ملاقات سرنوشت‌ساز نوجوانان ایران و آلمان درجام‌جهانی

نبرد صدرنشینی

بازی با گینه تمام شد. الان دو روزی هست که تمام تمرکز ملی‌پوشان نوجوان ایران بازی با تیم آلمان است. حریفی چغر و بد بدن که می‌تواند جدی‌ترین محک شاگردان چمنیان به شمار بیاید.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۲۰

بازی ایران و آلمان در روز دوم رقابت‌های مرحله گروهی جام جهانی زیر 17 سال، ساعت 18 امروز به وقت تهران در همان ورزشگاهی برگزار می‌شود که تیم نوجوانان کشورمان در روز نخست توانست 3 بر یک گینه را شکست بدهد. فعلا ایران با 3 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به آلمان در صدر جدول قرار دارد. این بدان معناست که شاگردان چمنیان با یک تساوی هم می‌توانند صدرنشین گروه C باقی بمانند. این یک امتیاز می‌تواند ضامن صعود ایران از مرحله گروهی هم باشد؛ چراکه در سیستم برگزاری رقابت‌ها با 24 تیم، چهار تیم سوم هم شانس صعود خواهند داشت و کسب چهار امتیاز از دو بازی به نوعی خیال ایران را بابت راهیابی به جمع 16 تیم برتر راحت می‌کند.

آلمان با سه قهرمانی در رقابت‌های زیر 17 سال اروپا، سومین تیم پرافتخار قاره سبز به شمار می‌رود. گرچه از آخرین قهرمانی تیم نوجوانان آلمان در اروپا هشت سال می‌گذرد، اما این تیم طی سال‌های 2015، 2016 و 2017 همواره به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا راه یافته است. این نشان از توجه دائم فوتبال آلمان به رده سنی پایه دارد.

حضور چند بازیکن تیم زیر 17 سال آلمان در بوندس لیگا، دلیل دیگری است برای این که بدانیم با چه تیم قدرتمندی روبه‌رو هستیم. با این حال سرمربی تیم ملی نوجوانان می‌کوشد همه بازی‌ها را همچون بازی با آلمان برای شاگردانش مهم جلوه دهد. عباس چمنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اکسپرس هند درباره دیدار تیم ایران مقابل آلمان در جام جهانی نوجوانان و این که آیا این مسابقه برای او و تیمش یک چالش محسوب می‌شود یا نه، عنوان کرد: نه فقط مسابقه با آلمان، که همه بازی‌ها برای من و تیمم یک چالش تازه به حساب می‌آید. ما حتی برای دیدار با تیم‌هایی که از نظر نام و اعتبار در ردیف کمتری قرار دارند هم برنامه ریزی مشخصی داریم و احترام قائل می‌شویم.

وی ادامه داد: سطح مسابقات جام جهانی بالاست و ما تلاش می‌کنیم خودمان را در بالاترین سطح آمادگی ممکن حفظ کنیم. به همین سبب پس از بازی با گینه همه توجه و تمرکز ما به بازی با آلمان است.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران در پاسخ به این پرسش که چه دیدگاهی درباره بازیکنان تیمش دارد، گفت: من نام خاصی را بیان نمی‌کنم و فقط می‌گویم دنیای فوتبال باید بداند کل تیم نوجوانان ایران یک تیم واقعی است. در تیم ایران بازیکنان مستعد زیادی حضور دارند که می‌توانند در آینده و برای سال‌های متمادی بزرگی کنند. کل تیم ایران بازیکنان بزرگی هستند. من باور دارم از تیم فعلی، بازیکنان بسیاری طی سال‌های آتی در جام جهانی بزرگسالان به میدان می‌روند.

نکته جالب درباره مصاف امروز تیم‌های نوجوانان ایران و آلمان این است که در جام جهانی 1998، زمانی که ایران و آلمان در مرحله گروهی به مصاف هم رفتند، هیچ کدام از بازیکنانی که امروز در زمین حضور دارند به دنیا نیامده بودند.

تاج در تاج محل

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان روز گذشته راهی هند شد تا در آستانه بازی سرنوشت‌ساز با آلمان، به اعضای تیم ملی نوجوانان روحیه بدهد. رئیس فدراسیون فوتبال قرار است پیش از دیدار مقابل آلمان با اعضای تیم نوجوانان جلسه‌ای داشته باشد.

داور ال‌کلاسیکو برای ایران ـ آلمان

دیدار ایران ـ آلمان در جام جهانی زیر 17 سال هند درحالی امروز (سه‌شنبه) از ساعت 18 برگزار خواهد شد که جایر ماروفو، داور 40 ساله آمریکایی قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت. این داور در ال‌کلاسیکوی جام قهرمانان بین‌المللی که نزدیک به سه ماه پیش در میامی آمریکا برگزار شد، قضاوت دیدار بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا را به عهده داشت که با راکیتیچ، هافبک آبی‌واناری‌پوشان نیز درگیر شد. البته بازیکن بارسلونا معتقد بود ماروفو به او توهین کرده و درگیری‌ها نیز به این دلیل پیش آمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها