بعد از ناکامی کودتای مشترک اماراتی‌ها و سعودی‌ها در صنعا

علی عبدالله صالح کشته شد

علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور پیشین یمن روزگذشته در حین فرار از صنعا کشته شد. او چند روز پیش علیه حوثی‌ها اعلام قیام کرد و از ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی خواسته بود او را در این راه یاری دهند. به گزارش منابع یمنی، وزارت کشور یمن روز گذشته به صورت علنی اعلام کرد علی عبدالله صالح کشته شده است. این درحالی بود که پیش از آن خبرهای ضد و نقیضی درباره احتمال کشته شدن او منتشر شده بود. حتی در شبکه‌های مجازی تصاویر و ویدئوهایی مربوط به صالح پخش شد که جسد زخم خورده او رانشان می‌داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۲۱

روز گذشته نیروهای امنیتی یمن نیز اعلام کردند در یک عملیات دقیق موفق شدند، پنج نفر از پسران علی عبدالله صالح (خالد، صلاح، صخر، مدین و ریدان) را در شهر صنعا دستگیر کنند. احمد فرزند دیگر عبدالله صالح روزهای گذشته موفق به فرار شد و خود را به شهر «مأرب» رساند.

شبکه المیادین لبنان در ابتدا خبر کشته شدن علی عبدالله صالح را اعلام کرد. المیادین درعین حال گفت: او در اثر انفجار خانه‌اش در صنعا کشته شده است اما تلویزیون عراق گفت صالح هنگامی کشته شد که قصد داشت از صنعا به سمت مأرب فرار کند. با این همه گفته شد در انفجار محل اقامت علی عبدالله صالح، حسن الحمیدی مسئول تیم حفاظت او کشته شده است. منابع خبری متعلق به عربستان سعودی روز گذشته خبرهای مربوط به کشته شدن علی عبدالله صالح را تکذیب کردند. حتی تلویزیون العربیه به نقل از اعضای حزب کنگره ملی خلق با تکذیب این خبرها گفت که صالح زنده
و حالش خوب است.

دیروز گزارش شد که نیروهای حوثی پس از چهار روز جنگ شهری در صنعا موفق شده‌اند نیروهای وفادار به صالح را از بخش‌های زیادی از شهر به عقب برانند و به اقامتگاه او نزدیک شوند. همزمان گزارش شد عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور دولت یمن که مورد حمایت عربستان است، به نیروهای وفادار به خود در مأرب دستور داده به سوی صنعا حرکت کنند. فرماندهی ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن نیز به غیرنظامیان هشدار داد از مراکز تجمع حوثی‌ها دست‌کم 500 متر فاصله بگیرند. عربستان سعودی از سه روز پیش به یاری طرفداران علی عبدالله صالح آمده و با بمباران مواضع حوثی‌ها تلاش می‌کند کودتای صالح را موفق گرداند. با کشته شدن علی عبدالله صالح تومار این کودتای خائنانه نیز درهم پیچیده شد و نیروهای انصارالله با قدرت بیشتری خواهند توانست تحولات یمن را به نفع خود هدایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها