وقتی جام حذفی باز هم شگفتی‌ساز می‌شود

قتل‌عام لیگ برتری‌ها

مرحله سوم جام حذفی این فصل و در اولین دور ورود تیم‌های لیگ برتری به رقابت‌ها، مجموعه‌ای از شگفتی‌ها ثبت شد.
کد خبر: ۱۰۷۱۱۶۸

دیدارهای جام حذفی اصولا بازی‌هایی شگفت‌انگیز هستند. دیدارهایی که به دلیل تک‌بازی بودن، شاید رای به برتری تیم‌های رده پایین‌تر بدهند؛ اما اتفاقی که در جام حذفی این فصل رخ داد، نه کم‌نظیر که بی‌نظیر بود. تیم‌های لیگ برتری قلع و قمع شدند تا ابهام و تعجب اهالی فوتبال بیشتر و بیشتر شود. در دیدارهای پنجشنبه و جمعه پنج تیم لیگ برتری از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار رفتند تا شگفتی‌های جام این فصل بیش از هر فصل دیگری باشد.

اگرچه سپاهان به دست صنعت نفت لیگ برتری و پدیده به دست تراکتور لیگ برتری حذف شدند؛ اما سه تیم لیگ برتری در عین ناباوری در برابر تیم‌های لیگ یکی قربانی شدند که شاید از کیفیت پایین لیگ برتر یا کیفیت بالای لیگ دسته اول نشات می‌گرفت. ذوب‌آهن در برابر تیم چهاردهم جدول لیگ دسته اول یعنی فجرسپاسی شیراز تن به شکست داد. فجر در این بازی مهمان بود و ده نفره بازی کرد با این حال به برتری رسید تا حقایق بسیاری روشن شود.

تیم تازه لیگ برتری شده پارس جنوبی جم هم در خانه مغلوب نساجی مازندران شد تا تیم شگفتی‌ساز لیگ برتر این فصل، خود قربانی یک شگفتی بزرگ در جام حذفی شود.

در کرج اما یک اتفاق بزرگ دیگر رقم خورد و اکسین در برابر سایپای علی دایی به برتری رسید تا مجموعه‌ شگفتی‌ها کامل شود. به این ترتیب سپاهان و پدیده توسط تیم‌های لیگ برتری و ذوب‌آهن، سایپا و پارس جنوبی جم توسط لیگ یکی‌‌ها حذف شدند و البته این نتایج جدا از بازی‌هایی بود که شب گذشته به پایان رسید و در صفحه 18 به آن پرداخته‌ایم.

پاشازاده: همه جوره خوب بودیم

مهدی پاشازاده، سرمربی نساجی قائمشهر پس از پیروزی تیمش در ضربات پنالتی مقابل پارس جنوبی جم و صعود تیم نساجی به جمع 16 تیم برتر جام حذفی اظهار کرد: ما هم خوب دفاع کردیم و هم خوب حمله کردیم. این‌طور نبود که فقط بخواهیم زیر توپ بزنیم. موقعیت‌های خوبی هم ایجاد کردیم. اگر داور با ما مهربان بود، زودتر به گل می‌رسیدیم. شما انتظار دارید مقابل تیمی که در صدر جدول لیگ برتر حضور دارد، چگونه بازی کنیم؟! ما به هدفی که خواستیم رسیدیم و همان‌طور که گفتم بخوبی دفاع و حمله کردیم. این نشان‌دهنده شخصیت تیمی ماست.

لطیفی: بازیکنانم باغیرت بودند

علی لطیفی، سرمربی اکسین البرز پس از پیروزی 2 بر یک اکسین البرز مقابل سایپا در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی، اظهار کرد: عاشق علی دایی هستم، اما مجبور بودیم با آنها بجنگیم و توانستیم یک عیدی خوب به هوادارانمان بدهیم. شکست دادن علی دایی در جام حذفی، سخت وحشتناک است. بچه‌های من کار بزرگ‌تر از این هم خواهند کرد. تاکتیک‌پذیرترین، باگذشت‌ترین، بهترین و با معرفت‌ترین بازیکنان ایران، بازیکنان من هستند. آنها بدون این‌که صحبت از پول کنند، با غیرت و شرفشان بازی کردند.

سرمربی تیم اکسین البرز به تمجید از عملکرد بازیکنانش پرداخت و خاطرنشان کرد: ما تا هر جایی که بتوانیم،‌ پیش می‌رویم. قبل از بازی هم گفتم این، یک فینال برای ماست. اولویت ما جام حذفی نیست، اولویت ما لیگ برتر است.

کمالوند: ماموریت غیرممکن را انجام دادیم

سرمربی صنعت نفت آبادان از تیم سپاهان به عنوان قطب فوتبال ایران یاد کرد و گفت: حذف سپاهان در اصفهان ماموریت غیرممکنی بود که بازیکنان باغیرت صنعت نفت آن را به انجام رساندند.

فراز کمالوند پس‌از غلبه بر سپاهان در اصفهان و حذف این تیم از رقابت‌های جام حذفی، در جمع خبرنگاران درخصوص روند بازی اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که در این بازی سخت و نفس‌گیر که دقایقی را ما ده نفره بازی کردیم مقابل تیم سپاهان به پیروزی رسیدیم. سپاهان قطب فوتبال کشور است و بردن سپاهان در اصفهان کار بسیار دشواری بود که بازیکنان باغیرت ما آن را به بهترین شکل ممکن انجام دادند. از این‌که قدم اول را در جام حذفی محکم برداشتیم خوشحالم و امیدوارم بتوانیم در ادامه مسابقات موفق باشیم. وی با بیان این‌که به سرمربیگری صنعت نفت آبادان افتخار می‌کند، افزود: نخست به خاطر این هواداران فداکار و دوم به خاطر بازیکنان با غیرت تیم صنعت نفت که با وجود این فشار و ده نفره بودن توانستند حملات سپاهان را کنترل کنند.

گل‌محمدی: میل به پیروزی داشتیم

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز از این‌که تیمش در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی به پدیده خورد و موجبات حذف این تیم را فراهم آورد، ابراز تأسف کرد. یحیی گل‌محمدی پس از پیروزی 2 بر یک تیمش برابر پدیده گفت: هر دو تیم بازی سختی داشتند. حیف که دو تیم در این مرحله به هم خوردند. بچه‌های ما شروع خوبی داشتند و بازی را خوب کنترل کردند. ما اجازه ندادیم بازی تیم حریف شکل بگیرد. می‌دانستیم پدیده بازیکنانی دارد که از فضا و زمان به خوبی استفاده می‌کنند، اما ما این فضا و زمان را از آنها گرفتیم. در نیمه نخست موقعیت‌هایی داشتیم و می‌توانستیم از ضدحملات و توپ‌گیری‌هایمان استفاده کنیم. در کل بچه‌های من در هر دو نیمه هم خوب کار کردند.

سرمربی تراکتورسازی به ستایش از عملکرد بازیکنانش پرداخت و خاطرنشان کرد: چیزی که قابل گفتن و ستایش است، این است که بازیکنان تراکتورسازی با اراده وارد زمین شدند و با اراده خوب و میل به پیروزی، توانستند از این مرحله عبور کنند.

دایی: اکسین چیزی نبود!

سرمربی سایپا با وجود این‌که تیمش برابر اکسین شکست خورد و حذف زودهنگامی از جام حذفی داشت، گفت: با تمام احترامی که برای تیم اکسین قائلم، اما فوتبال خاصی از این تیم ندیدم.

علی دایی افزود: دو بازی است که موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهیم و توبیخ می‌شویم. به نظرم قبل از به ثمر رسیدن گل دوم اکسین یک پنالتی برای ما در محوطه حریف اتفاق افتاد که داور بسادگی از این صحنه گذشت و همان توپ در برگشت وارد دروازه‌مان شد. در ادامه هم بازیکنان من باید به بازی سرعت می‌دادند، اما بلد نبودند با تیم لیگ یکی چطور بازی کنند. متأسفانه در این بازی به یک تیم لیگ یکی باختیم. ما از اول تا انتهای بازی دو اشتباه کردیم و همان دو توپ وارد دروازه ما شد.

بگوویچ: بدشانس بودیم

وینگو بگوویچ، سرمربی گل‌گهر سیرجان پس از شکست 2 بر یک تیمش مقابل استقلال گفت: بدشانسی ما باعث شد تا حریف سه چهار دقیقه قبل از پایان بازی به گل برتری برسد. می‌توانستیم موفق از زمین خارج شویم، اما این اتفاق نیفتاد. بازیکنان ایرانی دوست دارند مقابل تیم‌های لیگ برتری مانند استقلال و پرسپولیس بهتر ظاهر شوند و همین مساله باعث شد تمرکز خود را از دست بدهند و نتیجه ضعیف‌تری کسب کنند. امیدوارم پس از استراحت اعضای تیم، بتوانیم در بازی بعدی در لیگ دسته اول، بازی خوبی ارائه کنیم.

تارتار: از تعطیلی لیگ آسیب دیدیم

مهدی تارتار، سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی جم پس از شکست تیمش در یک شانزدهم نهایی جام حذفی مقابل نساجی و حذف از این رقابت‌ها اظهار کرد: همه تمرکزمان روی لیگ برتر است. ما سال اول حضورمان را در لیگ برتر تجربه می‌کنیم و اولویت‌مان هم ماندن در لیگ برتر است. ما از این بازی به‌عنوان دیداری استفاده کردیم که بازیکنان کمتر به میدان رفته، یک محک جدی بخورند. همچنین سعی کردیم همه بازیکنان‌مان به میدان بروند و نیروی‌مان تقسیم شود که خدای ناکرده
آسیب نبینیم.

تارتار با اشاره به وقفه ایجاد شده در روند لیگ برتر خاطرنشان کرد:‌ تعطیلی لیگ برتر بیشتر به تیم ما صدمه زد و از شرایطی که داشتیم، خارج شدیم. شما الان نگاه کنید که جز ما چند تیم لیگ برتری هم از جام حذفی کنار رفتند. فکر می‌کنم تعطیلی مسابقات لیگ برتر روی عملکرد پارس جنوبی اثر منفی گذاشت.

کلانتری: کار بزرگی انجام دادیم

علی کلانتری، سرمربی فجرسپاسی پس از پیروزی تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان در ضربات پنالتی و صعود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات جام حذفی، تصریح کرد: ما قبل از ده نفره شدن، کنترل خوبی روی بازی داشتیم. باید قبول کنیم توانایی این‌که در کل بازی بخواهیم به دروازه‌ ذوب‌آهن حمله کنیم نداشتیم، اما می‌توانستیم در ضدحملات زهرمان را بریزیم.

وی افزود: مقابل تیم خوبی مانند ذوب‌آهن، کار سختی بود که پیروز میدان شویم. از بازیکنان تشکر می‌کنم که پس از ده نفره شدن، با جان و دل بازی کردند. با توپ‌های بلند، چند موقعیت روی دروازه حریف ایجاد کردیم و ذوب‌آهن هم در 15 دقیقه آخر چند موقعیت خوب به دست آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها