اکران فیلم‌های سینمایی رگ خواب و اکسیدان این هفته آغاز می‌شود.فیلم سینمایی «رگ خواب»، ساخته حمید نعمت‌الله از امروز در سینماهای کشور اکران می‌شود. فیلمی عاشقانه که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با تحسین تماشاگران و برخی منتقدان مواجه شد و با چهار نامزدی و دریافت سه سیمرغ بلورین، جزو موفق‌ترین فیلم‌های این رویداد بود.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۰۳
«رگ خواب» سینما در دستان حمید نعمت‌الله

به گزارش جام‌جم، رگ خواب در گروه سینمایی استقلال جایگزین فیلم «ویلایی‌ها» می‌شود، البته ویلایی‌ها تا پایان ماه مبارک رمضان به نمایش خود در سینماهای کشور ادامه می‌دهد.

رگ خواب را حمید نعمت‌الله ساخته که به عنوان نویسنده و کارگردان، تجربیاتی موفق در تلویزیون و سینما دارد. او را در سینما با فیلم‌های خوبی چون بوتیک و بی‌پولی می‌شناسیم. البته فیلم سخت، پرلوکیشن و متفاوت آرایش غلیظ را هم در کارنامه دارد که زمان نمایش در جشنواره و اکران عمومی با بازخوردهایی مختلف روبه‌رو شد و همان‌قدر که مخالف داشت، تماشاگران زیادی هم آن را دوست داشتند.

نعمت‌الله در تلویزیون هم با سریال پربازیگر و متفاوت «وضعیت سفید» و تله‌فیلم‌هایی چون بیا از گذشته حرف بزنیم و راه و رسم سفر به یاد آورده می‌شود که همگی در ارتباط با تماشاگر موفق عمل کردند.

فضای عاشقانه، انتخاب درست و بازی خوب بازیگران، از جمله امتیازهای رگ خواب است که باعث واکنش‌های مثبت تماشاگران بویژه خانم‌ها در جشنواره فیلم فجر شد. بجز اینها باید به حضور موثر همایون شجریان و سهراب پورناظری به عنوان خواننده و آهنگساز فیلم اشاره کرد که آثارشان حال و هوایی ویژه به این اثر عاشقانه داده و بخوبی آن را همراهی می‌کند. بخصوص باید به قطعه «آهای خبردار» سروده زنده‌یاد حسین منزوی اشاره کرد که در یکی از بهترین سکانس‌های فیلم شنیده می‌شود و تماشاگران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. شجریان و پورناظری پیش از این در فیلم آرایش غلیظ هم با نعمت‌الله همکاری کرده بودند.

رگ خواب قصه زنی به نام میناست که پس از جدایی از همسرش نیاز به حمایت عاطفی و مالی دارد. او درست در همین زمان با مردی به نام کامران آشنا می‌شود، مردی که مینا او را مرد آرزوها و رویاهایش می‌پندارد.

لیلا حاتمی یکی از بهترین بازی‌هایش را در نقش مینا انجام داده و برای همین بازی همدلی برانگیز در نقش زنی روبه اضمحلال، برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر شد.

رگ خواب در بخش‌های بهترین عکس (امیرحسین شجاعی) و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی (آرش آقابیک) هم برنده سیمرغ بلورین شد. سینا قویدل هم برای جلوه‌های ویژه بصری این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بود.

هر چند یکی از بی‌مهری‌ها و بی‌اعتنایی‌ها نسبت به این فیلم در بخش بهترین بازیگر نقش اول مرد نمود می‌یابد و داوران به طرز عجیبی از کنار بازی خوب و متفاوت کوروش تهامی گذشتند. نامزد نشدن فیلم در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه (معصومه بیات، همسر حمید نعمت‌الله) هم جای سوال دارد.

بجز لیلا حاتمی و کوروش تهامی، بازیگران دیگری چون الهام کردا و لیلا موسوی هم در این فیلم بازی می‌کنند. مدیر فیلمبرداری فیلم فرشاد محمدی است و صدابرداری آن را هم بابک اردلان انجام داده است.

تهیه‌کنندگی فیلم را هم حمید نعمت‌الله به‌عهده داشته است. وی پس از رگ خواب، بلافاصله یک فیلم سینمایی دیگر به نام «شعله‌ور» با بازی امین حیایی ساخته است که آن هم در نوبت اکران قرار دارد.

رگ خواب برای تماشاگران پیگیرتر سینما به نوعی می‌تواند یادآور و تداعی‌کننده فیلم مشهور فرانسوا تروفو، «سرگذشت آدل ه.» با بازی ایزابل آجانی باشد. فیلمی که روایتگر ماجرای واقعی عشق یکسویه و ویرانگر دختر ویکتور هوگو (نویسنده سرشناس فرانسوی و کتاب مشهور بینوایان) به یک افسر ارتش بریتانیایی است.

علی رستگار - سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها