هفته ششم لیگ برتر فوتبال

بازی مرگ و زندگی برای منصوریان در جم

در مهم‌ترین بازی‌های امروز هفته ششم لیگ برتر، شاگردان علیرضا منصوریان در جم به مصاف پارس جنوبی خواهند رفت، مسابقه‌ای که می‌تواند بازی مرگ و زندگی علیرضا منصوریان باشد.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۷۰
بازی مرگ و زندگی برای منصوریان در جم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، در ادامه بازی‌های هفته ششم لیگ برتر، امروز (جمعه) چهار دیدار دیگر برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی، تیم استقلال میهمان پارس جنوبی جم خواهد بود. در زیر اشاره‌ای به دیدارهای امروز لیگ برتر خواهیم داشت:

پدیده خراسان - سایپای تهران

پدیده با گرفتن نتایج خوب در لیگ برتر و همچنین شکست استقلال در ورزشگاه آزادی، روزهای خوبی را سپری می‌کرد، اما شکست خانگی برابر تراکتورسازی و حذف از جام حذفی کام آنها را تلخ کرد، دیداری که شاگردان رضا مهاجری تا اواخر بازی در آن پیش بودند، اما به یک‌باره دو گل خورده و حذف شدند. مهاجری باید این هفته تلاش زیادی می‌کرد تا شاگردانش از شوک شکست برابر تراکتورسازی خارج شده و به فکر دیدار مهم برابر سایپا باشند. این مربی در نشست خبری قبل بازی هم به همین نکته اشاره کرد و گفت که نباید با یک شکست همه چیز را از بین رفته بدانند. بازی با سایپا از این جهت حساس است که پدیده می‌تواند با گرفتن سه امتیاز جای شاگردان علی دایی را در رده سوم بگیرد و از شوک حذف از جام حذفی خارج شوند. سایپا اما، در حالی که نتایج خوبی تا قبل از هفته چهارم گرفته بود، در هفته پنجم در دیداری خانگی مقابل تراکتورسازی شکست خورد، ناکامی که با باخت در خانه اکسین و حذف زودهنگام از جام حذفی، کامل شد. علی دایی پس از حذف سایپا از جام حذفی به هیچ وجه دوست ندارد حالا که تیمش در بین سه تیم بالای جدول قرار گرفته است، این موقعیت را از دست بدهد. سایپا با 10 امتیاز در رده سوم است و پدیده با هشت امتیاز در جایگاه چهارم ایستاده.

تراکتورسازی تبریز - سیاه‌جامگان مشهد

یکی از تیم‌هایی که شرایط خیلی خوبی پیدا کرده، تراکتورسازی است. این تیم که به دلیل محرومیت از نقل‌وانتقالات نتوانست بازیکنی جذب کند، با ترکیبی از باتجربه‌های فصل گذشته و شماری از بازیکنان جوان، فصل را با سه شکست پیاپی آغاز کرد. از بدشانسی شاگردان یحیی گل‌محمدی، آنها در سه هفته اول با تیم‌های استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال روبه‌رو شدند. پس از آن، تراکتورسازی؛ نفت تهران و سایپا را شکست داد تا خودش را از انتهای جدول بالا بکشد. آنها در دیداری دراماتیک در رقابت‌های جام حذفی و در حالی که تا اواخر بازی با یک گل از پدیده خراسان عقب بودند، موفق شدند دو گل در دقایق پایانی به ثمر رسانده و در زمین حریف به پیروزی برسند. به طور حتم، تراکتورسازی فعلی که در ترکیب خود بازیکنان جوان زیادی دارد، برای علاقه‌مندان این تیم دوست‌داشتنی‌تر شده است. شاگردان گل‌محمدی از چهار دیدار آینده خود سه دیدار را باید در ورزشگاه خانگی و یک دیدار هم با گسترش فولاد در تبریز برگزار کنند. دیدارهای پیش رو فرصت خوبی است تا تراکتورسازی بتواند امتیاز جمع کند و در جمع مدعیان بماند تا با آغاز نیم‌فصل دوم و پایان محرومیتش، بازیکنان مدنظر خود را جذب کند.

سیاه‌جامگان، حریف فردای تراکتورسازی تیمی غیرقابل پیش‌بینی است. شاگردان اکبر میثاقیان پرسپولیس را در هفته چهارم در ورزشگاه آزادی متوقف کردند، اما هفته بعد برابر نفت تهران به تساوی رسیدند. سیاه‌جامگان برای اینکه خودش را به جایگاهی بالاتر برساند، دیدار سختی برابر تراکتورسازی خواهد داشت. باید دید که سیاه‌جامگان می‌تواند در ورزشگاه یادگار امام از تراکتورسازی امتیاز بگیرد یا نه. تراکتورسازی با شش امتیاز در جایگاه نهم و سیاه‌جامگان هم با همین امتیاز در رده هشتم قرار گرفته‌اند.

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال خوزستان

امیر قلعه‌نویی و شاگردانش هنوز به خاطر حذف از رقابت‌های جام حذفی ناراحت هستند و در صحبت‌های‌شان می‌توان به وضوح آن را متوجه شد. آنها تصور نمی‌کردند که جام حذفی را به راحتی از دست بدهند. با این وجود، شاگردان قلعه‌نویی قصد ندارند شرایط برای آنها بدتر از گذشته شود، به همین دلیل نیاز به سه امتیاز دیدار امروز مقابل استقلال خوزستان دارند، سه امتیازی که می‌تواند آنها را چند پله در جدول بالا ببرد. استقلال خوزستان هم که نتایج سینوسی گرفته، می‌داند بازی سختی برابر تیم زخم خورده ذوب‌آهن دارد. شاگردان ویسی از پنج بازی اخیر خود تنها پنج امتیاز کسب کرده‌اند و بدون شک همه تلاش‌شان را به کار می‌گیرند که دست خالی اصفهان را ترک نکنند. بازگشت عبدالله ویسی به اصفهان هم می‌تواند جالب باشد. او سال گذشته تا اواسط فصل هدایت سپاهان را برعهده داشت، اما به دلیل نتایج ضعیف کنار رفت. ذوب‌آهن با شش امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد.

پارس جنوبی جم - استقلال

اما مهم‌ترین بازی هفته ششم یعنی جدال پارس جنوبی و استقلال. اینکه چرا این دیدار حساس است، دلایل زیادی دارد. از استقلال شروع کنیم که بدترین شروع تاریخ خود را در لیگ برتر داشته و از پنج بازی صاحب سه شکست، یک پیروزی و یک تساوی شده است. علیرضا منصوریان که نیم‌فصل دوم سال گذشته را رؤیایی سپری کرد، پس از شکست 6 بر یک برابر العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا، ستاره‌های زیادی مانند پژمان منتظری، مجتبی جباری، سرور جپاروف، داریوش شجاعیان، حسن بیت‌سعید، سجاد شهباززاده، مهدی قائدی و چند بازیکن جوان دیگر را جذب کرد تا شاید اتفاق بازی با العین برای تیم او تکرار نشده و از نداشتن بازیکن ضربه نخورد. منصوریان تیم یک‌دست و جوان خود را تغییر داد و به هواداران استقلال قول داد تیمی بسازد که دنبال بازی مالکانه و تماشاگرپسند باشد. فصل شروع شد و هر بازی استقلال دچار تغییرات زیادی در ترکیب خود شد. آنها در پنج بازی تنها یک گل زدند که آن هم از روی شوت از راه دور توسط جپاروف به ثمر رسید و هنوز پای مهاجمان این تیم به گلزنی باز نشده است.

استقلال پس از شکست برابر سایپا باید با پدیده خراسان روبه‌رو می‌شد. اواسط نیمه دوم این دیدار و در حالی که استقلال 2 بر صفر عقب بود، هواداران علیه منصوریان شعار «حیا کن، رها کن» سر دادند. سرمربی جوان استقلال هم که شوکه شده بود، با رفتارهای عجیب خود زمین را بوسید و به نوعی خداحافظی کرد، اما در رختکن نظر او را عوض کردند. هیئت مدیره هم به دنبال ناکامی استقلال و به دلیل هزینه‌های زیادی که در نقل‌وانتقالات صورت گرفته بود، دو بازی دیگر به منصوریان برای کسب نتیجه فرصت داد. دیدار اول با گل‌گهر سیرجان در جام حذفی بود که به سلامت از آن عبور کردند و اکنون نوبت به بازی با پارس جنوبی رسیده است. تیمی که امسال شگفتی‌ساز لیگ بوده و پس از پرسپولیس در رده دوم قرار گرفته است. بدبیاری‌های منصوریان تنها به نتایج تیمش ارتباط ندارند. او پژمان منتظری را به دلیل مصدومیت تا نیم‌فصل از دست داد. شجاعیان که جذبش برای استقلالی‌ها نزدیک به سه میلیارد هزینه داشت، چند هفته‌ای دور از میادین خواهد بود. امید ابراهیمی هم پس از گذشت پنج هفته به تمرینات بازگشت، اما دوباره مصدوم شد. سجاد شهبازاده نیز یک ماهی است دور از میادین بوده و هنوز زمان بازگشت او نیز اعلام نشده است. در این بین بازیکنانی چون سیدمجید حسینی دوران نقاهت خود را سپری می‌کنند.

در روزهایی که استقلال شرایط خوبی ندارد، نتیجه گرفتن پرسپولیس در لیگ برتر و آسیا و صعود این تیم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان، شرایط را برای منصوریان بدتر از گذشته کرده است. او که سایه حضور سرمربی خارجی را روی سر خود می‌بیند چاره‌ای ندارد جز اینکه مقابل پارس جنوبی نتیجه بگیرد تا تیمش را از این فشار خارج کند، حتی با داشتن این همه مصدوم. باید دید منصوریان که این روزها سکوت کرده، می‌تواند در شهر جم خودش را از زیر فشار اولتیماتوم‌های هیئت مدیره خارج کند یا اینکه در نهایت تسلیم سرنوشت خواهد شد.

پارس جنوبی هم با هدایت مهدی تارتار و با داشتن بازیکنانی توانمند نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته است و دوست ندارد در اولین حضور استقلال در شهر جم امتیاز از دست بدهد. این تیم که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده است با 13 امتیاز در رده دوم قرار گرفته و استقلال با چهار امتیاز در جایگاه پانزدهم ایستاده است.

برنامه بازی‌های روزهای دوم و سوم از هفته ششم لیگ برتر به شرح زیر است:

جمعه - 24 شهریور 96

پدیده خراسان - سایپای تهران، ساعت 17، ورزشگاه ثامن مشهد
داور: وحید کاظمی، کمک‌ها: سجاد طوری و علی‌اکبر عظیم‌پور، داور چهارم: علی بای
ناظر داوری: سعید بطحایی

تراکتورسازی - سیاه‌جامگان، ساعت 19، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
داور: رضا مهدوی، کمک‌ها: بابک داوری و اسد حاج‌محمدی، داور چهارم: شاهو اصلانی
ناظر داوری: محمدعلی فروغی

ذوب‌آهن اصفهان - استقلال خوزستان، ساعت 19:45، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: جواد رحیم‌زاده، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و جعفر مهاجر، داور چهارم: علی صفایی
ناظر داوری: محمدعلی فروغی

پارس جنوبی جم - استقلال، ساعت 20، ورزشگاه تختی جم
داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: رضا سخندان و حسن ظهیری، داور چهارم: محمد ملکی
ناظر داوری: حسین عسکری

یکشنبه - 25 شهریور 96

پرسپولیس - پیکان تهران، ساعت 20، ورزشگاه آزادی
داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: محمدرضا منصوری و حمید سبحانی، داور چهارم: پیمان فرخی‌مهر
ناظر داوری: مسعود مرادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها