مجیدی دوست دارد کنارم باشد

شفر: برای صعود می‌جنگیم

شفر آمد، از دفتر باشگاه استقلال دیدن کرد. جام‌های پرشمار این تیم را دید و با پیراهن آبی عکسی به یادگار گرفت. آن پیراهن البته خیلی زود گم شد اما مهم قراردادی بود که امضا شد. وینفرد شفر رسما مسئولیت نیمکت استقلال را برعهده گرفت و در مراسم معارفه شرکت کرد.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۲۲

او طوری از استقبال پرشور خبرنگاران شوکه شده بود که گویی تا به حال این تعداد دوربین را روبه‌روی خود ندیده بود. به همین خاطر هم قبل از آن‌که حرفی بزند گفت: ممنونم که با این تعداد فراوان در اینجا حاضر هستید و این موضوع برای من ارزش دارد. خیلی خوشحال و خوشبختم که برای این باشگاه بزرگ کار می‌کنم.

تشکرهای بعدی شفر از وزیر ورزش، هیات‌مدیره و افتخاری بود. او سپس درباره شناختش از فوتبال ایران گفت: ایران یک کشور قدیمی و با تمدن است. فوتبال ایران در آسیا خیلی مطرح است. می‌دانم که جواد قراب عضو هیات‌مدیره استقلال در المپیک مونیخ حضور داشته است. هنوز بازی ایران و آرژانتین در ذهن من است و تنها مسی باعث شد ایران بازنده آن دیدار باشد. در کل بازیکنان ایرانی را به خوبی می‌شناسم. علی کریمی شاگرد من بوده است. باقری، دایی، مهدوی‌کیا، هاشمیان و چند نفر دیگر را هم می‌شناسم. از هواداران عزیز تشکر می‌کنم و می‌خواهم با آنها صحبت کنم. ما بدون آنها موفق نمی‌شویم. در گذشته همواره کنار تیم بودند و الان نیز همین توقع را از آنها دارم. هر تیم بزرگی حتی بایرن مونیخ و رئال مادرید نوسان دارند و برای خروج از این شرایط تنها باید تمرینات زیاد انجام داد. از تماشاگران توقع دارم در ورزشگاه کنار ما باشند زیرا به آنها احتیاج داریم. من می‌دانم جایگاه الان تیم، جایگاه اصلی استقلال نیست. باید با بازیکنان و مسئولان صحبت کنیم تا دلایل ضعف مشخص شود و بتوانیم تیم را به مسیر اصلی برگردانیم. هدف اصلی من این است که به باشگاه کمک کنم و تیم را به جایگاه اصلی برگردانم. باید بازی به بازی بجنگیم تا به جایگاه اصلی برسیم و هدف اصلی این است که آینده باشگاه را بسازیم. الان روی بازی بعدی تمرکز می‌کنیم.

شفر اضافه کرد: از همه اعضای باشگاه استقلال می‌خواهم از نظر نظم و انضباط، زندگی حرفه‌ای و غیره کمک کنند. بازیکن جوان و پیر برای من فرقی نمی‌کند و تنها بازیکن خوب و بد داریم. شخصیت بازیکنان مهم‌ترین موضوع است. کار تیمی برای من بسیار مهم است. این صحبت شامل تمامی اجزای باشگاه می‌شود و همه باید همدل باشیم. از باشگاه بابت این‌که به من اطمینان کردند خیلی تشکر می‌کنم. شفر درباره داربی پایتخت محتاطانه حرف زد: داربی هم برای من یک بازی معمولی مانند دیگر مسابقات است. 90 دقیقه مسابقه انجام می‌شود و بعد از آن همه چیز به شرایط عادی قبل از دیدار بازمی‌گردد. مهم‌ترین موضوع این است که تیم خودش را جمع کند و بتواند فوتبالی که می‌خواهیم را بازی کنیم. بازیکنان باید از نظر ذهنی آزاد باشند و می‌خواهیم روی این مسائل کار کنیم.

سرمربی جدید استقلال درباره دستیارانش، رحمتی و جباری هم حرف زد: در تمام کشورهایی که حضور داشتم، مربیان داخلی را به کادر اضافه کردم تا برای آینده زمینه‌سازی شود و بتوانند مسیر را ادامه دهند. در مورد بازیکنان من نظری ندارم زیرا تازه آمده‌ام و هیچ ذهنیتی ندارم. اجازه بدهید ابتدا با چهره بازیکنان روبه‌رو شوم سپس در چشم آنها نگاه می‌کنم و از شرایطشان آگاه می‌شوم اما الان نمی‌توانم نظر بدهم.

شفر در پایان و در پاسخ به سوالی درباره دستیاری فرهاد مجیدی گفت: می‌دانم مجیدی برای همکاری تمایل دارد اما این مسائل با هماهنگی باشگاه انجام می‌شود. شما خبرنگاران به دنبال اطلاعات دست اول هستید اما سیستم ما این‌گونه است که تمام مسائل درون باشگاه انجام می‌شود و سپس سخنگوی باشگاه آنها را اعلام می‌کند.

280 یا 500 هزار دلار؟

درباره رقم قرارداد این مربی با استقلال، بحث‌هایی وجود دارد. آبی‌ها می‌گویند تا پایان فصل، رقمی نزدیک به 280 هزار دلار به این مربی خواهند داد، ولی یک منبع آگاه در باشگاه استقلال می‌گوید، رقم بیشتر از این است. آبی‌ها گویا با شرط و شروطی از سوی شفر مواجه شده‌اند. آن گونه که این منبع آگاه فاش کرد، مربی آلمانی تا پایان فصل رقمی نزدیک به 500 هزار دلار با شرط و شروطش از باشگاه می‌گیرد. آبی‌ها البته علاقه‌ای ندارند این رقم رسانه‌ای شود و به خبرنگاران گفته‌اند تنها 280 هزار دلار به این مربی آلمانی می‌دهند. شفر گویا آپشن‌های دیگری ازجمله بردن تیم به لیگ قهرمانان آسیا و همین طور قهرمانی در جام حذفی هم دارد. البته او دیروز با ترفندی جالب اجازه نداد عکاسان از رقم قراردادش عکس بگیرند. شفر لب‌تاپش را جلوی برگه قرارداد گذاشت تا کسی نتواند از مفاد قرارداد عکس واضحی بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها