استقلال در ایستگاه سایپا

زورآزمایی دایی و منصوریان در تختی

گل بازی‌های هفته چهارم لیگ برتر، تقابل امشب استقلال و سایپا در ورزشگاه تختی تهران است. ورزشگاه پیر تهران که بیش از 40 سال از ساخت آن می‌گذرد، همین یک هفته پیش پذیرای هواداران پرشور پرسپولیس بود و حالا نوبت استقلالی‌هاست که شور و هیجان را به سکوهای این ورزشگاه 30 هزار نفری بیاورند.
کد خبر: ۱۰۶۳۳۰۱

شرایط جدول حساسیت دوچندانی به تقابل آبی‌ها و نارنجی‌ها داده است. سایپا با علی دایی یکی از بهترین شروع‌های این چند سال اخیرش را تجربه کرده و با کسب 7 امتیاز فعلا در مکان سوم جدول قرار دارد، اما استقلالی‌ها که با پیروزی مقابل تراکتورسازی روحیه گرفته‌اند، به دنبال جبران امتیازات از دست رفته دو بازی اول هستند. تیم منصوریان فعلا با 4 امتیاز جایی در میان 8 تیم بالای جدول ندارد و سخت به دنبال کسب دومین 3 امتیاز این فصل می‌گردد.

بدون کدورت‌های قبلی

آذرماه پارسال بود که نفت با علی دایی، در یک بازی تراژیک استقلال را 3 بر 2 شکست داد و راهی فینال جام حذفی شد. نشست خبری آن بازی مثل توپ صدا کرد؛ زمانی که علی دایی خطاب به سرمربی استقلال گفت: آقای منصوریان! دوران «آرسن لوپن بازی» و «شومن بودن» تمام شده است!

دایی آن روز با وجود برد تیمش از زمین و زمان شاکی بود؛ از داور، از گزارشگر بازی و از منصوریان. حالا چیزی در حدود 9 ماه از آن بازی می‌گذرد و ظاهرا کدورت‌ها از بین رفته است. آنهایی که ظهر دیروز حوالی خیابان شیخ بهایی بودند و برخورد گرم دایی و منصوریان را هنگام ورود به سازمان لیگ دیدند، این موضوع را تائید می‌کنند.

هفتمین تقابل دایی ـ منصوریان

طی 8 سالی که از عمر مربیگری علیرضا منصوریان می‌گذرد، این مربی با تیم‌های نفت و استقلال، 6 بار مقابل تیم‌های علی دایی صف‌آرایی کرده است که حاصل آن 2 پیروزی برای منصوریان و یک پیروزی برای دایی بوده است. تنها برد تیم‌های دایی مقابل تیم‌های منصوریان در همان دیدار فصل گذشته دو تیم نفت و استقلال در نیمه‌نهایی جام حذفی بود. به عبارتی در این سال‌ها هرگز تیم‌های دایی تیم‌های منصوریان را در لیگ شکست نداده‌اند. این مربی تاکنون 17 بار با تیم‌های سایپا، پرسپولیس، راه‌آهن، صبا و نفت تهران مقابل استقلال مربیگری کرده است که حاصل آن 4 پیروزی، 7 تساوی و 6 باخت بوده است.

دایی: دوست نداریم به استقلال امتیاز بدهیم

علی دایی در نشست خبری قبل از دیدار تیمش برابر استقلال گفت: ما بازی خیلی سنگینی را مقابل استقلال در پیش داریم. همیشه احترام خاصی برای این تیم و هوادارانش قائل بوده‌ام. مطمئنا این بازی هم بازی حساسی برای هر دو تیم است. ما به هیچ عنوان دوست نداریم امتیاز از دست بدهیم.

سرمربی سایپا افزود: ما تیم جوان و خوبی را در اختیار داریم که بازیکنانش درحال هماهنگ شدن هستند. در این هفته خوب تمرین کردیم. تنها به سه امتیاز فکر می‌کنیم و اگر اتفاق خاصی نیفتد بازی خوبی را می‌بینیم.

دایی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای مهار استقلال دارد، گفت: بارسلونا هم مالکیت توپش بالا ست ولی می‌بینیم که رئال بهتر از بارسلونا در این سال‌ها نتیجه گرفته است. مالکیت مهم است ولی ما روی این مساله کار کرده‌ایم. می‌خواهیم با یک بازی خوب سه امتیاز را بگیریم. هر تیمی نقاط ضعف و قدرت دارد. ما روی نقاط ضعف و قوت استقلال کار کرده‌ایم.

دایی درباره جابه جایی مکان بازی تیمش با استقلال هم گفت: برای ما فرقی ندارد که بازی کجا باشد. برای برد بازی می‌کنیم. ان شاءالله تیمی که بهتر بازی کند برنده خواهد بود. ما تمرینات را پشت سر گذاشتیم و ان‌شاءالله موفق می‌شویم. این مسائل به مدیریت ربط دارد نه ما.

او در پاسخ به سوالی درباره اظهارات میناوند علیه منصوریان و رحمتی هم گفت: هر کسی مسئول اعمال و گفتار خودش است. من نمی‌توانم روی این مساله نظری بدهم اما عکس‌العمل‌های زشتی که در فضای مجازی دیدم، اصلا شایسته فرهنگ ما ایرانی‌ها نیست. اگر میناوند حرفی زده با خود او کار داشته باشید، به خانواده‌اش چه کار دارید؟

منصوریان: تمرینات خوبی داشتیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت سایپای علی دایی توازن خوبی دارد و بازی برابر این حریف خیلی سخت است. منصوریان که در نشست خبری صحبت می‌کرد، افزود: سایپا تیم جوانی است و دایی تیم خوبی را آماده کرده است. با این حال امیدواریم بتوانیم فوتبال زیبایی را ارائه ‌دهیم که البته این امر مستلزم کیفیت چمن ورزشگاه تختی هم هست.

او با اشاره به زمین ورزشگاه تختی ادامه داد: اول فصل به فتاحی گفتم که سایپا و نفت باید با ما و پرسپولیس بازی کنند و هر دوی آنها هم در بازی روی زمین موفق هستند. مقصر ورزشگاه تختی و سازمان لیگ نیستند. متاسفانه بودجه‌ای به این ورزشگاه نمی‌دهند تا چمنش را مثل آزادی کند. زمین آزادی هم می‌شد مثل تختی باشد، ولی می‌بینید که چقدر مراقبت می‌کنند و آن را ترمیم می‌کنند. به نظرم می‌ارزد که فوتبال ما برای بهبود کیفیت فنی‌اش، نگاه ویژه‌ای به تختی داشته باشد. کل درآمد آن ورزشگاه از زمینی است که در آن فوتبال برگزار می‌شود. جزئیات را نمی‌بینیم و کلیات را می‌بینیم. ورزشگاه تختی کلیت فوتبال ما است.

منصوریان درباره مصدومان استقلال نیز گفت: خوشبختانه روند بازگشت بازیکنانمان خیلی خوب بوده است. امید ابراهیمی دو روز است که با ما تمرین می‌کند و فکر می‌کنم بعد از اولین استراحت شرایط بدنی‌اش کامل شود. اسماعیلی و پادوانی و باقری با ما تمرین می‌کنند. فقط کریمی مانده که بهبودی‌اش کامل و به ما اضافه شود. در کل ما از عملکرد تیم در تمرینات راضی هستیم.

در ادامه سرمربی استقلال از پاسخ دادن به سوالی درباره میناوند امتناع کرد و گفت: تنها تمرکزمان روی بازی با سایپاست.

برنامه هفته چهارم

پنجشنبه 26 مرداد

تراکتورسازی ـ نفت (ساعت 19:45 در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز)

داوران: بیژن حیدری، حمید سبحانی و مهدی شفیعی

ذوب‌آهن ـ سپاهان (ساعت 20:15 در ورزشگاه فولادشهر اصفهان)

داوران: علیرضا فغانی، محمدرضا مدیرروستا و محمد عطایی

سایپا ـ استقلال (ساعت 20:45 در ورزشگاه تختی تهران)

داوران: محمدحسین زاهدی‌فر، حسن یوسفی و یعقوب سخندان

پارس جنوبی جم ـ صنعت نفت (ساعت 20:45 در ورزشگاه تختی بوشهر)

داوران: سیدحسین زرگر، فرزاد بهرامی و فرهاد مروجی

جمعه27 مرداد

پدیده ـ استقلال خوزستان (ساعت 18:45 در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد)

داوران: رضا عادل، هادی طوسی و عسگر محمدی

سپیدرود رشت ـ پیکان (ساعت 19:30 در ورزشگاه عضدی گیلان)

داوران: پیام حیدری، تورج عیوض محمدی و سیداسد حاج‌محمدی

فولاد ـ گسترش فولاد (ساعت 20:30 در ورزشگاه غدیر اهواز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها