در یک سال گذشته 230 میلیارد تومان زکات توسط دبیرخانه شورای زکات کشور جمع آوری شده است.
کد خبر: ۹۵۲۹۸۰
زکات یک سال؛ 230 میلیارد تومان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، مدیر کل امور اجرایی زکات کشور امروز در جمع خبرنگاران در شیراز گفت: احیا و فراگیر شدن فریضه الهی زکات و گفتمان سازی آن در بین آحاد جامعه از برنامه های اصلی شورای زکات است که دبیر خانه شورای زکات آن را با جدیت پیگیری می کند.

نجف علی انتظاری افزود: در حال حاضر به جهت اهمیت موضوع زکات نمایندگان ولی فقیه، روسای شورای زکات،ائمه جمعه در همه استان ها برای جمع آوری این فریضه الهی تلاش می کنند و به دنبال ایجاد شورای زکات در بخش ها و روستاها نیز هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس قانون و حکم مقام معظم رهبری کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات انتخاب شده تا آن را در اختیار نیازمندان و محرومان جامعه قرار دهد و گرد فقر را از چهره جامعه بزداید.

انتظاری تصریح کرد: در سال گذشته هموطنان خداجوی 230 میلیارد تومان زکات اموال خود را پرداخت کرده اند که طبق اساس نامه، زکات جمع آوری شده در هر منطقه برای نیازمندان همان منطقه به مصرف می رسد.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست امسال بیش از 88 میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شده گفت: هنوز بخش وسیعی از گندم و جو که به عنوان زکات پرداخت شده به فروش نرفته و با فروش آن این آمار افزایش خواهد داشت اما پیش بینی می شود امسال حدود 300 میلیارد تومان زکات جمعآاوری شود که در صورت تسهیل شرایط امیدواریم این آمار محقق شود.

مدیر کل امور اجرایی زکات افزود: بیشترین مصرف زکات باید برای فقرا باشد و از همین رو 60 درصد از میزان زکات کشور در زمینه های مسکن،جهیزیه، درمان و نیازمندی های فقرا و 40 درصد آن در پروژه های عام المنفعه نظیر ساخت مسجدبه مصرف می رسد.

انتظاری از دستگاه های اجرایی در خواستد کرد؛ در تکمیل پروژه های زکات از محل اعتبارات تملک دارایی کمیته امداد را یاری کنند تا هرچه سریع تر این طرح ها تکمیل و به بهره برداری برسد.

ویبا اشاره به جایگاه استان فارس در پرداخت زکات تصریح کرد: مردم فارس در زمینه پرداخت زکات همواره در کشور پیشرو بوده اند و این استان تاکنون در این زمینه، جایگاه اول تا پنجم را در بین سایر استان ها داشته است.

گفتنی است؛ در سال گذشته 20 میلیارد تومان زکات در فارس جمع آوری شده که با برنامه ریزی های انجام شده انتظار می رود این آمار امسال به 22 میلیارد تومان برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها