سیدعزت‌الله ضرغامی در صفحه نخست اینستاگرام خود نوشت: غرق شدن کشتی تایتانیک در سال 1912، نتیجه غرور بیش از حد سازندگان آن بود که گفته بودند حتی خدا هم نمی‌تواند آن را غرق کند!
کد خبر: ۱۰۳۶۰۵۳

فیلم سینمایی تایتانیک از شاهکارهای جیمز کامرون است که با تدبیر روتوسکوپی خاص صداوسیما قابل پخش شد!

جلوه‌های ویژه این فیلم کم‌نظیر و به‌یادماندنی است.

حادثه تایتانیک درس‌های زیادی داشت.

آنچه برای من جالب بود اولویت دادن به نجات زنان و کودکان نسبت به مردان بود. سکانس‌های مرتبط با این تفکیک و مرزبندی فطری و انسانی در این فیلم دیدنی است و در عین حال پاسخ روشنی به کسانی است که «برابری جنسی» را بی‌اعتنا به امور فطری و صرفا به صورت مکانیکی و در برخی مواقع به صورت ابزاری مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند.

پی نوشت

از اشکالات مهم سند 2030، اهداف چهار و پنج با موضوع «آموزش» و «دستیابی به تساوی جنسیتی» است. موضوعات مهمی که براساس تفسیر آنان برای همه جوامع عضو الزام‌آور شده است.

به‌رغم ادعای مسئولان که این سند را در چارچوب ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی پذیرفته‌اند، اشکالات فراوان و غیرقابل قبولی در چهار بخش ساختاری، محتوایی، فرآیندی و حقوقی نسبت به پذیرش این سند وجود دارد که به نوبه خود قابل بررسی است. اما سؤال این است که:

1ـ چه الزامی برای پذیرش این سند وجود داشته است؟ آیا عدم تمکین به این سند مثلا باعث اعمال تحریم و از بین رفتن برخی منافع مردم می‌شد. «هزینه ـ فایده» این تصمیم به چه صورت بوده است؟

2ـ با داشتن «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» که از افتخارات نظام است، چه نیازی به پذیرش این‌گونه توصیه‌های بین‌المللی وجود دارد؟

3ـ اصولا چرا متفکران و صاحب نظران تعلیم و تربیت از کشور ما نتوانسته‌اند در این نشست‌ها حضور پیدا کنند و دنیا را با تعالیم فطری، پاک و الهی که در اسلام به بهترین شکل مورد توجه است، آشنا سازند؟

4ـ رونمایی از سند «چارچوب عمل ملی آموزش 2030 جمهوری اسلامی ایران» در سال 95 و ابلاغ آن توسط معاون اول رئیس‌جمهور به تمام دستگاه‌های ذی‌ربط و تشکیل 30 گروه برای تحقق اهداف این سند و گزارش عملکرد به مسئولان یونسکو اصولا چه وجهی دارد؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها