ترامپ ضمن متهم کردن روسیه به برهم زدن صلح در اروپا:

نباید به ایران اجازه داد که دستور کار مخربش را در منطقه پیش ببرد

تنها چند روز پس از دیدار روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا، ارتش کره جنوبی صبح سه شنبه از آزمایش یک موشک بالستیک توسط کره شمالی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۲۷
کره شمالی موشک هوا کرد ، ترامپ شاکی شد !

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، منابع نظامی کره جنوبی صبح امروز سه شنبه از آزمایش یک فروند موشک بالستیک توسط کره شمالی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، این موشک از منطقه «بانیونگ» در شمال استان «پیون گان» به سمت دریای ژاپن شلیک شده است.

در همین حال «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی نشست شورای امنیت ملی این کشور به منظور بررسی آزمایش موشکی کره شمالی را خواستار شد.

آزمایش موشکی کره شمالی چند روز پس از دیدار روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا صورت می گیرد.

در همین راستا، «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در نشست خبری مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی را تهدید مشترک علیه واشنگتن و سئول عنوان کرد.

وی گفت: ما با رئیس‌جمهور آمریکا به این توافق رسیده ایم که تنها امنیت قوی می‌تواند در منطقه صلح را به ارمغان بیاورد.

مون جائه این اضافه کرد که دو طرف همچنین توافق کرده‌اند تا توان بازدارندگی خود را تقویت کنند.

رئیس جمهور کره جنوبی، تهدید موشکی و هسته‌ای کره شمالی را به عنوان مهم ‌ترین چالش مشترک پیش روی واشنگتن و سئول مطرح کرد و گفت: من و ترامپ تصمیم گرفته ایم که حل این مشکل را در اولویت قرار بدهیم و سیاست‌هایمان را با یکدیگر هماهنگ کنیم.

واکنش ترامپ به آزمایش موشکی کره شمالی

رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری، تازه ترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ را خارج از حد تحمل توصیف کرد و از چین خواست عزم خود را برای مهار کره شمالی جزم کند.

دونالد ترامپ ساعاتی پس از اقدام کره شمالی به انجام جدیدترین آزمایش موشکی خود، در پیامی توئیتری نوشت: دشوار بتوان باور کرد که کره جنوبی و ژاپن بیش از این تاب تحمل این مسئله را داشته باشند.

وی افزود: شاید چین (اینبار) بخواهد اقدام اساسی انجام داده و به این موضوع بی معنی یک بار برای همیشه پایان دهد.

توئیت ترامپ در حالی منتشر شد که کاخ سفید هنوز موضع رسمی خود را در باره آزمایشی که کره شمالی امروز سه شنبه در بحبوحه رایزنی های فشرده آمریکا، چین، ژاپن و کره جنوبی و در آستانه نشست جی ۲۰ انجام داد، اعلام نکرده است.

در حالی که «مون جائه این» رئیس جمهوری کره جنوبی از برنامه هسته ای-موشکی پیونگ یانگ به عنوان اصلی ترین دغدغه مشترک سئول-واشنگتن نام می برد و ترامپ و «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن برای افزایش همکاری سه جانبه واشنگتن-ژاپن-سئول در راستای حل بحران به توافق می رسند؛ «لو جی اِی ئی» سفیر چین در سازمان ملل متحد هشدار داد چنانچه قدرتهای جهانی نتوانند راهی برای کاستن از تنش ها با کره شمالی بیابند، پیامدهای فاجعه آمیزی به بار خواهد نشست.

وی متذکر شد تنش ها در رابطه با کره شمالی ممکن است از کنترل خارج شود.

این اظهارات سفیر چین در سازمان ملل متحد یک روز پس از آن ایراد شد که رئیس جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای چینی خود، پیرامون تهدیدات ناشی از آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی گفتگو کرد.

این در حالی است که دولت ترامپ ماه هاست چین را به کنترل و مهار پیونگ یانگ ترغیب می کند، اما اخیراً رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: پکن، علیرغم همه تلاش ها، در این زمینه موفق نبوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها