نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح کمبودهای موجود در حوزه انتخابیه خود از شرکت‌های ورشکسته و بیکاری در توریستی‌ترین بخش مازندران سخن گفت.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۴۳
کارخانه‌ای که 17 سال خواب رفت/ داستان غم انگیز خزرخز + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، شمس‌الله شریعت‌نژاد، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طبیعت‌گردی در تنکابن یک سرمایه محسوب شده و اکوتوریسم در مازندران و بویژه غرب استان مهمترین دارایی ما بوده و آلودگی آن به منزله سمی برای مردم است.

وی افزود: امحای زباله از ابتدای انقلاب توسط مدیران به شکل‌های مختلفی پیگیری شده است، متاسفانه آنچه در سطح کلان درباره این معضل گفته می‌شود؛ بدان عمل نشده و نه در حال حاضر و نه در گذشته حاضر نشدیم برای این مهم هزینه کنیم، ضمن این که، راهکار درست برای امحای زباله در شمال کشور با توجه به اقلیم آن تاکنون از سوی هیچ‌کس ارائه نشده است.

شریعت‌نژاد ادامه داد: برای امحای زباله در منطقه شمال باید از تکنولوژی روز دنیا بهره بگیریم و در این رابطه، شرکت آلمانی حاضر به سرمایه‌گذاری در تنکابن شده و تفاهم‌نامه اولیه منعقد و پس از انجام تشریفات، مراتب به استانداری مازندران ارسال شد که استانداری پس از سه ماه معطلی به آن پاسخ داده و اکنون در وزارت کشور مطرح و در حال پیگیری است.

وی با اشاره به راه افتادن سیل در معابر و خیابان‌های رامسر و تنکابن در اثر بارش و هدایت آب‌های سطحی گفت: بارها مسئولان کشوری را به این منطقه آورده و درباره هدایت آب‌های سطحی با آنها صحبت کردم اما انجام این کار بیشتر برعهده شهرداری‌ها بوده و البته مردم هم در ساخت‌وسازهای خود نباید جلوی نهرها و رودخانه‌ها را مسدود کرده و سبب بالا آمدن آب و جاری شدن سیل شوند.

شریعت‌نژاد درباره دلایل تعطیلی شرکت تولیدی محصولات چرمی خزرخز توضیح داد: خزر خز یک سوژه غم‌انگیز است زیرا پس از ۱۷ سال خواب‌رفتگی، علیرغم پیگیری‌های مجدانه که توسط من و دیگر مدیران انجام شد اما هنوز بدلیل اینکه کسانی که این مکان را خریداری کردند، به‌هیچ عنوان تولیدکننده نیستند، سرنوشت نا معلوم دارد.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در خانه ملت خاطرنشان کرد: من منکر رکود اقتصادی نیستم اما باید بگویم که ما هم صرفه‌جویی را فراموش کرده و جوانان در کارکردن به مانند نسل‌های گذشته نبوده و بیشتر در پی کارهای کم‌تحرک هستند اما معضل اشتغال و رکود یک معضل ملی بوده و مجلس و دولت باید در این زمینه برنامه‌های لازم را تصویب کنند.

شریعت نژاد با اشاره به مشکلات راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری رامسر گفت: مطالعه این طرح در رامسر فقط با نگاه توپوگرافی انجام شده و سبب اعتراض مردم آن منطقه شده و متاسفانه مطالعات اجتماعی درباره آن انجام نشده بود که با پیگیری‌های انجام شده توسط مردم و مسئولان این طرح با انجام مطالعات تکمیلی احداث خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها