هیوندای آی30 اِن در آخرین ایستگاه آزمایش

این روزها در خیابان‌های ایران شاهد محصولی از خودروساز شناخته شده کره‌ای یعنی هیوندای به نام آی30 (i30) هستیم که می‌توان آن را در زمره خودروهای با امکانات نسبتا بالا و عملکرد موتوری چشمگیر قرار داد.
کد خبر: ۱۰۳۵۳۹۹
هیوندای آی30 اِن در آخرین ایستگاه آزمایش

حالا این شرکت ویدئویی منتشر کرده که در آن نسخه جدید و به روزشده این خودرو یعنی آی30 اِن (i30N) به تصویر کشیده شده است. هیوندای این هاچبک را در بریتانیا مورد آزمایش قرار داده تا به علاقه‌مندان و مشتریانش این خبر را بدهد که نسخه جدید آی30 در مراحل پایانی آزمایش‌ها قرار دارد.

بدون شک باید گفت آی30 اِن اولین ثمره بازوی جدید هیوندای یعنی اِن است که پیشتر مشابه آن را در دیگر خودروسازان شاخص دنیا مشاهده کرده ایم. قرار است این محصول از چند هفته دیگر یعنی در تابستان راهی بازار شود. اما بازوی جدید هیوندای یعنی اِن دقیقا چیست و چه می‌کند؟

به بیان ساده باید گفت اِن بخشی از خودروسازی هیوندای محسوب می‌شود که روی طراحی و تولید خودروهایی با عملکرد عالی متمرکز شده است. این بخش با فعالیت‌های مربوط به حوزه تولیدات اسپرت موتوری هیوندای ارتباط تنگاتنگ دارد. اگر می‌خواهید درک بهتری از این بخش داشته باشید کافی است سری اِم و ارتباط آن با ب‌ام‌و و همچنین ای‌ام‌جی (AMG) با مرسدس را در نظر بگیرید.

بخش اِن هیوندای اکنون در دست البرت بیرمن است که پیشتر معاون رئیس بخش مهندسی اِم در شرکت ب‌ام‌و بوده است. او از اواخر سال 1393/ 2014 همکاری خود را با هیوندای آغاز کرده و از تجربیات ارزشمندی که در خودروساز قدیمی آلمانی کسب کرده حالا در توسعه طراحی خودرو برای هیوندای بهره می‌برد و اکنون آی30اِن را باید نخستین میوه این همکاری به شمار آورد.

هیوندای با هدف مشخصی بریتانیا را برای آزمایش‌های دقیق این خودرو برگزیده است تا نشان دهد به عملکرد این خودرو در جاده‌های مطمئن توجه موشکافانه‌ای دارد. از آن گذشته بازار بریتانیا همواره از پررونق‌ترین بازارها برای هاچبک‌ها بوده است. به بیان بهتر، در بریتانیا اقبال خوبی نسبت به خودروهای هاچبک نشان داده می‌شود. قرار است دو دستگاه از این خودروی جدید اواخر ماه می ‌وارد مسابقات 24 ساعته نوربرگینگ (Nurburgring) شوند. این خودروها به موتور دو لیتری توربوشارژی مجهز هستند که با یک جعبه‌دنده شش سرعته، شرایط دلپذیری را برای رانندگی فراهم می‌کنند.

شایعات مختلفی درباره قدرت موتور این خودرو منتشر شده که آن را بین 240 تا 260 اسب بخار قرار می‌دهد که در هر حال به‌مراتب بیشتر از آی30 توربو با 183 اسب بخار قدرت است. حالا و با این قدرت چشمگیر، هیوندای محصول جدید خود را به عنوان رقیبی جدی برای سایر هاچبک‌های شاخص دنیا نظیر فوکوس استند و گلف جی‌تی‌آی معرفی می‌کند. گذشته از آن، این خودروساز کره‌ای تمام تلاش خود را به کار بسته تا این خودروی جدید را به عنوان یکی از دلپذیرترین محصولات در کلاس هاچبک ارائه کند. در این خودرو به نظر می‌رسد همه چیز به‌روز شده و حتی سیستم خروج گازها از موتور از یک اگزوز دوتایی خارج می‌شود.

منبع: carmagazine.co.uk

مترجم: مهدی پیرگزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها