چند سالی است بازار وسایل معلق خانگی حسابی داغ شده است. انواع اسپیکر، ساعت رومیزی و حتی گلدان معلق ازجمله این محصولات هستند. همه این موارد با استفاده از میدان مغناطیسی در هوا معلق می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۲۶

بتازگی یک شرکت هنگ‌کنگی، یک‌جا عودی معلق طراحی کرده که می‌توان از آن برای خوشبو کردن فضای بسته استفاده کرد. گفتنی است عود ازجمله شیوه‌های سنتی در بسیاری از فرهنگ‌های شرقی برای خوشبو کردن فضاست. البته کاربردهای عود فقط به خوشبو کردن محدود نمی‌شود و برخی بر این باورند که این ماده به افزایش تمرکز نیز کمک می‌کند. این جاعودی معلق یون (Yun) نام دارد و طراح آن می‌گوید: «مشاهده حرکت آرام دود عود در اطراف بخش معلق این دستگاه می‌تواند برای کاربر بسیار آرامش‌بخش باشد.» جا عودی معلق یون که برای تامین مالی در وبسایت کیک استارتر قرار گرفته پس از جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز برای تولید، تا پاییز امسال به بازار عرضه می‌شود.

دستبند هوشمند هوآوی

شرکت چینی هوآوی بزودی محصولی جدید با نام آنر بند ای2 (Honor Band A2) را روانه بازار خواهد کرد. این دستبند از یک صفحه 0.96 اینچی با فناوری اولد برخوردار است و می‌تواند اعلانات مختلف را از گوشی هوشمند دریافت کند. گفتنی است گوشی‌های اندرویدی نسخه 4.4 به بالا و نیز iOS 8 به بالا با این دستبند سازگاری دارند. حسگرها، قلب تپنده یک دستبند هوشمند به شمار می‌روند. آنر بند ای2 نیز به حسگرهای مختلفی برای ارزیابی تپش قلب، ردیابی خواب و فعالیت جسمی و نیز گام‌شمار مجهز است. باتری این گجت با هر بار شارژ می‌تواند تا 9 روز انرژی مورد نیاز در حالت عادی و تا 18 روز در حالت استندبای را تامین کند. برخورداری از استاندارد IP67 که مقاومت آن در برابر آب و نیز گردوغبار را تائید می‌کند از دیگر موارد مهم درباره این دستبند است. قیمت این محصول 30 دلار خواهد بود.

خداحافظی با مشکلات خواب

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به مشکلاتی نظیر بیخوابی، کم‌خوابی یا خواب با کیفیت پایین دچار هستند. سیرکیدیا (Circadia) راه‌حلی هوشمندانه و مبتنی بر فناوری است که می‌تواند پایانی برای این مشکلات باشد. این سامانه ابتدا با استفاده از حسگرهایی خاص، خواب کاربر را تحلیل می‌کند و به‌این‌ترتیب الگوی خواب و ساعت درونی بدن فرد تعیین می‌شود.

گام دوم که توسط الگوریتم ویژه سیرکیدیا به انجام می‌رسد، تعیین میزان انحراف الگوی ساعت درونی از حالت معمول و طبیعی است. در نهایت، این برنامه یک برنامه سفارشی نوردرمانی را برای فرد تجویز خواهد کرد. این برنامه به‌صورت خودکار به لامپ ویژه‌ای که قادر به تابش نور با رنگ‌های مختلف است ارسال شده و همین می‌تواند الگوی خواب کاربر را اصلاح کند. گفتنی است این سامانه با استفاده از فناوری مشابهی که ناسا برای حل مشکلات خواب فضانوردان مورد استفاده قرار می‌دهد، طراحی شده است.

بلندگوی انسان‌نما

ساوند هیروز (Sound Heroes) اسپیکری با ظاهر یک ربات انسان‌نماست که قابلیت‌هایی فراتر از اسپیکرهای عادی دارد. این اسپیکر ضمن برخورداری از امکان تولید نور و نیز رقص نور می‌تواند تجربه دلنشینی را از پخش موسیقی برای کاربران به همراه آورد. ساوند هیروز بیسیم بوده و می‌تواند فایل صوتی موردنظر را از طریق ارتباط بلوتوثی دریافت کند. همچنین باتری لیتیوم ـ یونی آن از طریق پایه شارژ به‌صورت بیسیم شارژ می‌شود. ساوند هیروز قرار است در دو نسخه معمولی و ویژه عرضه شود. نسخه معمولی آن سه کیلوگرم وزن و 45 سانتی‌متر ارتفاع دارد و توان خروجی آن نیز 20 وات است. وزن نسخه ویژه 5.5 کیلوگرم، ارتفاعش 72 سانتیمتر و توان خروجی‌اش نیز 60 وات است. این دو مدل با هر بار شارژ می‌توانند به‌ترتیب شش و هشت ساعت کار کنند. قیمت نسخه معمولی ساوند هیروز 100 دلار است و نسخه ویژه آن نیز 140 دلار گران‌تر خواهد بود.

دستیار خانگی با صفحه لمسی

عرضه انواع دستگاه‌های هوشمند خانگی سبب شده نیاز به یک سامانه مرکزی برای هدایت و کنترل آنها جدی‌تر شود. مدتی است شرکت‌های بزرگ، محصولاتی برای این منظور طراحی و عرضه کرده‌اند که برای نمونه می‌توان به آمازون‌اکو و نیز گوگل‌هوم اشاره کرد. در این میان، محصولی جدید با نام اسنشال‌هوم (Essential Home) می‌تواند سهم قابل توجهی از این بازار را به دست آورد. اسنشال هوم برخلاف محصولات رقیب، از یک صفحه لمسی دایره‌ای شکل برخوردار است و کاربر به کمک آن می‌تواند کنترل بهتری روی تجهیزات مختلف داشته باشد. افزون بر این، اسنشال‌هوم دارای میکروفن بوده و کاربر قادر است به‌صورت کلامی نیز به آن فرمان‌های موردنظر را بدهد. پخش موسیقی و یادآوری برنامه‌های روزمره از دیگر امکانات این دستگاه است. کیت ویژه توسعه‌دهندگان از دیگر مواردی است که می‌تواند به محبوبیت بیشتر این گجت بینجامد.

اسنایپ، سرباز جدید پرنده

یک شرکت تولیدکننده پهپادهای نظامی و غیرنظامی، بتازگی از تولید محصولی به نام اسنایپ (Snipe) خبر داده که قابلیت‌های زیادی را برای نبردهای نظامی و فعالیت‌های جاسوسی با خود به همراه دارد. این مجموعه دارای دو پهپاد جیبی (به اندازه کف دست) و نیز یک تبلت ضدضربه است. کاربر با استفاده از این تبلت می‌تواند پهپادها را هدایت کند. هر کدام از این پهپادها 140 گرم وزن داشته و می‌توانند با سرعت 35 کیلومتر در ساعت پرواز کنند. اسنایپ می‌تواند تا نهایت 15 دقیقه در هوا باشد و با استفاده از دوربین‌های معمولی و نیز فروسرخ (دید در شب) خود تصاویری را از مناطق مورد نظر تهیه کند. اسنایپ همچنین از طریق دیتا و نیز امواج رادیویی با مرکز در ارتباط خواهد بود و در صورت قطع ارتباط نیز می‌تواند به‌صورت خودکار به واحد هدایت‌کننده خود بازگردد.

تفنگ ویژه واقعیت افزوده

شرکت سونی بتازگی خبر از طراحی و تولید تفنگی ویژه بازی داده که می‌تواند آینده بازی‌های مبتنی بر واقعیت مجازی را متحول کند. این تفنگ پلاستیکی ایم کنترلر (Aim Controller) نام دارد. بازی‌های جنگی و شلیک شخصیت اول معمولا از محبوب‌ترین بازی‌های رایانه‌ای به شمار می‌روند. شرکت سونی با هدف جذاب‌تر کردن این بازی‌ها، ایم کنترلر را عرضه کرده است. این گجت شاید در نگاه اول شباهت چندانی به یک تفنگ واقعی نداشته باشد. ایم کنترلر از جنس لوله پلاستیکی بوده و جلوی آن نیز یک توپ درخشان قرار دارد. سادگی این گجت به این دلیل است که کاربر هنگام به چشم داشتن عینک واقعیت مجازی بتواند به‌راحتی از آن استفاده کند. ایم کنترل به‌صورت ویژه برای دستگاه پلی‌استیشن طراحی شده و حتما باید عینک واقعیت مجازی آن را نیز در اختیار داشت. این تفنگ پلاستیکی 50 دلار قیمت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها