عربستان و امارات که سه سال است با وجود حملات نظامی علیه یمن، نتوانسته‌اند به اهدافشان برسند، این‌بار کوشیدند علی عبدالله صالح را به خود جذب کنند اما به فضل الهی، مردم یمن در مدت‌زمان کوتاهی این توطئه را خنثی کردند.
کد خبر: ۱۱۰۰۰۸۲
«صالح» پای عربستان سوخت

این در حالی است که طرح عربستان و امارات، ابعاد گسترده‌ای داشت و برای اجرای آن تدارک زیادی دیده بودند. مدت‌ها در خصوص آن رایزنی کردند و صالح نیز بعد از اطمینان از آمادگی و مناسب بودن شرایط، آن را پذیرفت.

اگرچه انصارالله تمامی اقدامات صالح را زیر نظر داشت اما تا ساعات آخر نیز این امید وجود داشت او به مردم یمن وفادار بماند. اما در نهایت او به اردوگاه آمریکا و عربستان پیوست و به یمن خیانت کرد.در واقع، این دست دوستی صالح به کشورهای متجاوز به یمن بود که او را به پایان راه رساند. حتی بسیاری از اعضای حزب صالح نیز بعد از آن‌که متوجه خیانت او شدند، دست از حمایت از او کشیدند. براساس طرح سعودی‌ها، قرار بود صالح با خیانت به مردم یمن سعودی‌ها را نجات دهد و در مقابل، عربستان نیز یک‌بار دیگر زمام امور را در یمن به دست او دهد و اموالی که در خارج از یمن دارد را نیز به او بازگرداند.

مجاهدان یمنی پیشروی‌های قابل توجهی را در خاک عربستان به دست آورده‌اند و ما، بیش از هر زمان دیگری به شکست سعودی‌ها امید داریم. صالح آخرین برگ برنده عربستان، ناکام ماند و مرگ او آخرین فصل شکست سعودی‌ها در یمن را رقم زد.

حمید رزق - نویسنده و تحلیلگر یمنی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها