خرید و فروش خودروی دسته دوم همواره بازاری پر رونق و مقرون به صرفه دارد به ویژه به هنگام افزایش قیمت خودروها توسط کارخانه که موجب کاهش قدرت خریداران می شود.
کد خبر: ۱۰۹۲۰۱۰
نکاتی که باید هنگام خرید و فروش خودروی دسته دوم رعایت کنیم

از سوی دیگر برخی خودروهای باکیفیت از قیمت بالایی برخوردارند؛ خرید این خودروها با توجه به امکانات و کیفیت ساخت بالا حتی به صورت دست دوم نیز مقرون به صرفه است. در نتیجه خریدارن می توانند با قیمتی کمتر خودروی محبوب خود را سوار شوند. با این حال فروش و خرید خودروبه صورت دست دوم همواره با کمی شک و تردید همراه است. با توجه به بررسی های صورت گرفته توسط شرکت همراه مکانیکبه عنوان نخستین مرجع رسمی کارشناسی خودرو در ایران، خریداران و فروشندگان خودرو با در نظر گرفتن نکاتی ساده می توانند با بهترین قیمت خودروی خود را خرید و فروش کنند.

نکاتی درباره فروش خودروی دسته دوم

  1. نخستین نکته ای که باید در نظر بگیرید بازار خرید و فروش خودرویی است که قصد معامله آن را دارید. چندان فرقی ندارد که خودروی دسته دوم یا کارخانه ای می خرید چراکه در بازار ایران خودروهای سدان از محبوبیت بالایی برخوردارند و به دلیل قیمت پایین تر نسبت به شاسی بلندها و فضای مناسبی که برای خانواده فراهم می کنند به راحتی فروش می روند.
  2. ون ها، مینی بوس ها، اتوبوس ها، کامیون ها و در مجموع خودروهایی که مصارف کاری دارند در تمام فصول سال دارای مشتری هستند. رانندگان این خودروها با وضعیت بازار و مشخصات خودروها آشنایی بیشتری دارند و در هنگام خرید خودرو از کارشناسی قیمت استفاده می کنند.
  3. فروش خودرو تا حد زیادی به زیبایی ظاهری آن بستگی دارد بنابراین پیش از ارائه آگهی و مواجهه با خریدار ماشین خود را به کارواش برده و بدنه و اتاقک خودرو را کاملا تمیز کنید.
  4. وجود عیوب ظاهری در خودرو نظیر خراشیدگی یا سر و صداهای عجیبی که از گوشه و کنار خودرو به ویژه داشبورد آن به گوش می رسد از جمله عواملی هستند که به راحتی از قیمت خودروی شما می کاهند. بر طرف این اشکالات اگرچه گاهی برای شما هزینه می تراشد اما در مقایسه با کاهش قیمتی که ایجاد می کنند چندان زیاد نخواند بود.
  5. پیش از دیدار با مشتری بهتر است تمام سرویس های دوره ای نظیر تعویض روغن، لنت ترمز و ... را انجام دهید چراکه کیفیت رانندگی یک خودرو تا حد زیادی به این عوامل بستگی دارد و گاهی با هزینه ای چند صد هزار تومانی می توانید از ضرری چند میلیونی جلوگیری کنید.
  6. برای تبلیغ فروش خودرو و اطلاع از بهترین قیمت راه های مختلفی را امتحان. وب سایت های خرید و فروش خودرو، کانال ها و صفحات مرتبط در شبکه های اجتماعی، تبلیغات شفاهی در میان دوستان و همکاران و اعضای خانواده و حتی نصب یک نوشته کوچک بر روی خودرو همگی راه هایی برای فروش بهتر، سریع تر با قیمت مناسب تر هستند.

نکاتی درباره خرید خودروی دسته دوم

  1. خرید خودروی دست دوم بدون مشورت و دریافت نظرات کارشناسی از سوی افراد متخصص می تواند زیان مالی زیادی برای شما به همراه داشته باشد. خودروهای دسته دوم معمولا به هنگام فروش از ظاهری تمیز و زیبا برخوردارند اما این موضوع نباید موجب پنهان ماندن ایرادات فنی از دید شما شود. بنابراین پیش از خرید خودرو آن را به یک کارشناس یا تعمیرکار متخصص نشان دهید.
  2. یک خودرو هر قدر هم که زیبا، ارزان و سالم باشد باید با کارکرد مورد نظر شما نیز تناسب داشته باشد. برای مثال اگر قصد انجام سفرهایی با مسافت طولانی دارید باید به دنبال خودرویی با مصرف سوخت پایین باشید. اگر بنا به شغل خود ناچار به حمل بار یا اثاثیه زیادی هستید باید خودرویی با فضای ذخیره سازی بالا و پیشرانه ای قدرتمند با گشتاور مناسب خریداری کنید.
  3. قیمت خودروی کارکرده را با دقت محاسبه کنید. به این منظور شما می توانید از نرم افزار موجود در وب سایت همراه مکانیک به منظور ارزیابی قیمت خودروی کارکرده استفاده کنید. در این برنامه شما با وارد کردن نام و مدل خودرو، سال ساخت و ویژگی هایی نظیر نوع گیربکس، رنگ، مدت زمان باقیمانده از بیمه و میزان کارکرد، قیمت واقعی خودرو را محاسبه کنید. همچنین در این برنامه امکان انتخاب قطعات تعویض یا رنگ شده مانند گلگیر، درب، صندوق، کاپوت و سقف به منظور ارزیابی دقیق تر قیمت خودرو فراهم شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها