نوجوانان فوتبال امروز تاریخ‌ساز می‌شوند

رویای بزرگ مردان کوچک

برای رسیدن به یک جایگاه دست نیافتنی، باید کاری کرد که تاکنون انجام نشده است. این ماموریت غیرممکن برای نوجوانان فوتبال ایران صعود به جمع هشت تیم برتر جهان است؛ طلسمی که امیدواریم امروز برای نخستین بار شکسته شود.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۵۲

شاگردان عباس چمنیان تا همین جا با درخشش خیره‌کننده در جام جهانی زیر 17 سال، همه چشم‌ها را خیره کرده‌اند، اما این نباید پایان کار باشد. نوجوانان فوتبال ایران دو بار دیگر هم در تاریخ رقابت‌های جهانی موفق به صعود از گروه شده بودند. سال 2009 ایران با هدایت علی دوستی مهر همه را شگفت‌زده کرد. آن تیم در گروهی که هلند، گامبیا و کلمبیا حضور داشتند، حتی یک گل هم نخورد و با دو پیروزی و یک تساوی به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کرد، اما در مصاف با اوروگوئه در وقت‌های اضافی دو بر یک نتیجه را واگذار کرد تا از راهیابی به مرحله بعدی باز بماند. چهار سال بعد، ایران برای سومین بار جواز حضور در جام جهانی نوجوانان را به دست آورد. یک بار دیگر علی دوستی مهر بالای سر تیم قرار داشت و همه امیدوار بودند موفقیت سال 2009 در نیجریه، این بار در امارات تکرار شود. تیم نوجوانان در جام جهانی 2013 با آرژانتین، کانادا و اتریش در یک گروه قرار داشت و یک بار دیگر بدون شکست مرحله گروهی را به پایان برد؛ دو تساوی 1 ـ 1 با آرژانتین و کانادا و یک پیروزی یک بر صفر مقابل اتریش. همین پنج امتیاز برای صعود به جمع 16 تیم برتر به عنوان تیم دوم گروه کافی بود، اما تقابل با نیجریه را باید بدشانسی بزرگ تیم دوستی مهر قلمداد کرد. نیجریه چهار بر یک ایران را شکست داد.

سومین بار است که ایران بازی در مرحله یک‌شانزدهم نهایی را تجربه می‌کند. این بار حریف به گردن کلفتی اوروگوئه سال 2009 یا نیجریه سال 2013 که قهرمان شد، نیست. نوجوانان فوتبال امروز به مصاف مکزیکی می‌روند که به عنوان یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های سوم گروه، به مرحله حذفی آمده است. مکزیکی‌ها هنوز بردی کسب نکرده‌اند و با دو تساوی و یک شکست به این مرحله رسیده‌اند. این عملکرد قابل مقایسه نیست با عملکرد تیم ملی نوجوانان ایران که هر سه حریف خود را با نتایج پرگل سه بر یک (گینه)، چهار بر صفر (آلمان) و سه بر صفر (کاستاریکا) از پیش رو برداشته است.

بازی‌های امروز

ایران مکزیک

فرانسه اسپانیا

(هر دو بازی ساعت 15 به وقت تهران)

انگلستان ژاپن

مالی عراق

(هر دو بازی ساعت 18 به وقت تهران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها