رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران کشور گفت: از مردم می خواهیم که طرح ها و نظرات پیشنهادی خود در زمینه تحقیقات و علم وفناوری را به ما اعلام کنند و در این راستا در حال تدوین ساختار و همکاری با همراه اول برای دریافت نظرات هستیم.
کد خبر: ۱۰۷۷۷۵۳
تشکیل بانک پژوهشگران در کشور / مردم طرح های تحقیقاتی پیشنهاد دهند

عزت الله ضرغام در گفتگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به اینکه باید تحقیق و پژوهش را در کشوراجتماعی کرد، گفت: با اجتماعی کردن دانش در بین مردم، پایگاهی قوی و مستحکم برای توسعه علم و فناوری در کشور ایجاد می کنیم و اگر بتوانیم به خانواده ها، معلمان و مربیانمان آموزش دهیم که چگونه روی استعداد فرزندانمان کارکنند کودکان امروز را به کارشناس ماهری در آینده تبدیل خواهیم کرد که این یکی از پایه های محکم توسعه علم و فناوری در کشور است.

وی تاکید کرد: مساله ارزش و جایگاه انسانی نقشی بزرگ در رفاه خانواده، افراد و رشد اقتصادی دارد و مساله بعدی ارزش سرمایه گذاری اجتماعی است که وجود امید و نشاط دربین افراد در جامعه مهمترین فاکتور در خلق نوآوری و اختراع در کشور دارد.

ضرغام با تاکید بر اینکه طبیعتا افراد امیدوار می توانند ایده پرداز و نو آور باشند، گفت: هم اکنون تراز مالی ایده پردازی در دنیا 1000 میلیارد دلار برآورد شده و شرکتهای نوظهور نیزاز ابتدا ایده ای بودند که الان به شکل شرکتهای استارت آپ در اروپا و آسیا ظهور پیدا کرده اند.

عضو هیت علمی دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به اینکه در برنامه سوم توسعه، 3 درصد از رشد اقتصادی به بهره وری اختصاص داده شده بود، اظهار داشت: علاوه بر اهمیت وجود روحیه و نشاط در بین افراد جامعه، اعتماد و اطمینان در بین افراد جامعه نیز از فاکتورهای مهم است که ما باید با برگزاری کارگاه های آموزشی برای افراد و بخصوص خانواده ها در بالا بردن این ارزش های اجتماعی تلاش کنیم.

ضرغام با انتقاد از سبک جدید زندگی که به نوعی فرهنگ غرب را در داخل کشور تبلیغ می کند، گفت :غرب با استفاده از ماهواره ها، سایت ها و فضای مجازی، سبک غلط زندگی در بین خانواده های ما را ترویج می دهد که این امر خود به کاهش کمال و معرفت در بین افراد جامعه منجر می شود.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران اشاره کرد: به منظور حمایت از پژوهش ها و تحقیقات در کشور، بانکی متشکل از پژوهشگران در کشور ایجاد شده است که با استفاده از اسناد و مدارک جمع آوری شده از نهادها و انجمن ها، اولویت های پژوهشی را مشخص کرده و به پژوهشگران سفارش می دهیم.

رئیس صندوق حمایت ازپژوهشگران کشور در پایان گفت: به منظور کم کردن فاصله ها بین مردم و محققان و برای بها دادن به نظرات مردم، از مردم می خواهیم که نظرات و طرح های پیشنهادی پژوهشی خود را طبق نظرسنجی که قرار است با همکاری همراه اول انجام شود به اطلاع ما برسانند.

مریم فلاحی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها