معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید، رسانه ملی هم‌اکنون در شتاب جهانی رسانه‌ها برای توسعه فنی، خوب حرکت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۲۸

محمد خوانساری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اهمیت نفوذ رسانه ملی در میان مخاطبان عنوان کرد: این رسالت به صداوسیما نقش کلیدی بخشیده است و از این رو می‌بینیم که صداوسیما توانسته مخاطبان را با خود همراه کند.

وی با تاکید بر همراهی رسانه فراگیر صداوسیما با فناوری‌های روز و نوین بیان کرد: صداوسیما تلاش کرده در شتاب تغییرات فناوری‌های روز قرار بگیرد و خود را با آن هماهنگ کند و پیشرفت‌هایی که تاکنون داشته، از اهتمام معاونت فنی این سازمان در عرصه‌های فناوری نوین حکایت دارد. رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: وجود چنین اجلاسی زمینه مناسبی را برای تولید در بستر IP فراهم کرده است و با اتخاذ راهکارهای نوین سیگنال‌رسانی و ورود به معماری سبز و طراحی سازه‌های فنی نشان داده که به این نوع طراحی‌ها می‌توان نگرشی نوین داشت.

خوانساری با اشاره به اهمیت نام رسانه ملی که نمایانگر مخاطب‌پذیری این رسانه و ارتباط صمیمی با مخاطب ملی است، افزود: با حضور رسانه‌های فراگیر در حوزه IPTV و شرکت‌های پیام‌رسان که اکنون در دسترس مردم قرار گرفته است، می‌توان وظیفه مهمی را بر دوش سازمان صداوسیما گذاشت.

وی ادامه داد: مسیری که رسانه ملی برای حفظ بازار رقابتی پیموده، قابل قبول است و انتظار می‌رود این رسانه همگانی برای حفظ جایگاه ملی خود بیش از اینها تلاش
کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم تعامل سازنده برای عرضه محتوای مناسب گفت: مهم‌ترین اعتبار صداوسیما به محتوای غنی و سالم آن برمی‌گردد که در سال‌های متمادی سرمایه و اندوخته او محسوب می‌شده است و اکنون این رسانه باید فعالیت خود را بر مبنای ارائه این محتوا در بستر رسانه‌های نوین ترسیم کند.

خوانساری ادامه داد: بخشی از این محتوا باید توسط بخش خصوصی در تعامل با صداوسیما عرضه شود و از طریق درگاه‌هایی که ارتباط نزدیک با مخاطب دارد به دست مخاطبان برسد. وی با تاکید بر لزوم تعامل میان رسانه ملی با بخش خصوصی و اپراتورهایی که مجوز گرفته‌اند، بیان کرد: این تعامل ضرورتی مهم و گام مهمی در عرصه فناوری‌های نوین است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها