کنگره خواستار عدم دسترسی کوشنر به اسناد محرمانه شد؛

دعوای کنگره با ترامپ بر سر دامادش بالا گرفت

دفاع تمام قد پدرزن از داماد

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، از داماد خود جارد کوشنر، در رابطه با گزارش برخی رسانه‌ها علیه وی به صورت تمام قد دفاع کرد. وی در بیانیه‌ای که به نیویورک‌تایمز ارسال شد، از فعالیت‌های خوب کوشنر قدردانی کرد و نوشت: جارد خدمات بزرگی به کشور می‌کند و من به وی اعتماد کامل دارم. ترامپ یادآور شده، همه به کوشنر اعتماد دارند و دامادش در برنامه‌هایی فعال است که از هدر رفتن میلیاردها دلار از بودجه آمریکا جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۶۲۷۰

طی چند روز گذشته، رسانه‌های آمریکا ادعاهای تازه‌ای را درباره تماس‌های مشکوک کوشنر با برخی مقام‌های روسیه منتشر کرده‌اند. به گفته آنها کمی قبل از آغاز به کار دولت ترامپ، داماد او از سفیر روسیه در آمریکا خواسته بود، برای او یک خط ارتباطی محرمانه به منظور ارتباط با کاخ کرملین برقرار کند. همچنین گزارشی از دیدار او با رئیس بانک دولتی روسیه منتشر شد که آمریکا او را تحریم کرده بود. جارد کوشنر همسر ایوانکا، دختر بزرگ ترامپ است و خود جزو یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید به شمار می‌رود .

کوری بوکر، سناتور دموکرات آمریکایی با بیان این که هنوز برای لغو مجوز امنیتی کوشنر زود است، خواستار تحقیقات کامل درباره این پرونده شد. به گزارش نشریه هیل، وی گفت: نخست باید تحقیقات کاملی درباره تلاش کوشنر برای ایجاد کانال ارتباطی با کرملین انجام گیرد.

ماجرای ارتباط دولتمردان ترامپ با مقامات روسی روز به روز گسترده‌تر می‌شود. در صورتی که این اتهام‌ها به شخص ترامپ برسد، او چاره‌ای جز استعفا از مقامش نخواهد داشت. این در حالی است که رسانه‌ها می‌گویند، ترامپ بدون توجه به این مسائل همچنان مشغول توییت کردن علیه رسانه‌هاست. موضوع توییت‌های او شامل شکایت از پوشش خبری رسانه‌ها از عملکرد دولتش است. ترامپ می‌گوید: از نظر من بسیاری از اخبار درزیافته از کاخ سفید، دروغ ساختگی‌اند که توسط رسانه‌های جعلی ایجاد می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها