حادثه مرگبار اخیر در لاس‌وگاس آمریکا، شهری که نماد لذت و خوشگذرانی است، از بحران‌های عمیق اخلاقی در جامعه آمریکا خبر می دهد. روشن‌ترین توصیف وضعیت اخلاقی حال حاضر آمریکا را می‌توان در کتاب استفان هیل، انحطاط حقیقی (Truth Decay) یافت.
کد خبر: ۱۰۸۰۸۷۳
زوال اخـلاق در ایالات متـحده

او در این کتاب، ایالات متحده آمریکا را با یک کشتی در حال غرق شدن مانند تایتانیک مقایسه می کند. به باور او کشتی آمریکا در محاصره آب است: « ما ملتی هستیم که خود را در آب‌های عمیق، تاریک و ناشناخته می‌بینیم، درحالی که به پاسخ، نشانه و مسیری را می جویم تا ما را به مسیر درست بازگرداند.»

جیک مک کندلس در مقاله‌ای به بررسی بی‌اخلاقی در آمریکا پرداخته است. او با در نظر گرفتن ده فرمان دینی که پیروان یهودیت و مسیحی به آن باور دارند، به عنوان معیارهای اخلاقی در جامعه آمریکا، آماری ارائه می‌دهد که نشانگر نادیده گرفتن و زیر پا گذاشتن این معیارهای اخلاقی است.

براساس پژوهش‌ها، بیشتر آمریکایی‌ها به دستورات دینی ده فرمان اعتقاد ندارند یا از آن اطلاعی ندارند. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد تنها 13 درصد از آمریکایی‌ها به ده فرمان اعتقاد دارند. پژوهش دیگری نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با مواد تشکیل‌دهنده بیگ‌مک مک‌دونالد، بیشتر از این دستورات دینی آشنا بودند. 80 درصد پرسش‌شوندگان تمام مواد این ساندویچ را می‌دانستند، درحالی که تنها 60 درصد فرمان ششم «نباید کسی را بکشی» به خاطر می‌آوردند. براساس یک نظرسنجی، 93 درصد از آمریکایی‌ها به طور فردی تصمیم می‌گیرند چه چیزی درست یا غلط است. جورج بارنا، پژوهشگر مسیحی عنوان می‌کند 75 درصد جمعیت آمریکا معتقدند هیچ استانداردی برای این‌که چه چیزی درست یا غلط است، وجود ندارد و 83 درصد از نوجوانان نیز به این دیدگاه باور دارند.

فراتر از این، اگر اعتقاد به خدا و پرستش او را یکی از دستورات دینی در نظر بگیریم، باید اشاره کرد 65 درصد از استادان دانشگاهی در آمریکا به خدا اعتقاد ندارند یا در مورد وجود او به طور جدی تردید دارند. همچنین 62 درصد از آمریکایی‌ها به وجود حقیقت مطلق شک دارند.

رواج بی‌اخلاقی میان نوجوانان

رعایت نکردن دستورات دینی و اخلاقی به جامعه بزرگسال آمریکا محدود نمی‌شود و وجوه بی‌اخلاقی میان نوجوانان آنها نیز به چشم می‌خورد. 9 نفر از هر ده نوجوان، به اصول مطلق اخلاقی اعتقاد ندارند. هر روز در آمریکا هزار دختر نوجوان بی‌آن‌که ازدواج کنند، مادر می‌شوند، 1106 دختر نوجوان سقط جنین می‌کنند، 4219 نوجوان در معرض بیماری‌های مقاربتی هستند، 500 نوجوان استفاده از مواد مخدر غیرقانونی و هزار نفر مصرف الکل را آغاز می‌کنند، 135 هزار دانش‌آموز با خود سلاح به مدرسه می‌برند، 3610 نفر مورد حمله فیزیکی قرار می‌گیرند، به 80 نوجوان تجاوز می‌شود و 13 نوجوان خودکشی می‌کنند. در سال 2011، 680 قتل توسط نوجوانان انجام گرفت، اما آمار قتل در آمار هولناک است. ایالات متحده خشونت‌بارترین کشور صنعتی است. این کشور درحالی ادعای رهبری جهان را می‌کند که بیشترین زندانیان را دارد. 16259 قتل در سال 2010 در آمریکا به وقوع پیوست، یعنی روزانه
45 نفر در این کشور به قتل رسیدند. از سال 1973 که دیوان‌عالی فدرال ایالات متحده آمریکا سقط جنین را قانونی اعلام کرد، 57 میلیون سقط جنین صورت گرفته است. آمریکا هر سال شاهد 1.21 میلیون سقط جنین است، 3288 سقط جنین در روز، 137 در ساعت، یک سقط در هر 26 ثانیه.

هر سال سه میلیون مورد کودک‌آزاری در ایالات متحده گزارش می‌شود. هر روز چهار کودک به علت کودک‌آزاری در این کشور جان می‌دهند. گم شدن سالانه 800 هزار کودک و روزانه 2000 دانش‌آموز گزارش می‌شود. 60 درصد کودکان آمریکایی حداقل یک بار در سال در معرض خشونت فیزیکی قرار می‌گیرند. 2.7 میلیون دانش‌آموز در سال 2010 مورد آزار و اذیت قرار گرفتند.

38 هزار و 364 نفر خودکشی منجر به مرگ در سال 2013 در آمریکا صورت گرفت. بیش از 237 هزار نفر هرسال مورد آزار جنسی قرار می گیرند. به طور میانگین هر دو دقیقه یک مورد آزار جنسی در آمریکا گزارش می‌شود. براساس پژوهش‌ها، یک‌پنجم زنان آمریکایی مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

نابودی بنیان خانواده

53 درصد از آمریکایی‌های متاهل احتمالا به همسر خود خیانت می‌کنند. 69 درصد می‌گویند طلاق از نظر اخلاقی قابل قبول است. 65 درصد فکر می‌کنند روابط آزادانه و خارج از ازدواج مشکلی ندارد. یکی از هر پنج مرد آمریکایی اذعان دارد به همسرشان خیانت کرده‌اند. از هر ده زن آمریکایی یکی اعتراف می‌کند به شوهرش خیانت کرده است. از هر ده آمریکایی بالغ ازدواج کرده، هشت نفر روابط خارج از ازدواج را نیز تجربه کرده‌اند.

هرساله یک میلیون طلاق در ایالات متحده ثبت می‌شود و به ازای هر دو ازدواج یک طلاق. در سال 1970، زمانی که جمعیت این کشور 200 میلیون نفر بود، 25 میلیون خانواده دو والده (پدر و مادر) وجود داشت. در سال 2009، درحالی که جمعیت به 300 میلیون نفر رسید، همچنان 25 میلیون خانواده دو والده وجود داشت. 59 درصد آمریکایی‌ها معتقدند روابط جنسی خارج از ازدواج از نظر اخلاقی قابل قبول است. در دهه 1960 کمتر از نیم میلیون زوج بی‌آن‌که ازدواج کنند به صورت مشترک زندگی می‌کردند، درحالی که در سال 2013 این آمار به بیش از 6.4 میلیون زوج رسیده است.

92 درصد از افراد از نظر جنسی فعال در آمریکا ده یا بیش از ده معشوق در طول زندگی داشته‌اند. 63 درصد از دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان تجربه روابط جنسی را داشته‌اند. 54 درصد آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند داشتن فرزند خارج از ازدواج از نظر اخلاقی قابل قبول است. در سال 2008 حدود 41 درصد از مجموع تولدها به زنان مجرد اختصاص داشت، درحالی که این آمار در سال 1963 تنها 7 درصد بود. 52 درصد آمریکایی‌ها روابط همجنسگرایان را اخلاقی می‌دانند.

پیشرو در صنعت هرزه‌نگاری

بیش از 290 هزار کودک در خطر قاچاق و سوءاستفاده جنسی قرار دارند. تنها در لاس‌وگاس 5000 کودک به عنوان برده جنسی وجود دارد. از هر پنج تصویر هرزه‌نگاری، یک تصویر مربوط به کودکان است. تا جایی که هرزه‌نگاری کودکان به صنعتی سه میلیارد دلاری تبدیل شده است. بیش از صد هزار وب‌سایت به ارائه تصاویر هرزه‌نگاری کودکان می‌پردازد که 55 درصد آنها در ایالات متحده مستقرند. در سال 2006 صنعت هرزه‌نگاری در آمریکا درآمدی 13 میلیاردی داشت.

پژوهشی در سال 2006 نشان می‌داد از هر پنج جست‌وجوی گوگل به وسیله تلفن همراه یکی برای پورنوگرافی بود. یک سایت هرزه‌نگاری در طول ماه بیش از 32 میلیون بازدیدکننده دارد و 2.5 درصد از کاربران اینترنت را به خود اختصاص داده است. یک نرم‌افزار فیلترینگ ادعا می‌کند در سال 2014، بیش از 2.5 میلیون وب‌سایت هرزه‌نگاری را مسدود کرده است. روزانه دو و نیم ایمیل با محتوای هرزه‌نگارانه در آمریکا ارسال می‌شود. در سال 2007 مطالعه نشان می‌داد 66 درصد از مردان و 49 درصد از زنان آمریکایی معتقدند دیدن تصاویر هرزه‌نگارانه مشکلی ندارد. پژوهشی در سال 2008 آشکار کرد 93 درصد دانش‌آموزان پسر و 62 درصد دانش‌آموزان دختر، پیش از 18 سالگی در معرض تصاویر هرزه‌نگاری بوده‌اند. مطالعه‌ای در سال 2012 بیان می‌کرد 43 درصد نوجوانان به صورت هفتگی تصاویر هرزه‌نگارانه تماشا می کنند. 23 درصد مردان جوان اعتراف کرده‌اند روزانه به این کار مبادرت می‌ورزند. پژوهشی در سال 2002 فاش کرد 54 درصد از کشیشان آمریکایی در طول یک سال گذشته تصاویر هرزه‌نگاری تماشا کرده‌اند.

29 درصد آمریکایی‌ها از مغازه‌ها دزدی می‌کنند. در سال 2010، بیش از 9 میلیون جرم مربوط به انواع دزدی در ایالات متحده ثبت شد که خساراتی 15 میلیاردی برای صاحبان اموال به بار آورده بود. 91 درصد از آمریکایی‌ها به طور منظم دروغ می‌گویند. 66 درصد هیچ مشکلی در دروغگویی نمی‌بیند. 64 درصد گفته‌اند وقتی به نفعشان باشد، دروغ می‌گویند.

منبع: graytotebox.com

مترجم: کمیل انتظاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها