در راستای تصمیم اخیر ترامپ ضد قبله اول مسلمانان؛

آمریکا قطعنامه شورای امنیت درباره قدس را وتو کرد

چهارده عضو شورای امنیت از پیش نویس قطعنامه مصر در شورای امنیت حمایت کردند و تنها با وتوی آمریکا این قطعنامه تصویب نشد.
کد خبر: ۱۱۰۴۲۴۸
آمریکا قطعنامه شورای امنیت درباره قدس را وتو کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک؛ آمریکا، قطعنامه پیشنهادی اتحادیه عرب را -در رد انتقال پایتخت به قدس اشغالی - وتو کرد.

چهارده عضو شورای امنیت سازمان ملل از پیش نویس قطعنامه مصر در شورای امنیت حمایت کردند و تنها با وتوی آمریکا، این قطعنامه تصویب نشد.

اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت

نیکی هیلی با تاکید بر پشتیبانی همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: «با اطمینان کامل می گویم واشنگتن بار دیگر قطعنامه ی شماره 2334 شورای امنیت سازمان ملل را وتو خواهد کرد. علت این کار به خوبی با آرمان صلح در خاورمیانه(غرب آسیا) در ارتباط است. در ظاهر این قطعنامه، شهرک های یهودی نشین را مانعی برای صلح می داند اما کسانی که معقولانه فکر می کنند با این موضوع موافق نیستند. در حقیقت دولت آمریکا بارها و بارها از سیاست شهرک سازی اسرائیل انتقاد کرده است اما در واقع همین قطعنامه شماره ی 2334 بود که مانع از برقراری صلح می شد.
هیلی گفت: «اگر ما اجازه بدهیم قطعنامه ی شماره 2334 شورای امنیت تصویب شود در حقیقت به جنبش به اصطلاح بایکوت، سرمایه گذاری نکردن و تحریم (اسرائیل) جان تازه ای بخشیده ایم و این پشتیبانی سبب خواهد شد آمریکایی ها احساس گناه کنند.»

نیکی هیلی همچنین ادعا کرد: «سازمان ملل همواره اسرائیل را محکوم و ادعای بی طرفی می کند. چندین دهه است که اسرائیل دارد موج جانبداری سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن را (از فلسطینیها) تحمل می کند. آمریکا اغلب در کنار اسرائیل ایستاده است. در روز 23 دسامبر سال 2016 ما از اسرائیل پشتیبانی نکردیم اما چنین اشتباهی دیگر تکرار نخواهد شد.»

ذوق زدگی نتانیاهو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به وتوی آمریکا به قطعنامه پیشنهادی مصر در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت نیکی هیلی، به تنهایی همه را مغلوب کرد، حقیقت، دروغ را به شکست کشاند!

تقدیر وزیر امنیت رژیم اشغالگر از نماینده آمریکا در سازمان ملل

وزیر امنیت رژیم صهیونیستی در واکنش به وتوی آمریکا به قطعنامه پیشنهادی مصر در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت نیکی هیلی، دوست بزرگوار ما، بار دیگر روابط مستحکم میان دو طرف ( آمریکا و اسرائیل ) را ثابت کرد.

تشکیلات خودگردان، اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه پیشنهادی را محکوم کرد

نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین، اقدام آمریکا در استفاده از حق وتو ضد پیش نویس قطعنامه ارائه شده درباره قدس را محکوم کرد و این اقدام آمریکا را بی اعتنایی به خواسته جامعه بین المللی درباره شهر قدس خواند که ثبات و امنیت جامعه بین المللی را تهدید می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها