طرح سعودی ـ صهیونیستی برای جلوگیری از پیروزی عرسال

منابع صهیونیستی گزارش دادند که رژیم اسرائیل با تأمین مالی عربستان سعودی و حمایت برخی دیگر از رژیم‌های عربی به‌دنبال آغاز جنگی فراگیر ضد حزب الله بود تا مانع از پاکسازی تروریست‌ها در مناطق شرقی لبنان شود.
کد خبر: ۱۰۶۹۳۷۰

مرکز مطالعات راهبردی فلسطینی «باحث» در مقاله‌ای به بررسی تحولات امنیتی رژیم صهیونیستی و مواضع این رژیم در نتیجه پیروزی محور مقاومت در ارتفاعات بعلبک پرداخت. این مقاله در ابعاد مختلف به بررسی پیامدهای امنیتی این واقعه و رژیم صهیونیستی و مواضع این رژیم در مقابل پیروزی راهبردی محور مقاومت در لبنان پرداخته است. این گزارش می‌نویسد که رژیم‌های عربی به همراه رژیم صهیونیستی طرح گسترده‌ای را برای جنگ با حزب‌الله در حمایت از تروریست‌های عرسال مهیا کرده بودند که با تهدید شدیداللحن حزب‌الله با شکست مواجه شد.

گزارش مذکور همچنین از فتنه بزرگ یک حزب داخلی لبنان در جریان این جنگ پرده برداشت که آن هم ناکام ماند. مقاله مذکور افزود که رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی اخبار و تحلیل‌های مربوط به پیروزی حزب‌الله در عرسال را پوشش نمی‌دادند، اما در نهایت نتوانستند در برابر این تهدید، سکوت کنند و آن را شکستی برای خود و تهدیدی جدید در باز شدن جبهه‌های تازه به روی خود ارزیابی کردند./ تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها