ چقدر تلاش کرده‌ای آنها را جور دیگری ببینی؟ چقدر بهشان نزدیک شده‌ای؟ پاسخ اینها را خودت بهتر می‌دانی، اما پیشنهاد این است که امشب به آنها جور دیگری نگاه و سعی کنی زوایای دیگری از آنها را کشف کنی. این کشف جدید شامل همه عزیزانت که هر روز آنها را می‌بینی‌ می‌شود.

باور کن حتی شامل دشمنت هم می‌شود. بزرگان ادب فارسی می‌گویند آدم‌های بد معمولا آدم‌های ضعیفی هستند که ضعفشان را پشت بدی کردنشان مخفی می‌کنند. بیا همین امشب، حتی به آدم‌ بدهای اطرافمان جور دیگری نگاه کنیم و تعدادی از آن عینک‌ها را از چشم برداریم. شاید همان‌ها را نیز جور دیگری دیدیم.

بیا همین امشب فضای مجازی را بی‌خیال شو، خوشبین‌تر و مثبت‌تر شو، به جای مشکلاتت به راه‌حل‌ها فکر کن، قدر آنچه را داری بدان و به جای حسرت خوردن به تلاش برای ساختن آینده‌ای که از صبح اول دی شروع می‌شود، بیندیش... . باور کن از محبت خارها گل می‌شود و آنچه از انسان می‌ماند، عشق ورزیدن است و آ‌نچه انسان را نجات می‌دهد، عشق است... . همین امشب فقط بیا به این جور چیزها فکر کنیم. باور کن حس خیلی خوبی به آدم دست می‌دهد و ممکن است از قِبَل آن چیزها و آدم‌هایی را به دست بیاوری که فکرش را هم نمی‌کنی... باور کن که می‌شود و دست‌کم به امتحان ‌کردنش می‌ارزد.

بهمن موسوی
روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها