مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ:

صرفه جویی نکنید، دچار خاموشی برق می شویم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ هشدار داد: برای آن که دچار خاموشی نشویم، صرفه جویی ۱۰درصدی مشترکان برق ضروری است.
کد خبر: ۱۰۵۷۴۵۲
صرفه جویی نکنید، دچار خاموشی برق می شویم

به گزارش جام جم آنلاین، حسین صبوری در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: امسال به علت افزایش بی سابقه دمای هوا، با افزایش بی سابقه مصرف برق مواجهیم که اگر مصرف بیش از ظرفیت شبکه همچنان ادامه یابد، با خاموشی مواجه می‌شویم.

وی با یادآوری اینکه تاسیسات برق توان انتقال بیش از استاندارد تعریف شده برق را ندارند ضمن درخواست از همشهریان تهرانی در صرفه جویی ۱۰ درصدی مصرف برق گفت: با همراهی مردم امکان کاهش ۴۵۰ مگاواتی برق به وجود می‌آید که با این شرایط می‌توانیم از این تابستان گرم به سلامت عبور کنیم.

نماینده شرکت مادر تخصصی توانیر در هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ درباره اقدامات صورت گرفته برای گذر از پیک مصرف گفت:: از نیمه دوم هر سال یعنی از شهریورماه سال قبل کل شبکه بررسی و نقاط بحرانی مشخص می‌شود که امسال نیز مانند هر سال این کار انجام شده، اما باید به این مسئله توجه کرد که سالانه بیش از پنج درصد رشد مصرف در شبکه داریم.

به گفته این مقام مسئول در فصل گرما و به واسطه افزایش دما شبکه تعمیر، نگهداری و پایش و مشکلاتش برطرف می‌شود، با این حال فرهنگسازی در نحوه مدیریت مصرف از یکسو و تفاهمنامه با صاحبان صنایع و مصرف کنندگان بالا از سوی دیگر کمک می‌کند تا بتوانیم بخشی از نگرانی‌ها را رفع کنیم.

وی تصریح کرد: اگرچه در زمینه تولید برق مشکلی نداریم، اما از آنجا که شبکه انتقال برای مقدار بار مشخص و استانداردی طراحی شده است اگر حجم بار از میزان تعیین شده فراتر رود سامانه‌های حفاظتی شبکه وارد عمل می‌شوند و شبکه برق را قطع می‌کنند.

صبوری با تاکید بر دو زمان اوج مصرف برق در ساعات ۱۲ تا ۱۶ همینطور ۲۰ تا ۲۳ هر روز گفت: توصیه می کنیم به دلیل آن که در این ساعات بهای برق مصرفی ۲ و نیم برابر حالت عادی محاسبه می‌شود مشترکان از لوازم پرمصرف استفاده نکنند و استفاده از این وسایل را به ساعات ۲۳ شب تا ۷ صبح که بهای برق مصرفی یک چهارم حالت عادی محاسبه می‌شود، موکول کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در این حال تصریح کرد: همکارانم شبانه روز در تلاشند برق مطمئنی را برای آسایش مردم در اختیارشان قرار دهند که امیدواریم این فرایند برق رسانی بدون مشکل ادامه یابد.

تهران بزرگ ۴ و نیم میلیون مشترک برق دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
۰
۰
سلام
به جای جایگزین كردن تجهیزات و لوازم خانه ها به تجهیزات به روز خورشیدی و كم مصرف
بهتر كه كاریكاتوریست ها نقاشی بكشند كه دولت مردامون از خاموشی مردم رو می ترسونند نه از نداشتن و نخواستن یه عده برای ساختن تجهیزات برای تولید و اقتصاد مقاومتی
بی انصافی است كه ازمدیران زحمت كش و دلسوز تشكر نكرد
اما مملكت ما به افرادی چون مردان متوسلیان نیاز داره مردم رو تهدید نكنید تلاش كنید آسایش براشون تامین كنید

نیازمندی ها