آمریکایی‌های معترض به تبانی احتمالی بین ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه، در بیش از ۱۳۰ شهر در سراسر آمریکا تظاهرات کردند.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۶۳
تظاهرات علیه کاخ سفید در بیش از ۱۳۰ شهر آمریکا +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، معترضان آمریکایی روز گذشته (شنبه) در بیش از 130 شهر در سراسر آمریکا به خیابان ها آمدند و با برپایی «تظاهرات برای حقیقت»، خواستار تشکیل یک کمیسیون مستقل برای تحقیق درباره تبانی احتمالی بین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با روسیه شدند.

این تظاهرات تازه ترین مورد از مجموعه اعتراضات اواخر هفته آمریکایی ها علیه دولت ترامپ بوده است. روز گذشته شهرهای نیویورک، واشنگتن، فیلادلفیا، بوستون، سان فرانسیسکو و همچنین شهرهای کوچک تر نیز صحنه تظاهرات علیه ترامپ بودند.

سایر شهرها در سراسر جهان از جمله لندن، بروکسل و مونیخ نیز درحال برنامه ریزی برای برگزاری تظاهرات در همدردی با مردم آمریکا هستند.

اولین تظاهرات در میدان «فولی» شهر نیویورک با نمادی از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه که کلاه قرمز رنگی با نوشته «آمریکا را بار دیگر بزرگ کنیم»، برگزار شد.

روی سایر نمادهایی که در این تظاهرات توسط معترضان حمل می شد، اینطور نوشته شده بود: «ترامپ را برکنار کنید».

معترضان آمریکایی جدا از اینکه خواستار تشکیل کمیسیون مستقل در پرونده ترامپ - روسیه شدند، از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا اظهارنامه مالیاتی اش را منتشر کرد و اطلاعات بیشتری را در زمینه تحقیقات جاری فدرال درباره تلاش های کرملین برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، علنی و منتشر کند.

هیل نوشت که کاخ سفید در طول چهار ماه نخست ریاست ترامپ با جنجال های رو به رشدی از جمله تحقیقات اف بی آی و تحقیقات حداقل چهار کمیته در کنگره آمریکا دباره همکاری احتمالی بین اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ و مسکو روبرو شده است.

ترامپ مکررا هر گونه ادعای وجود رابطه با روسیه را رد و تحقیقات در این زمینه را تعقیب توهمات و بدون دلیل کافی یک سیاستمدار در تاریخ آمریکا توصیف کرده است.

وی ماه گذشته به طور ناگهانی «جیمز کومی» رئیس سازمان اف بی آی را اخراج کرد و بعدها مشخص شد که تحقیقات اف بی آی درباره رابطه احتمالی روسیه با ترامپ، انگیزه رئیس جمهور آمریکا برای عزل کومی بوده است.

بر اساس این گزارش، ریاست جمهوری ترامپ از ژانویه سال جاری تاکنون تعداد زیادی از تظاهرات گسترده و اعتراض را در واشنگتن و سراسر آمریکا در پی داشته است.

روز بعد از برگزاری مراسم تحلیف ترامپ بود که میلیون ها معترض در شهرهای سراسر جهان تظاهرات کردند و از آن زمان تاکنون، معترضان با برگزاری اعتراضات خود، از ترامپ خواسته اند تا اظهارنامه مالیات بر درآمد شخصی خود را منتشر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها