حوصله جر و بحث با او را نداشتم. تکه کاغذ را گرفتم و از خانه بیرون زدم. به پمپ‌بنزین رفتم و بعد میوه خریدم. حدود 45 دقیقه گذشت و به طرف خانه آمدم که متوجه شدم، کوچه شلوغ است. یکی از همسایه‌ها مرا که دید، سراسیمه و مضطرب جلو آمد و گفت: کجایی مرد حسابی! بیا ببین نزدیک بود چه بلایی سر بچه‌ات بیاورند. دخترم را دیدم که داشت گریه می‌کرد و زن همسایه کنار پیاده‌رو او را در آغوش گرفته بود.
کد خبر: ۱۰۴۷۷۲۰

قلبم داشت از کار می‌افتاد. در این لحظه، همسرم نفس نفس زنان خود را رساند. همسایه می‌گفت مرد غریبه که قیافه‌اش نشان می‌داد معتاد است، قصد آزار و اذیت دختر کوچولویم را داشته است. با شنیدن این حرف، دنیا روی سر من و همسرم خراب شد. دختر هفت ساله‌ام که دچار ترس و وحشت شده بود، گفت مرد به او گفته، همکلاسی‌اش در ساختمان خرابه با یک پرنده بازی می‌کند و به این بهانه او را به آنجا کشانده است.

موضوع را به پلیس 110 اعلام کردیم. ماموران کلانتری 26 خود را رساندند و تحقیقات با توجه به سرنخ‌های موجود برای شناسایی متهم فراری آغاز شد.

آن روز همسرم، پریسا را برای خرید ادویه از خانه بیرون فرستاده بود. من چند بار به او تذکر داده‌ام که دختر بچه را تنها برای خرید راهی مغازه نکند. اگر او به خاطر یک مهمانی ساده، این‌قدر اعصاب خودش و من را خرد نمی‌کرد، این اتفاق رخ نمی‌داد.

در تولید نظم و آرامش عمومی نقش‌آفرین باشیم

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با ابراز تاسف از چنین وقایعی که گاه رخ می‌دهند و خانواده‌ها را دچار مشکل می‌کنند، گفت: این گونه حوادث، ناشی از سهل‌انگاری شهروندان به توصیه‌ها و هشدارهای مراقبتی و کنترلی پلیس است.

سرهنگ عباس چالاکی افزود: با احساس مسئولیت همسایگان، دختر بچه خردسال از چنگ فرد شیطان صفت رها شد، اما تولید، برقراری و پایداری نظم و امنیت عمومی حاصل عزم همگانی و حضور موثر همه مردم و دستگاه‌ها در کنار پلیس است و باید اهتمام جدی و عزم همگانی در این رابطه داشته باشیم. اگر در خانواده، پدران و مادران ضمن آگاهی دادن به فرزندان خود درباره نحوه برخورد با افراد غریبه، هوشیاری لازم را در اعضای خانواده ایجاد کنند، از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری می‌شود. این گونه افراد و مزاحمان خیابانی از غفلت پدران و مادران سهل‌انگار سوءاستفاده و در مواردی ایجاد مزاحمت می‌کنند یا دست به سرقت طلا و وسایل همراه کودکان می‌زنند. وی از خانواده‌ها خواست، ضمن برنامه ریزی برای اوقات فراغت فرزندان خود در فصل تعطیلات تابستان، کودکان را برای بازی یا خرید به تنهایی از خانه بیرون نفرستند و حتی در اماکن تفریحی و پارک‌ها مراقبت هوشیارانه داشته باشند تا نقش خود را در تحکیم آرامش و امنیت عمومی در محیط زندگی خود به خوبی ایفا کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: اگر از بعد دیگری بخواهیم به این مساله نگاه کنیم، باز هم شاهد نقش خانواده در بی‌توجهی و سهل‌انگاری به شیوه‌های صحیح فرزندپروری هستیم. جوانی که به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرده و برای تامین مواد افیونی خود دست به سرقت می‌زند، حاصل همین غفلت‌هاست که مسئولیت عمده آن در کنار دیگر عوامل که نیاز به مطالعه و کارشناسی دارند بر عهده نهاد خانواده است. پلیس نیز با افرادی که بخواهند مخل امنیت شهروندان باشند با پشتیبانی و حمایت دستگاه قضایی برخورد قاطعانه و قانونی می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها