بر اساس شنیده‌ها به زودی گزینه مناسب دولت برای تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۷۵۲۹۱
آخرین گمانه زنی‌ها از کامل شدن تیم کابینه دوازدهم

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس رایزنی های بعمل آمده شنیده شده که مهندس غلامرضا شافعی و یا رضا اردکانیان بعنوان وزیر نیرو جهت اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند شد.

گفتنی است؛ مهندس شافعی داری تجربه های دیرینه در مدیریت های ارشد نظام بوده و در دولت های مختلف بعد از انقلاب در سمت های گوناگون خدمت کرده است شافعی که جزو مبارزان نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام راحل (ره) بود پس از پیروزی انقلاب به مدت ۲ سال مدیریت سازمان صنایع ملی ایران را به عهده گرفت.

در سال ۱۳۶۳ پس از آنکه مدتی معاونت فلزات غیرآهنی وزارت معادن و فلزات را عهده‌دار بود به‌ عنوان وزیر صنایع به مجلس معرفی شد و پس از اخذ رای اعتماد به مدت ۵ سال تا سال ۱۳۶۸ وزیر صنایع بود و سپس به سازمان برنامه و بودجه رفت و ۲۸ ماه معاون امور تولیدی این سازمان بود.

در دی ماه ۱۳۷۰ با تصویب مجلس به‌عنوان اولین وزیر تعاون، این وزارتخانه را تأسیس کرد و تا اواسط سال ۱۳۷۶ در این سمت بود تا اینکه مجدداً به وزارت صنایع بازگشت و به مدت سه سال و اندی تا زمان ادغام آن با وزارت معادن و فلزات وزیر صنایع باقی ماند.

آخرین پست مهندس شافعی معاونت نظارت راهبردی سازمان برنامه و بودجه است و قبل از معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بود از طرفی رضا اردکانیان در سال ۱۳۶۲ به عنوان مهندس عمران از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

در ایام تعطیلی دانشگاه از سال ۱۳۵۹ با حسن عباسپور وزیر نیرو در دولت شورای انقلاب همکاری کرد. پس از شهادت عباسپور با راه اندازی جهاد ادارات- جهاد سازندگی در وزارت نیرو به این همکاری ادامه داد. مهمترین پست های اجرایی وی معاون هماهنگی امور عمرانی وزارت کشور، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو، وی همچنین به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران فعالیت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها