سینمای جهان

بازگشت«پاپیون»

یک «پاپیون» تازه سینمایی در راه است. شرکت مستقل فیلمسازی لاینزگیت، تهیه کننده پاپیون جدید است و آن را با هزینه‌ای 70 میلیون دلاری تهیه کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۳۴۸۵

فیلمنامه اقتباسی این درام پرتنش، براساس داستان نوول پرخواننده پاپیون اثر هنری کاریه نوشته شده است. این نوول دستمایه اصلی فیلمی بود که سال 1973 ساخته شد. فرانکلین جی شافنر، کارگردان فیلم و استیو مک کوئین و داستین هافمن، دو بازیگر اصلی آن بودند. هنری کاریه ملقب به پاپیون، در نوول خود به شرح ماجراهای واقعی زندگی اش پرداخت. او یک مجرم لاف زن بود که در دهه 30 میلادی، به زندان حبس ابد محکوم شد. پاپیون به زندانی مخوف و دوردست در دل جزیره شیطان فرستاده شد. اما او که نمی‌خواست تمام عمرش در این زندان باشد، بارها تلاش کرد تا از این محل فرار کند. پاپیون بعد از چند تلاش نافرجام، بالاخره توانست خود را به مکانی دیگر رسانده و آزادی اش را به دست بیاورد. دوستی او با یک محکوم دیگر به نام لوئیس دگا، شرایط فرار را برایش مهیا کرد.

به نوشته ورایتی، در نسخه تازه، چارلی هونام در نقش پاپیون ظاهر شده است. رامی مالیک هم لوئیس دگای داستان خواهد بود. کلید فیلمبرداری فیلم اوایل سال جاری میلادی و در سکوت خبری زده شد. کارگردانی نسخه تازه را مایکل نور انجام داده است. با اعلام خبر تولید نسخه دوباره سازی شده این اثر کلاسیک سینما، منتقدان اظهار امیدواری کردند فیلم تازه آبروی نسخه اصلی را حفظ کند! به دنبال تولید ناموفق نسخه‌های تازه از تعدادی از آثار موفق کلاسیک سینما، اهل فن می‌گویند ساخت این فیلم‌ها باید با دقت و ظرافت بیشتری صورت گیرد. البته سازندگان نسخه تازه پاپیون قول داده اند به روح اثر کلاسیک آن وفادار مانده و اثری جذاب و تماشایی ارائه کنند. نسخه تازه پاپیون بهار سال جدید میلادی روی پرده سینماها می‌رود.

کیکاووس زیاری

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها