در راستای اجرای رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش و ارتقای سطح سلامت عمومی مردم مناطق محروم، گروه پزشکی بیمارستان بعثت، با تجهیزات کامل به منطقه کهیر استان سیستان و بلوچستان اعزام شد. اداره بهداشت ودرمان نیروی هوایی از یک هفته قبل از رزمایش با استفاده از نیروهای پیشرو که به محل اعزام کرد به شناسایی بیماری‌های رایج در این منطقه پرداخت. از این رو بیشتر پزشک متخصص، دارو و مواد بهداشتی طبق بیماریابی انجام شده به منطقه اعزام شد.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۹۴
شایع‌ترین بیماری منطقه کهیر

بیشتر بیماری‌های این منطقه در حوزه پوست و چشم است که علت اصلی آن رعایت نکردن بهداشت، آفتاب تند و خاک منطقه است. از همین رو تجهیزات لازم برای انجام عمل جراحی چشم، بخصوص بیماری ناخنک در محل تهیه شده است. در این رزمایش علاوه بر عمل چشم، متخصصان گوش و حلق و بینی، ارتوپدی، جراح عمومی، رادیولوژی، دندانپزشکی، طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، پوست، داخلی، مامایی و پزشک عمومی نهاجا بیماران را معاینه کردند. تیم پیشرو نیز همزمان با شروع رزمایش و پایان ماموریت بیماری‌یابی خدمات خود را در زمینه دامپزشکی، طب پیشگیری و بهداشت محیط در روستا‌ها شروع کردند. باتوجه به اقتصاد ضعیف این منطقه، وابستگی مستقیم مردم به دام شامل بز و شتربرای تامین مخارج زندگی زیاد است. هدف اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش تمرکز بیشتر روی آموزش و درمان دام ها، واکسیناسیون، آموزش بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به منظور توانمند کردن مردم منطقه در زمینه اقتصادی و بهداشتی بوده است.

اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تا‌کنون 13 دوره مردم یاری را در مناطق مختلف کشور انجام داده است. دوره‌های مردم یاری و امداد رسانی نیروی هوایی به صورت هر شش ماه یکبار انجام شده ‌و سال 1396 به صورت هر یک ماه یک‌بار و در فصل پاییز 96 به صورت هر ماه یک‌بار در مناطق ایلام (مراسم اربعین)، کرمانشاه (مناطق زلزله‌زده) و جنوب سیستان و بلوچستان برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم سهیل نصوحی

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها