خودروهای تولیدی پورشه، همواره موردعلاقه دوستداران خودرو بوده و هست. طراحی زیبا، شتاب عالی، سهولت رانندگی و همچنین داشتن یک خودرو حرفه‌ای آرزوی هر خودرو سوار است که همگی در پورشه گردآمده است.
کد خبر: ۱۰۳۵۲۳۲
با 250 میلیون تومان پورشه بخرید! +تصاویر و جدول

به گزارش جام جم آنلاین،‌87 سال پیش، یعنی در سال 1309 شمسی، فردیناند پورشه که یکی از نخبگان طراحی و ساخت خودرو بود و پرونده طراحی فولکس قورباغه‌ای را برای کارخانه فولکس‌واگن در کارنامه داشت، بنیان یک شرکت خودروساز درجه‌یک را بنا نهاد. این خودروساز روزبه‌روز طراح‌ها و موفقیت‌های بسیار عالی را به دست آورد و پله‌های ترقی را پشت سر گذاشت. تا آنجا که در سال 2016، در حدود 1 درصد فروش داخلی آلمان را از آن خود کرد. این خودروساز لوکس اسپرت، پس از مشاهده کشش بازار در خودروهایی با شاسی بلندتر، اقدام به تولید خودروهای لوکس شاسی‌بلند کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت، از این مرحله نیز سربلند بیرون آمد.

شرکت پورشه، در سال 2012، 100 درصد از سهام هلدینگ پورشه اسپرت را به کمپانی فولکس‌واگن، غول خودروسازی جهان، که سهام شرکت‌های بسیاری ازجمله BMW را نیز از آن خود دارد، واگذار کرد.

اگر بخواهیم عملکرد این شرکت را از سالیان گذشته بررسی کنیم، می‌توانیم به این رویدادهای مهم اشاره‌کنیم:

این خودروساز، در سال 1963 معادل 1330 شمسی، وارد مرحله تولید خودروهای اسپرت شد.

در سال 1341 شمسی، اولین نسخه از پورشه 911 را به بازار عرضه کرد که امروزه نیز باوجود تغییرات قابل‌لمس در طول این سال‌ها، در خیابان‌های تهران مشاهده می‌شود.

در یک بازه 20 ساله، به دلیل مشکلات مدیریتی و مالکیتی در این شرکت، این خودروساز تبدیل به یک شرکت ضرر ده شد که چالش بزرگی را پیش روی مالکان آن به وجود آورد. این اتفاق، تا حضور مدیرعامل جدید ادامه داشت. پس از ورود وایدکینگ به‌عنوان مدیرعامل جدید، شرکت سیر صعودی را طی نمود تا به مرحله‌ای رسید که اکنون این شرکت، پنجمین خودروساز آلمانی ازنظر درآمدزایی شد.

محصولات این شرکت، در ایران با تنوع قابل قبولی ارائه می‌شود و می‌توانید قیمت خودروهای مختلف را به ترتیب در جدول زیر مشاهده کنید:

ارزان‌ترین مدل پورشه در ایران، مدل باکستر است که در بازار خرید و فروش خودرو با قیمت حداقل 254 میلیون تومان به فروش می‌رسد و گران‌ترین آن مربوط به مدل 911 است که در پرآپشن ترین مدل آن، قیمتی معادل 1.100 میلیون تومان دارد. البته قیمت‌ها بسته با سال‌های متفاوت تولید و همچنین آسیب‌دیدگی بدنه و موتور به میزان قابل‌توجهی تغییر می‌کند.

پورشه کاین


پورشه ماکان


پورشه پانامرا


پورشه 911


پورشه باکستر


پورشه کیمن

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها