بیش از 20 ‌نمایش جدید در فصل تازه اجراها در تهران روی صحنه می‌رود

تجمع پاییزی چهره‌ها در سالن‌های تئاتر

می‌شود از این جمله استفاده کرد: «سالن‌های تئاتر، چند روزی نفس کشیدند». پس از چندماه که اجرای نمایش‌ها در سالن‌های تئاتر، به عددی نزدیک به 150اجرا رسید و همه جا بحث بر سر رونق چشمگیر تئاتر بود، چند روزی استراحت لازم بود تا فصل جدید نمایش‌ها با حضور چهره‌هایی جدید و چند نمایش قابل توجه شروع شود.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۴۶

حالا پس از این دوره استراحت، دوباره نمایش‌های فراوانی برای شب‌های تهران تدارک دیده شده است. برخی از این اجراها از دیروز، دوازدهم مهرماه کار خود را آغاز کردند، برخی از فردا جمعه چهاردهم مهرماه شروع به کار خواهند کرد و تعدادی نیز از روزهای آینده به فصل جدید نمایش‌ها اضافه می‌شوند.

«کروکی» احمدی و بهاره رهنما که اپراتور شد!

اجازه بدهید برای شروع معرفی نمایش‌های جدید، به‌جای سراغ‌ گرفتن از مرکز معروف نمایش پایتخت یعنی مجموعه تئاترشهر، به مجموعه‌ای کوچک‌تر در همان حوالی برویم و از نمایش «کروکی» برایتان بنویسیم؛ نمایشی که دلایل فراوانی برای انتخاب آن می‌توانید داشته باشید. نخست این‌که مجتبی احمدی آن را نوشته و کارگردانی کرده و دوم این‌که در این نمایش، سعید چنگیزیان، یکی از بهترین‌های تئاتر ایران در سال‌های اخیر روی صحنه خواهد رفت. البته این نمایش جاذبه‌های دیگری نیز دارد. مثلا ژیلا صادقی، که از مجری‌های فعال و پرکار تلویزیونی است، یکی دیگر از بازیگران آن است. چند روز پیش در همین صفحه از جام‌جم نوشتیم که حضور او و یکی دو تلویزیونی دیگر در فصل جدید نمایش‌ها، می‌تواند به عنوان موجی از حضور اهالی سیما در هنر نمایش تلقی شود. جز صادقی، سپند امیرسلیمانی و الهام کردا، بازیگران ویدئویی این اثر هستند. «کروکی» از دیروز 12 مهرماه اجرای خود را آغاز کرده و هر روز ساعت 17 و 30دقیقه در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود.

اگر بخواهیم در همین مجموعه تئاتر مستقل تهران بمانیم، باید نمایش «اپراتور نسل چهارم» را هم به شما معرفی کنیم؛ نمایشی به نویسندگی و کارگردانی باقر سروش با حضور بهاره رهنما، امیرمهدی ژوله، شهروز دل‌افکار و نسیم اسدپور که از دیروز 12مهرماه اجرای عمومی خود را آغاز کرد و هر روز ساعت 19 اجرا خواهد شد. نمایش «این یک پیپ نیست» محمد مساوات و نمایش «مورچه‌ها»ی علی علوی هم از دیروز 12مهرماه در تئاتر مستقل تهران روی صحنه رفته‌اند.

نمایش رویا نونهالی و بکت!

حتما می‌دانید که اگر به‌دنبال تجمع چهره‌ها در یکی از مجموعه‌های تئاتری شهر باشید، باید از تماشاخانه ایرانشهر سر در بیاورید که همیشه جولانگاه چهره‌هاست. البته در این فصل به نظر می‌رسد ایرانشهر کمی خلاف قاعده‌اش رفتار کرده است. حالا رویا نونهالی نمایش جدیدش را در سالن سمندریان این تماشاخانه روی صحنه می‌برد. نمایش «اسطوره می‌شوم» نوشته ماه‌گل مهر با بازی روزبه مهر، مروارید مهر، پیروز مهاجری، برزو مهر، گلنار مهاجری، حمیرا نونهالی و رویا نونهالی و به کارگردانی او، از امروز 13 مهر ساعت 21 اجرا می‌شود. «بکت» نیز عنوان نمایشی نوشته ژان آنوی به کارگردانی مصطفی میرمنتظمی است که از امروز 13 مهر ساعت 20 و30 دقیقه با بازی داریوش موفق، عباس جمالی، علی نجفی، فراز سرابی، مجید آهنگران، سپیده صباغ، عزالدین توفیق، ساغر شکوری، علی آرتین، مریم شجاعی، رضا درویش و مهدی میراکبری در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد شد.

ترافیک چهره‌ها در پردیس تئاتر شهرزاد

خورشیدهای همیشه، نمایشی نوشته بهاره رهنما، علی رادی و زهرا اسماعیل‌زاده است که کارگردان آن بهاره رهنماست. این اثر از امروز 13 مهرماه ساعت 21 و 30 دقیقه در سالن شماره3 پردیس تئاتر شهرزاد با بازی اکرم محمدی و بهاره رهنما اجرا خواهدشد. علاوه بر رهنما، افسانه ماهیان نیز نمایش کوکوی کبوتران حرم نوشته علیرضا نادری را از امروز ساعت 19 با بازی مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان، شیدا خلیق و با صدای امیر جعفری در سالن شماره 2 این پردیس تئاتری به صحنه خواهد آورد.

پچ‌پچه‌های پشت خط نبرد، نوشته علیرضا نادری و کار اشکان خیل‌نژاد نیز نمایشی است که اجرای آن از 25 مرداد ماه در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد آغاز شده و پس از وقفه‌ای از دیروز کار خود را از سر گرفته است. این نمایش با بازی محمد اشکان‌فر، سینا بالاهنگ، حمید رحیمی، کیوان ساکت‌اف، محمدهادی عطایی، مهدی فریضه، امیراحمد قزوینی و نوید محمدزاده اجراهای خود را از سر گرفته و تا سی‌ام مهرماه روی صحنه خواهد بود.

تور عروسی مامانم برای «کلنل!»

اما اگر مدتی است خبرهای مربوط به نمایش «کلنل» را دنبال می‌کنید، بدانید از فردا می‌توانید به تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر بروید و به تماشای آن بنشینید. خیرالله تقیانی‌پور نویسنده و کارگردان و حسین پاکدل، شهرام حقیقت‌دوست، مونا فرجاد، اتابک نادری، سیروس همتی، علی سلیمانی، وحید نفر، علیرضا ناصحی، آتیه جاوید، الهه شه‌پرست، جوادپورزند، حسین شفیعی، آناهیتا خسروی، سمیرا سلیمی، رها مقدم، میلاد ابراهیمی، محمدشکری، سیامک توده‌فلاح، امیر باده‌دست و آیسان حداد بازیگران این نمایش هستند.

این نمایش هر شب ساعت 19 و30 دقیقه در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه خواهد آمد. داستان این نمایش در سال‌های مشروطه‌ دوم (مشروطه صغیرـ استبداد محمدعلی شاه قاجار) روایت می‌شود و درباره عزیز، جوان 35 ساله متمول و جاه‌طلب از خاندان قجر است که به‌ دنبال پوشیدن ردای حاکمیت تهران است.

ایوب آقاخانی هم که نمایش «هفت عصر هفتم پاییز» را از 22 شهریور با بازی رحیم نوروزی، لیلا بلوکات و محسن بهرامی در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه آورده بود، از دیروز اجرای این اثر را از سر گرفت. در تالار قشقایی این مجموعه نیز از 12 مهر اجراهای نمایش «چه کسی سهراب را کشت؟» به نویسندگی و کارگردانی شهرام کرمی ادامه پیدا کرده است. این اثر نمایشی با بازی بهرام شاه‌محمدلو، رویا افشار، فرید قبادی، سروش طاهری، حسین پورکریمی و آبان حسین‌‌آبادی هر شب ساعت 19 روی صحنه می‌رود. همچنین نمایش عاشقانه «شب‌شرقی» نوشته و کار ناصح کامگاری به‌دلیل استقبال مخاطبان از 12 مهر تمدید شده و اجراهای آن ادامه خواهد داشت. محمد پویا، هدی والی و محمد خداوردی در این نمایش که ساعت 19 و30 دقیقه در تالار سایه اجرا می‌شود ایفای نقش می‌کنند. پلاتوی اجرای این مجموعه نیز از دیروز ساعت 18 میزبان اثری با عنوان «تور عروسی مامانم» به نویسندگی و کارگردانی مریم منصوری شده است.

«دریبل»زنی همسر شهاب‌ حسینی روی صحنه تئاتر!

قبل از این‌که «دریبل» را ببینیم، می‌توانیم حدس بزنیم یکی از نمایش‌های مورد توجه این فصل اجراها خواهد بود، چرا که پریچهر قنبری، همسر شهاب حسینی، پس از مدت‌ها با این نمایش به صحنه تئاتر بازگشته است؛ نمایشی به نویسندگی داریوش علیزاده و کارگردانی سعید دشتی که از امروز 13 مهرماه ساعت 21 در سالن شماره 2 تماشاخانه پالیز به روی صحنه خواهد رفت. شهاب‌الدین حسین‌پور نیز نمایش طپانچه خانم را که نوشته محمدامیر یاراحمدی است با بازی مارال فرجاد، آرش فلاحت‌پیشه، محمد نادری، ندا مقصودی، گیلدا حمیدی، بهزاد جاودان‌فرد، غزاله جزایری، جواد پورحیدری، مرضیه سهراب، سیما خزاعی و سعیده آغویی از 29 شهریور ماه در سالن شماره یک این تماشاخانه روی صحنه آورده که پس از وقفه‌ای، از دیروز 12 مهر ماه اجراهای خود را در این تماشاخانه از سر گرفت. همچنین نمایش زبان تمشک‌های وحشی، نوشته نغمه ثمینی و کار شیوا مسعودی که از 9 مرداد ماه در سالن شماره یک این تالار نمایشی روی صحنه بود، از امروز 13مهر ماه اجرای دوباره‌اش را آغاز خواهد کرد. صابر ابر، علی شادمان و الهام کردا نقش‌آفرینان این اثر هستند. اما تئاتر باران هم از قافله عقب نمانده و از 11مهرماه، میزبان نمایش جدیدی با نام کمپراچیکو، نوشته علی‌محمد رحیمی و کار پرنیا قناتی شده است. آتن مسکو هم عنوان دیگر اثری است که در این تماشاخانه روی صحنه می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها