احسان حدادی بعد از المپیک لندن در کانون توجه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، فدراسیون دوومیدانی و اخیرا در یک تیم که حامی مالی فدراسیون است قرار داشته است. حدادی بعد از نقره المپیک لندن، در المپیک ریو نتیجه نگرفت و اخیرا از رقابت‌های جهانی با دست خالی برگشت تا بهترین مقام او در سال‌های اخیر کسب مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا در هند باشد. با بالارفتن سن پرتابگر دیسک ایران خیلی‌ها به مدال‌آوری او در المپیک 2020 امیدی ندارند اما فدراسیون دوومیدانی با حمایت از این ورزشکار امیدوار است در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، حدادی یک بار دیگر مدال آسیایی را به افتخارات خود و دوومیدانی ایران اضافه کند.
کد خبر: ۱۰۶۳۱۷۸

حدادی بر خلاف حمایت‌هایی که از او شده است و این حمایت‌ها گاهی اوقات صدای ورزشکاران مواد دیگر دوومیدانی را درآورده است، در این مدت با انتقادهای گاه‌و بی‌گاهش فدراسیون را دچار چالش‌های جدی کرده است.

وی اخیرا در مصاحبه‌ای فدراسیون را مقصر دیرکرد روادید لندن برای شرکت در مسابقه‌های جهانی دانست و آتش انتقادات به این فدراسیون را دوباره شعله‌ور ساخت تا عده‌ای درباره حدادی بگویند با همه توجه فدراسیون به پرتابگر دیسک ایران اما او آتش بیار معرکه شده است. از طرفی دیگر حدادی امکانات فدراسیون دوومیدانی را در پرتاب دیسک مرحله نخست لیگ دوومیدانی زیر سوال برد تا جایی که سخنگوی سازمان تیم‌های ملی فدراسیون به اظهارات اخیر وی واکنش نشان داد.

تیمور غیاثی گفت: ورزشکاران بزرگ گاهی ناراحتی‌های خود را از چشم ما می‌بینند. گلایه‌های حدادی را شنیدم و از او ناراحت هم شدم. از احسان توقع نداشتم، چرا که او ورزشکار حرفه‌ای بوده و توقع ما چیز دیگری است. دور از انصاف است که اتفاقاتی که برای اعزام به لندن پیش آمد را به گردن ما یا فدراسیون بیندازد.

غیاثی به توجه ویژه فدراسیون هم به حدادی اشاره کرد و ادامه داد: احسان ورزشکاری است که برنامه‌های پیشنهادی خود برای تمرینات و اردوهایش را مستقیم با رئیس فدراسیون مطرح می‌کند و مجید کیهانی نیز پس از طرح آنها در سازمان تیم‌های ملی و تصمیم‌گیری فوری، مقدمات سفر یا اردوهایش فراهم می‌شود. تاکنون به‌یاد ندارم او امکانات یا اردویی را درخواست کرده باشد و با مخالفت یا کوتاهی روبه‌رو شود. به هر حال او برند دوومیدانی ایران است و باید هم خواسته‌هایش برای نتیجه‌گیری به اجرا درآید، اما این هم درست نیست که تیر ناراحتی‌های احسان در هر موردی به سیبل فدراسیون پرتاب شود. هر کاری از دست‌مان برآمده برایش کرده‌ایم، اما دلیل انتقادهایش را متوجه نمی‌شوم.

مجید کیهانی، رئیس فدراسیون دو و میدانی نیز در گفت‌وگویی درباره حرف‌های احسان حدادی که گفته بود «فدراسیون با پرداخت 500 دلار می‌توانست ویزای فوری بگیرد، اما این کار را انجام نداد و به مشکل خوردیم»، گفت: سوال من این است که 500 دلار را باید به چه کسی می‌دادیم؟ معتقدم این کاری که عنوان شده، امکان‌پذیر نیست و فدراسیون نیز روال قانونی را برای این کار انجام داد. به هر حال سهمیه‌ها دیر و در آخرین لحظات کسب شد و ما نیز تمام تلاش‌ خود را انجام دادیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درخصوص انتقادات حدادی از آماده نبودن دایره پرتاب دیسک زمین شماره یک مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب و برگزاری رقابت‌های لیگ در زمین شماره 2 (که شرایط بسیار بدی داشت)، گفت: مسابقات لیگ باید در زمین شماره یک برگزار شود. دایره پرتاب دیسک این زمین چه مشکلی دارد؟ به نظرم که مشکلی نیست، چرا که مسابقات انتخابی نیز در همین جا برگزار شد. برگزاری مسابقات در زمین شماره 2 با درخواست حدادی بود که به نظرم کمیته برگزاری مسابقات اشتباه کرد و به این کمیته نیز تذکر لازم داده شد.

وی درباره انتقاد دیگر حدادی از برنامه‌ریزی فدراسیون در شبِ مسابقات و این‌که از حالا نمی‌تواند برای بازی‌های آسیایی 2018 برنامه‌ریزی کند، گفت: باید بگویم که تاکنون هیچ برنامه‌ای که مربوط به حدادی بوده، عقب نیفتاده است و همه اردوهای او را در بلاروس و کیش
و ... فراهم کرده‌ایم. به نظرم احسان در این باره بی‌انصافی کرده و خودش هم می‌تواند اعلام کند که چه اقداماتی برایش صورت گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها