مک‌اندچیز یک غذای زود، تند، سریع است که تقریبا در همه جای جهان با انواع ماکارونی تهیه و طبخ می‌شود.‌
کد خبر: ۱۰۷۳۵۸۷

همچنین می‌توانید این توپک‌های خوشمزه ماکارونی را به‌عنوان اسنک و میان وعده برای بچه‌ها تهیه کنید.

مواد لازم برای 6 نفر:

ماکارونی فرمی: یک بسته نیم‌کیلویی / تخم مرغ: 2 عدد / پنیر چدار: 500گرم / کره: 50 گرم / شیر: 1/5 لیوان/ آرد: نصف فنجان/ پودر سوخاری: 3 فنجان / نمک و فلفل و پودر سیر و آویشن: به میزان لازم / روغن: برای سرخ کردن/ پیازچه خرد شده: برای تزیین

ماکارونی را در آب جوش و نمک بریزید و 10 تا 15 دقیقه بجوشانید و بعد ماکارونی را آبکش کرده و در ادامه پنیر چدار را درشت رنده کنید. کره را در تابه بریزید تا آب شود. آرد را اضافه کنید و با کره تفت دهید تا رنگ آرد کرم رنگ شود. یک فنجان شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مایه غلیظ شود. پنیر رنده شده را کم‌کم با دست برداشته و اضافه کنید و هم بزنید. مایه را هم بزنید تا پنیر کاملا آب و نرم و یکدست شود. ماکارونی پخته شده را به مایه پنیری اضافه کنید و خوب ترکیب کرده و سپس با نمک و فلفل و پودر سیر و آویشن آن را مزه دار کنید.

مایه ماکارونی و پنیر را در یک ظرف بریزید و یک ساعتی در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود. کف سینی‌تان را با روغن چرب کنید. مقداری از ماکارونی و پنیر بردارید و با دست گِرد کنید. توپک‌های ماکارونی و پنیر را در سینی بچینید و سینی را یک ساعت در فریزر قرار دهید.

تخم‌مرغ‌ها را شکسته و باقی شیر را به آن اضافه کنید و با چنگال هم بزنید تا یکدست شود. پودر سوخاری را در ظرف بریزید. توپک‌های ماکارونی و پنیر را به ترتیب در تخم مرغ و بعد در پودر سوخاری بزنید و در روغن داغ سرخ کنید.

با ریختن کمی پیازچه ریز شده، توپک‌های ماکارونی را تزیین کرده و سرو کنید.

لوف گوشت

لوف گوشت غذای ایتالیایی و بسیار ساده و خوشمزه است که انواع مختلفی دارد و با سبزیجات مختلف طبخ می‌شود. اما فرم اصلی تشکیل‌دهنده آن همین لوفی است که این هفته قصد آموزش آن را داریم.

مواد لازم برای 5 نفر:

گوشت چرخ کرده: 700 گرم / تخم مرغ: یک عدد / پیاز خردشده: یک عدد/ شیر: یک پیمانه / جعفری: 3 قاشق غذاخوری / خرده نان خشک شده: یک پیمانه / نمک و فلفل: به میزان کافی / پودر خردل: 2قاشق غذاخوری/ سس کچاپ: نصف پیمانه

فر را با دمای 175 درجه سانتی‌گراد گرم کنید.در ظرفی گوشت چرخ‌کرده را با تخم مرغ و پیاز خردشده مخلوط کنید. شیر و خرده‌ نان‌خشک شده را به آن اضافه کرده و نمک و فلفل بزنید. جعفری را در آخرین مرحله بیفزایید و مواد را با هم ورز بدهید. مایه گوشتی را در قالب لوف چرب شده بریزید.

از مخلوط کردن شکر قهوه‌ای، خردل و سس کچاپ، سس لوف را تهیه کرده و نیمی از آن را روی لوف بریزید. روی قالب را با ورقه آلومینیومی بپوشانید و به مدت یک ساعت با دمای 175 درجه سانتی‌گراد بپزید.

باقی مانده سس را هنگام سرو روی لوف ریخته و با جعفری خرد شده آن را تزیین کنید. لوف را با پوره سیب‌زمینی یا نان سرو کنید.

کباب یاکیتوری ژاپنی

یاکی در زبان ژاپنی به معنی کباب کردن و توری به معنی پرنده است. یاکیتوری یک کباب محبوب ژاپنی است که روی زغال چوب تهیه می‌شود و دکه‌های تهیه آن در بسیاری از خیابان‌های ژاپن به چشم می‌خورد. البته در کشورهای دیگر مثل آمریکا این کباب را به‌عنوان پیش غذا و قبل از سوشی استفاده می‌کنند.

مواد لازم برای 4 نفر:

سینه یا ران مرغ خردشده: 500 گرم / سس سویا غلیظ: 6 قاشق سوپخوری/ شکر: 2 قاشق سوپخوری / زنجبیل رنده شده: یک‌قاشق سوپخوری / پیاز خردکرده: 300 گرم/ سس مایونز: 150 گرم / پودر خردل: یک قاشق چایخوری/ نمک: به میزان لازم / بادمجان یا فلفل دلمه‌ای کبابی‌شده: 4 عدد

تکه‌های مرغ را با سس سویا مخلوط کرده و شکر، زنجبیل، پیاز، مایونز، پودر خردل و نمک را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. مخلوط را چند ساعتی در یخچال قرار دهید تا تکه‌های مرغ طعم بگیرند. تکه‌های مرغ را روی سیخ‌هایی از جنس بامبو زده و با زغال چوب کباب کنید. زغال چوب دیرتر و در دمای پایین‌تری می‌سوزد و دود نمی‌کند.

مرغ‌های کباب شده را همراه با بادمجان کبابی یا فلفل دلمه‌ای و نخودفرنگی سرو کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها