مدیرکل کمیته امداد استان البرز از پرداخت دو میلیارد تومانی زکات توسط کشاورزان و دامداران استان طی شش ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۹۱
کشاورزان و دامداران البرزی ۲ میلیارد تومان زکات دادند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، علی سالارکیا با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ زکات در جامعه، گفت: کشاورزان و دامداران، طی شش‌ماهه گذشته، بیش از دو میلیارد تومان به‌عنوان زکات به کمیته امداد البرز پرداخت کرده‌اند .

وی افزود: ۶۰ درصد زکات پرداختی کشاورزان و دامداران، صرف امور محرومان و ۴۰ درصد نیز صرف امور عمرانی عام‌المنفعه روستاها می‌شود .

سالارکیا ادامه داد: زکات جمع‌آوری‌شده در البرز با توجه به نوع کشاورزی و دامداری به‌طور معمول بابت گندم، گاو، گوسفند و بز پرداخت می‌شود .

مدیرکل کمیته امداد البرز تصریح کرد: ستاد زکات در البرز به ریاست امام‌جمعه، دبیری کمیته امداد و عضویت چند تن از مسئولان مشغول فعالیت است .

سالارکیا گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام‌ شده و به همت مسئولان و خیران بخش کوهسار از توابع شهرستان ساوجبلاغ، اولین خانه زکات کوهسار را افتتاح کردیم تا در آینده شاهد رشد و نهادینه شدن فرهنگ زکات در این منطقه باشیم .

وی افزود: یکی از مسائل مهمی که در شرایط کنونی باید به‌عنوان یک نقطه اتکا در امور فقرزدایی موردتوجه قرار گیرد، زکات است .

مدیرکل کمیته امداد البرز تصریح کرد: این نهاد باهدف احیاء سنت و واجب الهی پس از کسب اجازه از ولی امر مسلمین و مراجع عظام تقلید، نسبت به جمع‌آوری زکات مردم مسلمان و توزیع آن بین اقشار محروم جامعه اقدام می‌کند .

وی تأکید کرد: تبلیغات زکات، دیدارهای چهره به چهره با کشاورزان و دامداران توسط مبلغان و روحانیون، تشکیل ستاد زکات و برگزاری نشست‌های جمعی در مساجد در خصوص اهمیت پرداخت زکات در مناسبت‌های مختلف ازجمله اقداماتی است که برای ترویج و احیای فرهنگ پرداخت زکات در این استان انجام‌شده است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها