گوزن از آن نوع حیواناتی است که معمولا عروسک آن هواداران زیادی دارد، حالا اگر شما هم می‌خواهید یک گوزن در خانه داشته باشید با چند ورق کاغذ و مقوا می‌توانید برای خودتان یک گوزن زیبا درست کنید. گوزنی که با آن هم کودکان می‌توانند بازی کنند و هم کارکرد تزئینی دارد.
کد خبر: ۱۰۸۳۱۸۵

آماده‌سازی:

مرحله اول: نخستین گام برای ساخت گوزن کاغذی‌مان این است که 4 طرح مستطیلی از روی کاغذ برش دهیم. این چهار تکه نازک مستطیلی قرار است دست و پاهای گوزن‌مان شوند.

مرحله دوم: هرکدام از مستطیل‌ها را شبیه حرف انگلیسی A روی هم قرار داده و با چسب یا منگنه به یکدیگر متصل کنید. برای طبیعی‌تر شدن، قسمت پایین دست‌ها و پاها را برش بزنید و با خودکار یا ماژیک مشکی رنگ کنید که شکل سُم شود.

مرحله سوم: دو لوله مقوایی تهیه کنید یا خودتان آن را با مقوا بسازید و سپس از آن به عنوان سر گوزن و بدنه آن استفاده کنید. همچنین مقداری کارتن به‌عنوان گردن گوزن در نظر بگیرید و پس از آن تمامی اجزا‌ها را به یکدیگر متصل کنید. برای این کار می‌توانید از تصاویری که در این صفحه می‌بینید کمک بگیرید.

مرحله چهارم: در این مرحله روی قسمت‌هایی که اجزا را بهم چسبانده‌اید مقوا قرار دهید، همچنین از روی مقوا یا کارتن بخش گوش‌ها، دم و شاخ گوزن را برش بزنید و روی طرح بچسبانید. سپس با ربان قرمز و ماژیک کاردستی‌تان را کامل کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها