سمند LX که با تغییرات جزئی در ظاهر خودروی سمند SE در سال 1382 به بازار آمد، به واسطه امکانات مناسب و ظاهر قابل قبول همواره یکی از انتخاب‌های خریداران خودرو بشمار می‌آید.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۰۵
سمند LX؛ خودرویی مطلوب و بی‌ادعا +جدول قیمت کارکرده

به گزارش جام جم آنلاین، سمند LX که با تغییرات جزئی در ظاهر خودروی سمند SE در سال 1382 به بازار آمد، به واسطه امکانات مناسب و ظاهر قابل قبول همواره یکی از انتخاب‌های خریداران خودرو بشمار می‌آید.

این خودرو در مقطع زمانی اولیه تنها با همان پیشرانه‌ 1.8 لیتری 4 سیلندر 8 سوپاپ تولید می‌شد اما برای کسانی که خودرویی متفاوت می‌خواستند از سال 1387 پیشرانه‌ EF7 نیز به خط تولید اضافه شد که با حجم 1.7 لیتر، افزایش 2 برابری سوپاپ‌ها (16 سوپاپ) و چند اسب‌بخار قدرت اضافه همراه بود. این پیشرانه که از نظر فناوری در سطح بالایی قرار دارد، در مساله کاهش مصرف سوخت و قدرت، چابکی و دوام، بجز در یک مقطع کوتاه زمانی توانسته بخوبی خود را به اثبات برساند.

موضوعی که درباره خودروی سمند همیشه صدق می‌کند، کاربری این خودرو است. خودرو سمند به دلیل وزن نسبتاً بالا و همچنین استواری در جاده‌ها، گزینه بسیار خوبی برای سفرهای بین‌شهری است. اثبات این ادعا را می‌توان در استفاده زیاد این خودرو به‌عنوان تاکسی‌های بین‌شهری دانست.

اما در عوض شاید این خودرو گزینه مناسبی برای سفرهای داخل شهری نباشد. مصرف نسبتاً بالا، شتاب کم و ابعادی بزرگ‌تر از یک خودرو مطلوب شهری، باعث می‌شود این خودرو به یک گزینه مناسب برای تردد شهری تبدیل نشود.

در جدول زیر می‌توانید قیمت سمند ال ایکس را مشاهده کنید:

در مورد این قیمت‌ها باید چند نکته را در نظر داشت:

قیمت‌های اعلامی در صورتی است که این خودرو در سلامت کامل بدنه و موتوری باشد و هر ایراد در بخش‌های داخلی و خارجی موتور از قیمت آن می‌کاهد.

افت قیمت خودرو سمند ال ایکس از این جدول به‌نوعی قابل‌محاسبه است. می‌توان میزان افت قیمت 3 سال را در حدود 17% ارزیابی کرد.

در آخر نیز باید اعلام کرد، اگر مایلید این خودرو را خریداری کنید و آن را برای کمتر از 1 سال نگه‌دارید، بهتر است تولیدات سال 92 الی 89 را انتخاب کنید، زیرا هم افت قیمت نسبتاً پایینی دارند و هم خودرویی تقریباً سالم و کم‌کار خریداری کرده‌اید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها