هیجان در اطراف برج میلاد به اوج رسید

شیرجه خیابانی

تماشاگرانی که از عصر جمعه منتظر پرش تعدادی از ورزشکاران و بدلکاران سینما بودند با اجرای نخستین پرش از ارتفاع 15 متری به وجد آمدند. این پرش در نخستین دوره مسابقات شیرجه خیابانی با همکاری تیم فست فوروارد در برج میلاد تهران برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۶۱۵۳۳

برای شیرجه خیابانی از حدود یک ماه پیش ورزشکاران حرفه‌ای ژیمناستیک، شیرجه، پارکور و حرکات آکروباتیک به اتفاق بدلکاران نام‌نویسی کردند که هفته گذشته دوره مقدماتی آن برگزار شد و جمعه با برگزاری رقابت‌های فینال به پایان رسید.

داوران این مسابقه امیر بدری، بدلکار سینما و رکورددار پرش ارتفاع در جهان و رضا خیبری، داور بین‌المللی مسابقات شیرجه، سرمربی تیم ملی شیرجه به اتفاق پدرام نورایی بودند.

زهرا محرمی، مدیر روابط‌عمومی این رقابت‌ها درباره تعداد شرکت‌کنندگان و جوایز نفرات برتر می‌گوید: این رقابت‌ها در محوطه برج میلاد برگزار شد و از میان 130 شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی، 35 نفر به فینال این مسابقات راه پیدا کردند که از میان آنها نیز شهنام نظرپور، قهرمان شیرجه آسیا با بالاترین امتیاز در مکان نخست ایستاد و محمد مهدی دوام و بهنام شیرازی به ترتیب دوم و سوم شدند. جوایز نفرات برتر به ترتیب 30، 20 و 10 میلیون ریال بود.

وی با توجه به استقبال مردم از این رقابت‌ها و به نقل از مسئولان برگزارکننده شیرجه خیابانی، از برپایی رقابت‌های آینده در بخش مردان و زنان خبر داد.

امیر بدری، بدلکار سینما و رکورددار این پرش از رقابت‌های هلند درباره نخستین تجربه برگزاری شیرجه خیابانی می‌گوید: مسابقات با نظم خوبی برگزار شد و شرکت‌کنندگان از مرحله نام‌نویسی تا رقابت‌های دور اول و دوم همکاری خوبی با تیم برگزارکننده داشتند.

وی درباره نکات ایمنی در این نوع پرش توضیح می‌دهد: برای ایمنی این رقابت‌ها ایربگ (تشک پرش) در ایران موجود نبود. خودم برای رکوردزنی به مسابقه‌های هلند رفتم و در آنجا رکورد پرش از ارتفاع 60 متر را به نام خودم ثبت کردم. در همان مسابقه‌ها به فکر این افتادم تشک پرش را به ایران بیاورم که خوشبختانه این کار صورت گرفت و چند ماه است ورزشکاران روی این تشک پرش از ارتفاع را انجام می‌دهند. حتی برای استفاده عموم نیز این تشک را به نقاط پرتردد از جمله مگامال شهرک اکباتان یا نارنجستان شمال بردیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

بدری می‌گوید: این تشک برای عموم مردم از ارتفاع سه و شش متر در نظر گرفته می‌شود که پرش از شش متر با توصیه مربی انجام خواهد شد و کسی بدون تائید مربی نمی‌تواند بپرد.

رکورددار پرش از ارتفاع 60 متر در شیرجه خیابانی با اشاره به انتقال تشک به محوطه برج میلاد می‌گوید: چند شب این تشک برای استفاده عموم به این محوطه انتقال پیدا کرد تا این‌که مسابقه‌های شیرجه خیابانی برگزار شد. خوشبختانه استقبال خیلی خوب بود و ما را برای برنامه‌ریزی آینده تشویق کرد.

بدری درباره شیوه امتیازدهی در پرش‌ها می‌گوید: ما به سختی حرکت، زیبایی حرکت و فرود درست امتیاز می‌دهیم. برای افرادی که ورزش‌های پرهیجان و ماجراجویانه را دوست دارند پرش از ارتفاع با ایمنی و اطمینان از وجود تشک استاندارد، ورزش مناسبی است، البته با آمادگی قبلی باید وارد این رقابت‌ها شوند.

وی درباره برنامه این گروه برای خانم‌ها هم می‌گوید: برای خانم‌ها حتما یک دوره مسابقه‌های شیرجه خیابانی برگزار می‌شود. خانم‌های بااستعداد در این رشته زیاد هستند که تاکنون با ما تماس گرفتند و خواستار برگزاری این مسابقات در بخش زنان شدند. بزودی با تکمیل برنامه‌های داخلی‌مان در فکر برپایی رقابت‌های بین‌المللی پرش از ارتفاع هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها